Згідно з результатами досліджень, проведених Мін’юстом, близько половини громадян України не знають про свої права. Це призводить до того, що люди, маючи проблему, просто не здатні віднести її до розряду правових дилем, які, в свою чергу, мають юридичні шляхи вирішення. Про те, куди звертатися за правовою допомогою та чи сприятимуть підвищенню юридичної грамотності населення громадські центри правосуддя, розповів керівник Директорату Міністерства юстиції з прав людини, доступу до правосуддя та правової обізнаності Владислав Власюк.
«Ті ж самі дослідження, які ми проводили, показують, що близько 30% правових питань чи проблем, з якими звертаються люди, успішно вирішуються, якщо діяти правильно, тобто у правовий спосіб. І тут нічого супердивного немає. У нас все одно десь приблизно 50/50 поділяється готовність громадян 2 способами вирішувати правову проблему. Одні (50%) звертаються за професійною правовою допомогою як до структур Міністерства юстиції (безкоштовно), так і до інших професійних правників. Решта (50%) йде до знайомих. Такі реалії», — констатує Власюк.
При виникненні юридичних проблем чи вирішенні правових питань чиновник радить телефонувати на гарячі лінії самого Мін’юсту (044 364 23 93, в робочий час) або центрів безоплатної правової допомоги (0 800 213 103, цілодобово та безкоштовно).
За словами Владислава Власюка, громадські центри сприяння доступу до правосуддя, що планують створити в Україні за аналогією з США, є досить хорошою ідеєю. Уже є досвід успішної комунікації з проектом «Нове правосуддя», і подібна співпраця може тривати.
Більше інформації дізнаєтеся з наступного відеосюжету.