В Україні працюють правила роботи колекторів, які регулюють їх діяльність та встановлюють дозволені методи стягнення проблемної заборгованості зі споживачів.
Однак, Національний банк продовжує фіксувати факти неправомірних дій зі сторони колекторів. З іншого боку, існує проблема нерозуміння споживачами своїх прав і прав співробітників, які займаються стягненням боргів. Про це повідомляє пресслужба НБУ.
Хто такий колектор?
Кредитор, новий кредитор або колекторська компанія – всі ці організації мають право здійснювати колекторську діяльність. «Тобто "питати" про борг може установа, що видала кредит, установа, яка за цивільно-правовим договором набула права вимоги за кредитом, або ж колекторська компанія, залучена до врегулювання простроченої заборгованості.
Законною є діяльність тільки тих колекторів, які включені до відповідного реєстру колекторських компаній. Якщо ви стикнулися з роботою колекторів, відомостей про яких немає в реєстрі, звертайтеся до поліції», — зазначає пресслужба НБУ.
Що дозволено колекторам?
Проводити телефонні та відеопереговори, особисті зустрічі. Проведення особистих зустрічей можливе виключно з 9 до 19 години, за умови що особа, з якою здійснюється взаємодія, не заперечує проти проведення з нею зустрічі та попередньо надала на це згоду.
Надсилати текстові, голосові та інші повідомлення засобами телекомунікації. Мова про так званий «автодозвон», що відбувається без залучення працівника.
Надсилати поштові відправлення з позначкою «Вручити особисто» за місцем проживання чи перебування або за місцем роботи фізичної особи.
Взаємодіяти зі споживачем не більше 2-х разів на добу.
Що заборонено колекторам?
Неетичні методи поведінки: дзвінки вночі, автодозвон більше 30 хвилин на добу, дзвінки у вихідні, святкові та неробочі дні, введення в оману про наслідки невиконання зобов’язань, погрози, шантаж, вимоги від близьких осіб взяти на себе зобов’язання. Заборонено збирати та обробляти персональну інформацію про графік роботи, місця відпочинку, інформацію з соціальних мереж, особисті фотографії тощо.
Отже, що робити, якщо до вас застосовуються неправомірні методи роботи:
1️. Не варто ховатися від колекторів та кредиторів. Борг треба повертати. Якщо ви втратили роботу, працездатність тощо, зверніться до фінансової установи та домовтеся про реструктуризацію боргу.
2️. Якщо домовитися не вийшло і ви вважаєте, що колектори застосовують до вас неправомірні методи роботи, зберіть доказову базу – запишіть розмови, зробіть скріни повідомлень.
3️. Напишіть скаргу на фінансову чи колекторську компанію, що займається стягненням вашої заборгованості, надайте зібрані докази до Національного банку.
Відповідно до нового закону (ЗУ № 1349-IX від 19 березня 2021 року), який регулює роботу колекторів, Національний банк може застосовувати до компаній-порушників заходи впливу – від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, як шахраї обманюють українців при покупці дров: розкрили схему.
Крім того, ми писали, що українців попереджають про шахрайську схему на OLX: як не потрапити на гачок афериста.
Додамо, як довести, що не брали онлайн-кредит.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua, на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.