Назревает скандал: киевлянам начислили долги по отоплению за лето от ООО «Евро-реконструкция» и КП «Киевтеплоэнерго»

08:00, 27 августа 2021
Киевлянам начислили долги за централизованное отопление за летние месяцы неправомерно, - Антимонопольный комитет Украины.
Назревает скандал: киевлянам начислили долги по отоплению за лето от ООО «Евро-реконструкция» и КП «Киевтеплоэнерго»
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Многие киевляне получили за июль платежку, где указано начисление за централизованное отопление в различных объемах: от 400 до 1000 грн. Речь идет не об авансовом платеже и не о рекомендациях. А именно о том, что за июль им необходимо уплатить различные суммы на счета КП «Киевтеплоэнерго» и ООО «Евро-реконструкция» (Дарницкая ТЭЦ) за централизованное отопление, т. е. за фактически не предоставленную услугу.

Киевтеплоэнерго по этому поводу сообщило, что Антимонопольный комитет «обязал их изменить методику расчета стоимости отопления мест общего пользования и провести соответствующий перерасчет».

«Антимонопольний комітет України (АМКУ) зобов’язав КП «Київтеплоенерго» змінити методику розрахунку вартості опалення місць загального користування (МЗК) та провести відповідний перерахунок. Тому для житлових будинків Києва, частково обладнаних квартирними лічильниками тепла, проведено перерозподіл обсягів теплової енергії на опалення МЗК. У серпневих платіжках мешканці цих будинків побачать перерахунок за опалювальний сезон 2020/2021 у бік зменшення або збільшення, залежно від фактичних обсягів споживання тепла та відсотку встановлення у будинку індивідуальних приладів обліку.

У червні 2021 року КП «Київтеплоенерго» отримало від АМКУ рішення, згідно з яким компанія зобов’язана змінити методику нарахувань за опалення МЗК для будинків, частково обладнаних квартирними лічильниками тепла, а також відкоригувати нарахування за опалення у минулому опалювальному сезоні для власників квартир у таких будинках», - говорится на сайте КП.

«Нагадаємо, обов’язкові для розгляду рекомендації Північним міжобласним територіальним відділенням АМКУ було надано КП «Київтеплоенерго» 24 червня 2021 року. Інформація про це розміщена на офіційному сайті відділення», - отмечает поставщик.

Со своей стороны в ООО «Евро-реконструкция» также ссылаются на Северное межобластное территориальное отделение Антимонопольного комитета.

Что говорит АМКУ?

В свою очередь Антимонопольный комитет 26 августа опубликовал соответствующее разъяснение. Правда, после многочисленных жалоб потребителей услуг.

В АМКУ напомнили об изменениях в законодательстве о жилищно-коммунальных услугах. В то же время, заявили, что они не при чем к действиям поставщиков.

Будет ли после этого произведен перерасчет – пока неизвестно.

Ниже приводим пояснение от АМКУ.

«До Антимонопольного комітету України надходять численні звернення киян щодо нарахування їм у платіжках КП «Київтеплоенерго» додаткових сум за минулий період, підставою для чого, начебто, стали рекомендації АМКУ. При чому перерахування у цих платіжках відбувається переважно у бік збільшення та без належного обґрунтування підстав для цього.  

Причини таких дій КП наразі перевіряються Північним міжобласним територіальним відділенням Антимонопольного комітету України (далі - Відділення).

Водночас Комітет наголошує, що нові нарахування споживачі отримали не в результаті дій Відділення, а в результаті дій/бездіяльності КП «Київтеплоенерго». Адже воно без укладання нових договорів зі споживачами, здійснювало нарахування за новою Методикою розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 № 315 (далі – Методика № 315). Ці дії можуть містити ознаки порушення конкурентного законодавства, у вигляді зловживання монопольним становищем на ринку.

Нагадаємо, 24.06.2021 адміністративна колегія Відділення надала КП «Київтеплоенерго» обов’язкові для розгляду рекомендації утриматись від застосування Методики № 315 під час розрахунків зі споживачами, з якими не укладено договори відповідно до вимог Закону №2189-VIII та здійснити перерахунки  споживачам,  з  якими  були  укладені  до  01.05.2019 договори  про надання комунальних послуг, розміру плати за послуги з централізованого опалення відповідно до Методики № 359.

КП «Київтеплоенерго» уже повідомило Відділення про часткове виконання наданих йому рекомендацій, зокрема, в частині здійснення перерахунків відповідно до Методики №359 за послуги в опалювальний період 2020-2021 року.

Чи дійсно дані Комітетом рекомендації виконано, та чи пов’язано з їх виконанням здійснення значних донарахувань у платіжках окремих користувачів послуг, Комітет наразі з’ясовує.

Зокрема, вживаються заходи щодо отримання детальної інформації від Підприємства стосовно проведеного перерахунку споживачам. До КП «Київтеплоенерго» направлено всі необхідні вимоги про надання інформації щодо проведеного перерахунку, після отримання найближчим часом відповідей зможемо дати належну оцінку таким діям монополіста.

З історії питання

3 01.05.2019 набув законної сили у повному обсязі новий Закон України «Про житлово-комунальні послуги» (далі – Закон № 2189-VIII), що істотно змінив принципи відносин у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг, а також запровадив нову термінологію та класифікацію комунальних послуг, вніс зміни в організацію надання комунальних послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води.

Також, Законом № 2189-VIII чітко визначено умови перехідного періоду. Відповідно до Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2189-VIII до переходу на нові договори про надання комунальних послуг, що будуть укладені за правилами, визначеними Законом № 2189-VIII, продовжують діяти старі договори про надання комунальних послуг, що укладалися за вимогами «старого» Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (Закон № 1875-IV).

При цьому, необхідно звернути увагу на те, що старі договори зі споживачами не передбачають можливість застосування виконавцями послуг Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 № 315 (далі – Методика № 315).

Відповідно до роз’яснень Міністерства розвитку громад та територій України (далі – Мінрегіон), в тому числі які надавались листом від 02.05.2019 № 7/10.1/7260-19 до КМДА, Методика № 315 може застосовуватись виключно до нових договорів, які укладено згідно з вимогами Закону № 2189-VIII.

Тобто наразі підприємства тепло-, водопостачання та водовідведення не можуть застосовувати Методику № 315 та здійснювати будь-які додаткові нарахування, посилаючись на Методику № 315, оскільки вона була розроблена Мінрегіоном на виконання Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та Закону № 2189-VIII (який вступив у дію з 01.05.2019).

Методика № 315 може застосовуватись лише після укладення споживачами нових договорів з виконавцями комунальних послуг (за вимогами Закону № 2189-VIII). До того часу, нарахування населенню за комунальні послуги має здійснюватися за чинними договорами та правилами. Тобто, тепло- та водопостачальні підприємства не можуть розподіляти воду і тепло відповідно до Методики № 315. Це є прямим порушенням умов чинних договорів зі споживачами.

Наведена правова позиція також підтримана Центральним апеляційним судом в постанові від 03.06.2021 у справі № 908/3611/19, який зазначив, що Методика № 315 не підлягає застосуванню у спірних правовідносинах, оскільки вона встановлює порядок розподілу спожитих комунальних послуг, які регулюються Законом № 2189-VIII».  

Подписывайтесь на наш Telegram-канал и на Twitter, чтобы быть в курсе самых важных событий.

 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Олександр Завітневич
    Олександр Завітневич
    голова Комітету Верховної Ради України з питань національної безпеки, оборони та розвідки