17 вересня Європейська Бізнес Асоціація (EBA) провела круглий стіл “Зміни руху: Реформа транспортної інфраструктури в Україні”. Під час заходу, зокрема, обговорювали майбутнє залізничних перевезень в Україні.
Міністр інфраструктури Владислав Криклій заявив, що «обов’язково планується» реорганізація АТ «Укрзалізниця» у вигляді фінансового та організаційного відокремлення інфраструктурної компанії, вантажного перевізника та пасажирського. Та додав, що для реалізації цих заходів не вистачає відповідного законодавчого регулювання, але анбандлінг Укрзалізниці все одно залишається пріоритетною задачею міністерства. На думку міністра, можна говорити про те, що сам процес розподілу розпочнеться вже у 2021 році. Разом з тим, очільник Укрзалізниці Володимир Жмак підкреслив, що для проведення анбандлінгу УЗ першочерговим завданням є проведення аналізу розподілу видатків на інфраструктуру, пасажирські та вантажні перевезення. За його словами, зараз «не те, що немає чіткого розподілу, є таке хаотичне нагромадження найрізноманітніших видатків». Нагадаємо, що розподіл Укрзалізниці три вертикалі уряд визначив одним із пріоритетних напрямів діяльності.
Також пан Криклій поскаржився на млявість роботи підкомітету з питань залізничного транспорту Верховної Ради в контексті розгляду депутатами законопроєкту «Про залізничний транспорт», який опрацьовується вже більше року: «Десять чи одинадцять разів збирався підкомітет – обговорювали, що завгодно, крім тексту законопроєкту. Закупівлю палива, знижки, оператори, тарифи – те, що взагалі не стосується законотворчості».
Далі міністр заявив, що вже до кінця вересня мають запрацювати перші оператори приватних локомотивів, які пройшли відповідний конкурс. Втім, він підкреслив, що цю ініціативу вони впроваджують обережно, аби не допустити випадкового блокування важливих залізничних «артерій». В умовах відсутності зрушень у процесі розгляду вищезгаданого законопроєкту, такі ініціативи впроваджуються у рамках пілотних проєктів. Як зазначають у пресслужбі Міністерства інфраструктури, такі проєкти мають на меті дослідження функціонування ринку залізничних перевезень в умовах конкуренції декількох перевізників.
Іншими пріоритетними напрямками діяльності щодо оптимізації роботи Укрзалізниці гості назвали переформатування команди та подолання корупції, антикризову програму, оптимізацію діяльності та покращення умов праці машиністів, провідників та інших залізничників, поліпшення сервісу пасажирських перевезень, цифровізацію процесів і впровадження нових технологій.
Як раніше повідомляла «Судово-юридична газета», Укрзалізниця представила перелік найпопулярніших напрямків 2020 року.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.