Антимонопольний комітет звернувся до депутатів: він не хоче обшукувати приватні оселі

16:20, 27 июля 2021
АМКУ пропонує виключити із законопроекту скандальні норми, які надмірно розширюють його ж повноваження.
Антимонопольний комітет звернувся до депутатів: він не хоче обшукувати приватні оселі
Джерело фото: finbalance
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

«Судово-юридична газета» раніше розповідала, що Комітет Верховної Ради України з питань антикорупційної політики відшукав корупційні ризики в законопроекті про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення діяльності Антимонопольного комітету України (реєстр. № 5431 від 27.04.2021).

13 липня 2021 р. проект закону № 5431 було прийнято Верховною Радою України за основу з дорученням головному комітету підготувати його до другого читання.

Автором законопроекту є «Слуга народу» Роксолана Підласа. Серед підписантів також фігурують Олександр Корнієнко, Давид Арахамія, Олена Шуляк, Віталій Безгін.

Серед змін, які пропонуються законопроектом, передбачається розширення повноважень АМКУ, зокрема тих, що встановлені п. 7 статті 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України».

Згідно із запропонованими змінами АМКУ отримає право у випадках та порядку, передбачених законом, мати безперешкодний доступ до приміщень підприємств, установ та організацій, до місць зберігання інформації, що перебуває у володінні, та/або користуванні, та/або розпорядженні суб’єкта господарювання, об’єднань, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю (комп’ютерів, засобів електронної комунікації та зберігання інформації, серверів, сейфів, робочих місць працівників тощо) незалежно від їх місцезнаходження, одержувати копії такої інформації, накладати арешт або вилучати предмети чи інші носії інформації, оригінали або засвідчені належним чином копії документів, опломбовувати (опечатувати) приміщення, системи комунікації чи місця зберігання інформації, проводити огляд приміщень та інших володінь суб'єктів господарювання, об’єднання, органів влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю.

Крім того, відповідно до запропонованої нової редакції статті 36 Закон України «Про захист економічної конкуренції», органи Антимонопольного комітету України отримають право не розпочинати розгляд справи за заявами суб’єктів господарювання, громадян, об’єднань, установ, організацій, поданнями органів державної влади, органів місцевого самоврядування, органів адміністративно-господарського управління та контролю, якщо зазначені в заяві ознаки порушення законодавства про захист економічної конкуренції не відповідають встановленим Антимонопольним комітетом України пріоритетам його діяльності.

Пропозиції наділити АМКУ невластивими функціями викликали неабиякий розголос. Прискіпливе ГНЕУ у своєму висновку зазначало, у новій редакції п. 4-1 ч. 1 ст. 7 Закону господарському суду надається право приймати рішення щодо перевірки АМКУ місця проживання та інших володінь фізичних та юридичних осіб, якщо є достатні підстави вважати, що інформація, пов’язана з суб’єктом господарювання та порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, знаходиться у цих осіб. На думку ГНЕУ, це свідчить, що проектом пропонується наділити АМКУ функціями органів досудового розслідування, якими зазначені органи наділені чинним Кримінальним процесуальним кодексом України в межах відповідних кримінальних проваджень щодо конкретних кримінальних правопорушень.

ГНЕУ застерегло, що існування ж будь-якого іншого органу поза системою органів досудового розслідування, який виконуватиме функції досудового розслідування (зокрема, проводитиме огляд будівель, приміщень, накладатиме попередній арешт на майно, збиратиме докази тощо), є неприпустимим у правовій державі. Тим більше, що жодний інший орган державної влади не наділяється повноваженнями здійснювати контроль та нагляд за діяльністю АМКУ та захистом прав і свобод осіб, щодо яких здійснюються процесуальні дії при проведенні розслідування.

Законопроект розкритикували Американська торговельна палата, European Business Association, представники офісу бізнес-омбудсмена, посольства США в Україні та проєкт Twinning. Зауваження надійшли з боку НАЗК та Держфінмоніторингу.

Нарешті перервав мовчання та прийнявся «гасити пожежу» і сам «винуватець торжества». Антимонопольний комітет на офіційному сайті оприлюднив пропозиції до законопроекту № 5431 та звернувся до авторів законопроекту з проханням розглянути їх для подальшого внесення на розгляд парламенту.

АМКУ запропонував наступне:

  • виключити з тексту законопроекту положення, що наділяють Антимонопольний комітет повноваженнями щодо проведення за рішенням суду перевірок у місцях проживання та інших володіннях фізичних осіб;
  • виключити удосконалені положення щодо викликів для надання пояснень та відповідальності за неявку на виклик для надання пояснень;
  • визначити час, протягом якого дозволяється здійснювати перевірки. Також пропонується заборонити проведення перевірок у нічний час (22.00-до 6.00);
  • доповнити законопроект нормами, що передбачають механізм вдосконалення порядку примусового стягнення штрафів.
  • доопрацювати норми щодо солідарної відповідальності, солідарного понесення субсидіарної відповідальності щодо сплати накладеного органами Комітету штрафу;
  • вдосконалити порядок проведення перевірок, визначено основні процесуальні права й обов’язки сторін, порядок опечатування приміщень, інших володінь, накладення арешту та вилучення майна під час проведення перевірок, визначення доказів (речових, електронних, письмових) та інші положення.

Цим же законопроектом пропонувалося утаємничити окремі судові рішення у справах за заявами Антимонопольного комітету.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Сегодня день рождения празднуют
  • Дмитро Приступа
    Дмитро Приступа
    суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області