Програма уряду: які плани у Мін’юсту

12:31, 15 июня 2020
Що передбачило Міністерство юстиції для громадян та бізнесу у Програмі уряду.
Програма уряду: які плани у Мін’юсту
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Як відомо, Кабінет Міністрів затвердив оновлену Програму діяльності Кабінету Міністрів України.

Зокрема, в ній передбачено такі кроки Міністерства юстиції, які стосуються реформи виконання судових рішень, реформи у сфері державної реєстрації, судових експертів тощо.  

Права людини та доступ до правосуддя

  • Забезпечення впровадження ефективного механізму виконання рішень Європейського суду з прав людини та вирішення структурних і системних проблем, констатованих у його рішеннях; розробка нового Плану дій, а також системи моніторингу і оцінки реалізації Національної стратегії у сфері прав людини задля забезпечення її ефективного впровадження, виконання заключних зауважень органів ООН з контролю за виконанням міжнародних договорів у сфері прав людини, рекомендацій за результатами проходження Універсального періодичного огляду Ради ООН з прав людини щодо стану дотримання прав людини в Україні.
  • Посилення ефективності та доступності системи надання безоплатної правової допомоги кожному, хто не має можливості самостійно захищати свої права та інтереси, сприяння підвищенню рівня правової культури та правової обізнаності, розбудові ефективної системи доступу до правової інформації, у тому числі за рахунок цифровізації відповідних сервісів.
  • Створення умов для самоврядування судових експертів та розширення доступу осіб до послуг судових експертів як складової доступу до правосуддя, у тому числі за рахунок вирівнювання повноважень приватних і державних судових експертів та збільшення рівня конкуренції між ними.
  • Підвищення гарантій прав потерпілих від насильницьких кримінальних правопорушень, їх близьких родичів і членів сім’ї шляхом впровадження механізму оперативного відшкодування державою завданої їм шкоди з подальшим стягненням відповідного боргу у порядку регресу.
  • Сприяння впровадженню електронного суду в Україні.
  • Забезпечення належної взаємодії між державними інформаційними ресурсами для автоматичного обміну даними та усунення необхідності подання додаткових документів.
  • Перехід до єдиного нотаріату із забезпеченням доступності базових нотаріальних дій для соціально незахищених верств населення; створення Єдиного реєстру нотаріальних дій та електронного нотаріального архіву як складових електронної системи нотаріату.
  • Удосконалення системи надання послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану за рахунок розширення повноважень органів місцевого самоврядування та нотаріусів, впровадження принципу екстериторіальності, закріплення права на “шлюб за добу” на рівні закону, подальшого розвитку цифрових рішень.
  • Швидкий і зручний доступ до документної інформації та інших архівних інформаційних ресурсів, належне обслуговування користувачів архівної інформації та страхового фонду документації, формування і надійне зберігання Національного архівного фонду та страхового фонду документації.
  • Розбудова ефективної системи виконання судових рішень та рішень інших органів, у тому числі через удосконалення порядку доступу до професії приватного виконавця та розширення його повноважень, цифровізацію виконавчого провадження, впровадження за окремими категоріями справ фігури “цифрового виконавця”, застосування інструментів впливу на боржника та засобів протидії зловживанню правами сторонами виконавчого провадження, скасування необґрунтованих мораторіїв на примусове виконання судових рішень.
  • Забезпечення можливості виїзду дитини за кордон у супроводі одного із батьків без необхідності пред’явлення дозволу іншого з батьків (для подружжя, яке не перебуває у стані конфлікту).
  • Скасування обов’язковості державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та громадських об’єднань, що не мають статусу юридичної особи.

Захист права власності, ефективне правове регулювання

  • Впровадження надійної системи державної реєстрації, яка гарантуватиме непорушність прав на нерухомість та бізнес: перехід від моделі швидкого реагування до ризикоорієнтованої моделі запобігання рейдерським діям.
  • Запровадження можливості здійснення окремих реєстраційних дій в автоматичному режимі без участі державного реєстратора, спрощення реєстрації філій та представництв іноземних юридичних осіб.
  • Удосконалення інституту банкрутства фізичних осіб, забезпечення незалежної професійної діяльності арбітражних керуючих, а також впровадження прозорих процедур банкрутства, що дозволятиме швидко відновлювати платоспроможність боржника або справедливо розподіляти активи банкрута між кредиторами.
  • Збільшення ролі альтернативних методів вирішення спорів: створення ефективних систем медіації та третейських судів (арбітражів).
  • Модернізація угод про визнання і захист інвестицій, результативне та фінансово ощадливе забезпечення самопредставництва України у закордонних юрисдикційних органах з розгляду інвестиційних спорів.
  • Рекодифікація приватного права на основі кращого міжнародного досвіду.
  • Створення “правил про правила” (законодавства про нормативно-правові акти), що дасть змогу встановити єдині вимоги до нормопроектувальної техніки для всіх суб’єктів нормотворення, вирішити колізійні питання, пов’язані з прийняттям нормативно-правових актів, набранням ними чинності, їх державною реєстрацією, обліком та ієрархією.
  • Впровадження належних алгоритмів прийняття колективних рішень стосовно спільного майна, що дасть змогу, зокрема, вирішувати суперечки між колишнім подружжям як співвласниками неподільного майна, а також створити юридичний фундамент для подолання відомої “трагедії спільного”.

Створення гуманістичної системи виконання кримінальних покарань

  • Визначення стратегічних напрямів реформування пенітенціарної системи України.
  • Індивідуалізація системи покарань та розширення переліку видів покарань, альтернативних позбавленню волі, що сприятиме зменшенню кількості осіб у місцях несвободи, забезпечить виправлення правопорушників без ізоляції від суспільства та заощадить відповідні бюджетні кошти.
  • Впровадження дієвого інструментарію для зміни поведінки, виправлення та ресоціалізації осіб, які увійшли в конфлікт із законом (праця, корекційні та освітні програми), а також підтримка та допомога засудженим, які готуються до звільнення.
  • Вдосконалення порядку спрощеного досудового розслідування і судового розгляду кримінальних проступків та системи відправлення правосуддя судом присяжних у справах про особливо тяжкі злочини.
  • Створення належних умов тримання засуджених та ув’язнених шляхом реконструкції установ виконання покарань та будівництва нових сучасних слідчих ізоляторів.
  • Забезпечення функціонування прозорих та ефективних механізмів попередження і протидії катуванню та жорстокому поводженню в місцях позбавлення волі та попереднього ув’язнення.
  • Забезпечення розбудови ІТ-інфраструктури та цифровізації пенітенціарної системи, що передбачає удосконалення та наповнення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, впровадження електронного моніторингу в пробації.
  • Впровадження системи оцінки ризиків вчинення особою повторного злочину та ризиків порушення обов’язків у межах запобіжного заходу або умовно-дострокового звільнення, яка ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних.
  • Забезпечення належного медичного обслуговування в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах відповідно до національних та міжнародних стандартів.
  • Забезпечення ефективного та неупередженого розслідування правопорушень, вчинених у місцях несвободи.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Telegram канал Sud.ua
Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Катерина Широка
    Катерина Широка
    суддя Вищого антикорупційного суду