Як у Верховній Раді планують мінімізувати кадровий голод на посадах державної служби

16:52, 22 апреля 2020
Законопроектом надається можливість займати вакантні посади без конкурсу особам, які були звільнені на підставі скорочення чисельності або штату державних службовців.
Як у Верховній Раді планують мінімізувати кадровий голод на посадах державної служби
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

У Верховній Раді народні депутати Максим Дирдін, Андрій Костін, Ірина Верещук та інші зареєстрували законопроект №3362 «Про внесення змін до Закону України «Про державну службу» щодо удосконалення порядку призначення на посаду державної служби».

Як зазначено у пояснювальній записці, законопроект розроблено з метою удосконалення норм Закону України «Про державну службу» в частині призначення на посаду державної служби.

Ініціатори законопроекту зазначили, що на сьогодні процес реалізації визначених у нормативних документах завдань щодо оновлення управлінського потенціалу на державній службі, службі в органах місцевого самоврядування в Україні має суперечливий характер та визначається такими основними проблемами:

1. Незважаючи на введення механізму конкурсного заміщення вакантних посад державних службовців, при прийомі молоді на державну службу існують численні рецидиви прояву «трайбалізму», зокрема прийом на роботу та подальше просування державних службовців кар’єрними сходинками на підставі родинних зв’язків, особистої політичної лояльності керівництву, що призводить до створення суттєвих бар’єрів у процесі оновлення управлінських кадрів, а також до зростання залежності державної служби від політичного чинника, високої плинності молодих кадрів тощо.

2. За даними досліджень, серед молоді віком до 30-ти років на державній службі у 2-2,5 рази менше тих, хто орієнтується на суспільні інтереси, порівняно зі службовцями старшого покоління. Така ціннісна структура особистості молодих посадовців суттєво знижує їх мотивацію до сумлінного виконання своїх посадових обов’язків, а від так є чинником погіршення якості управлінських послуг населенню.

3. Кадрова політика на державній службі недостатньо орієнтована на активний, цілеспрямований пошук мотивованих та здатних до виконання завдань і функцій держави молодих фахівців, а є переважно «реактивною», спрямованою на «очікування» їх самостійного приходу на державну службу.

4. У зв’язку із скороченням чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізація державного органу багато висококваліфікованих працівників були звільнені. Це призвело до великої кількості вакантних посад та кадрового голоду, тому що кандидати на вакантні посади не задоволені «низькою матеріальною мотивацією», яка пропонується. І це негативно відображається на діяльності державної служби.

У 2018 році фахівцями проекту SIGMA було проведено оцінку стану справ у державному управлінні України. Але результат є невтішним – середній бал 2,6 за шкалою від 0 до 5. Це свідчить про те, що система державного управління в Україні працює задовільно і потребує негайного реформування.

Що пропонується законопроектом

Законопроектом пропонується внести поправку до Закону України «Про державну службу» в частині призначення на посаду державної служби.

Законопроект визначає можливість призначати на посаду державного службовця, якого було звільнено на підставі пункту 1 частини першої статті 87 цього Закону відразу на випробувальний термін не чекаючи результатів спеціальної перевірки, що забезпечить можливість заповнення вакантних посад державної служби працівниками і мінімізує кадровий голод на місцевому рівні.

Також, законопроектом пропонується встановити можливість  займати вакантні посади на державну службу без конкурсу особам, які були звільнені на підставі скорочення чисельності або штату державних службовців, скорочення посади державної служби внаслідок зміни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельності або штату державних службовців, реорганізації державного органу, у разі створення в державному органі, з якого його звільнено, нової посади чи появи вакантної посади, що відповідає кваліфікації державного службовця, протягом шести місяців з дня звільнення.

За рішенням суб’єкта призначення такі особи можуть бути призначені на рівнозначні або нижчі посаду державної служби, за рішенням керівника державної служби у структурному підрозділі органу державної влади якщо вони був призначені на посаду державної служби за результатами конкурсу.

Також ми повідомляли,  про зміни у процедурі складання протоколу про адміністративне правопорушення: подано законопроект.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Telegram канал Sud.ua
Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Надія Андрусик
    Надія Андрусик
    суддя Господарського суду Тернопільської області
  • Ярослав Василенко
    Ярослав Василенко
    суддя Шостого апеляційного адміністративного суду
  • Валентин Сердюк
    Валентин Сердюк
    суддя Верховного Суду у Касаційному цивільному суді
  • Ігор Бахаєв
    Ігор Бахаєв
    суддя Мелітопольського міськрайонного суду Запорізької області