Наразі керівництво держави вживає активних заходів задля вдосконалення послуг, які надаються Мін’юстом. Начальник Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) Кирило Міненко прокоментував «Судово-юридичній газеті», які саме проекти планує запровадити відомство.
«Із цікавих нововведень, що плануються, — розширення функцій нотаріусів стосовно реєстрації та розірвання шлюбу. Також планується встановити активну взаємодію державних виконавців з реєстрами: тобто по системній взаємодії між банком та Державною виконавчою службою державний виконавець зможе накласти арешт на майно боржника.
Це буде спонукати боржника виконувати зобов’язання, щоб кредитор отримав ті кошти, на які він має право, за рішенням суду або за договором, якщо, наприклад, був виконавчий напис нотаріуса. Ми працюємо над тим, щоб коло банків було розширено, наразі ми спілкуємося з Національним банком України, щоб запровадити таку систему як на державні банки, так і на комерційні банки в обов’язковому порядку», — зазначив Міненко.
Окрім цього, Кирило Міненко розповів про проект, який надасть реєстраторам можливість реєструвати в системі Мін'юсту судові рішення.
«Додатково ще є проекти стосовно реєстрації рішень суду реєстраторами в системі Міністерства юстиції і обміну документами між судовою адміністрацією та Мін'юстом. Тобто є рішення суду — воно автоматично попадає реєстратору, реєстратор автоматично його виконує і реєструє. Ця процедура буде відбуватись максимально автоматизовано, через шляхи взаємодії між судовою гілкою влади та виконавчою гілкою в особі Міністерства юстиції України.
На даний момент державних реєстраторів в системі Мін'юсту немає, тому пропонується встановити невелику категорію реєстраторів, для того щоб максимально швидко вирішувати проблеми стосовно виконання рішень суду, в момент їх реєстрації».
Нагадаємо, що у 2016 році на виконання вимог Законів України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації речових прав та їх обтяжень» та «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців» Міністерство юстиції передало функції реєстрації бізнесу та нерухомості органам місцевого самоврядування, нотаріусам й акредитованим суб'єктам.
Та, як вже повідомляла «Судово-юридична газета», Міністерство юстиції знову планує повернути до переліку суб’єктів Державної реєстрації органи юстиції.
Зокрема, законопроектом № 2803 «Про внесення змін до деяких законів України у зв'язку з впорядкуванням діяльності у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень та у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» передбачається виключення районних державних адміністрацій з числа суб’єктів державної реєстрації, делегування частини повноважень у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та бізнесу посадовим особам Міністерства юстиції України та/або його територіальним органам. До таких повноважень пропонується, зокрема, віднести проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі судових рішень, що набрали законної сили.
Раніше «Судово-юридична газета» розповідала, що у Мін'юсті заявили про те, що нотаріусів підключать до реєстрів територіальних громад.
Також ми повідомляли, що у Раду внесли законопроект про державну реєстрацію.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.