Як українські суди штрафують міністрів

12:20, 15 января 2020
Чи можна стягнути штраф з міністра: судова практика.
Як українські суди штрафують міністрів

В Україні навіть високопосадовці не захищені від притягнення до адміністративної відповідальності. В новітній українській історії суди штрафували і міністрів, і президента (за порушення передвиборчої кампанії, коли він ще не був президентом).

У 2018 р. у справі №826/27223/15 штраф був накладений на міністра оборони України. Розмір штрафу становив двадцять розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб, а саме 35 240 грн. Половину штрафу у розмірі 17 620 грн було стягнуто на користь позивача у справі, іншу половину у розмірі 17 620 грн — на користь Державного бюджету України.

Крім того, міністра попередили про те, що з наступного дня після набрання ухвалою законної сили на суму заборгованості без додаткового рішення суду нараховується пеня у розмірі трьох відсотків річних з урахуванням індексу інфляції. Попередили його і про те, що сплата штрафу не звільняє від обов'язку виконати рішення суду і подати звіт про його виконання. Повторне невиконання цього обов'язку збільшує розмір нового штрафу на суму штрафу, який було або мало бути сплачено за попередньою ухвалою.

Штраф наклали за невиконання постанови Окружного адміністративного суду міста Києва від 28 серпня 2017 року в адміністративній справі №826/27223/15.

Обставини справи були наступними.

Позивач звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Міністерства оборони України в особі директора військово-медичного департаменту, Національного військово-медичного клінічного центру «Головний військовий клінічний госпіталь», в якому просив суд:

- визнати дії директора військово-медичного департаменту Міністерства оборони України щодо незаконного звільнення позивача із займаної посади неправомірними;

- скасувати наказ директора військово-медичного департаменту Міністерства оборони України №138 від 09.12.2015 року;

- скасувати наказ тимчасово виконуючого обов'язки міністра оборони України №931 від 19.11.2015 року;

- поновити позивача на посаді начальника Центральної діагностичної паталого-анатомічної лабораторії Міністерства оборони України лікарем-патологоанатомом;

- стягнути з Національного військово-медичного клінічного центру «Головний військовий клінічний госпіталь» на користь позивача середній заробіток за весь час вимушеного прогулу у зв'язку зі звільненням без законної підстави.

Постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 28 серпня 2017 року позов задоволено частково.

Ухвалою Київського апеляційного адміністративного суду від 28.11.2017 постанову Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.08.2017 змінено в частині стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу, в іншій частині постанову залишено без змін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 3 липня 2017 року судом встановлено контроль за виконанням рішення суду від 28.08.2017 шляхом зобов'язання Міністерства оборони України подати до суду протягом десяти днів звіт про виконання постанови Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.08.2017 у справі №826/27223/15.

Такий звіт до суду Міноборони не подало, рішення суду не виконало.

Відповідно до частини другої статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України за наслідками розгляду звіту суб'єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб'єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною третьою статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина — до Державного бюджету України.

Таким чином, у разі неподання суб'єктом владних повноважень у встановлений судом строк звіту про виконання судового рішення, яке набрало законної сили, або за наслідками розгляду такого звіту суд має право накласти на керівника такого суб'єкта владних повноважень штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Саме цими нормами скористався суд, накладаючи штраф на міністра.

Проте, як свідчать рішення Окружного адміністративного суду міста Києва у справах №640/1268/19 та №640/10650/19, ухвала про накладення штрафу так і не була виконана.

Державним виконавцем 28.01.2019 року прийнято повідомлення про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання, відповідно до пункту 10 частини четвертої статті 4 Закону України «Про виконавче провадження».

Відповідно до пункту 10 частини четвертої статті 4 Закону України «Про виконавче провадження», виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо виконавчий документ пред'явлено не за місцем виконання або не за підвідомчістю.

 Раніше «Судово-юридична газета» писала, за що в Україні штрафують авіакомпанії.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Чому право скаржитися до Верховного Суду слід обмежити: позиція представника Президента в КСУ
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Владимир Алименко
    Владимир Алименко
    судья Шестого апелляционного административного суда