В Раду внесли законопроект про профтехосвіту: чого чекати студентам

15:46, 16 октября 2020
Законопроект регулює основні сфери професійно-технічної освіти.
В Раду внесли законопроект про профтехосвіту: чого чекати студентам

Представники групи Партії «За майбутнє» зареєстрували у Верховній Раді проект закону №4207 «Про професійну (професійно-технічну) освіту». Серед авторів можна виділити Тараса Батенко, Ірину Констанкевич. Метою законопроекту є приведення сфери професійної (професійно-технічної) освіти у відповідність до вимог базового Закону України «Про освіту».

Новації

Депутати дають таке визначення профтехосвіті:

професійна (професійно-технічна) освіта – складник системи освіти, який забезпечує набуття особою професійних і ключових компетентностей та здобуття освітніх і професійних кваліфікацій, що відповідають другому-п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій, складовими якої є первинна професійна підготовка та професійне навчання (професійно-технічне навчання, перепідготовка, підвищення кваліфікації, навчання на виробництві).

Пропонується записати такі рівні професійної (професійно-технічної) освіти (ППТО):

перший (початковий) рівень ППТО передбачає здобуття особою кваліфікацій, що відповідають другому рівню Національної рамки кваліфікацій;

другий (базовий) рівень ППТО передбачає здобуття особою кваліфікацій, що відповідають третьому та четвертому рівням Національної рамки кваліфікацій;

третій (вищий) рівень ППТО передбачає здобуття особою кваліфікацій, що відповідають п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій.

Освітніми кваліфікаціями ППТО пропонують визначити:

робітник – здобувається на першому (початковому) рівні ППТО та передбачає здатність особи виконувати типові нескладні завдання у типових ситуаціях у чітко визначеній структурованій сфері роботи, виконання завдань під керівництвом з елементами самостійності;

кваліфікований робітник – здобувається на другому (базовому) – третьому (вищому) рівнях професійної (професійно-технічної) освіти та передбачає здатність особи виконувати виробничі завдання середньої складності за визначеними алгоритмами за встановленими нормами часу і якості або здатність особи самостійно виконувати складні спеціалізовані виробничі завдання у певній галузі професійної діяльності, зокрема в нестандартних ситуаціях, здобуття чи наявність повної загальної середньої освіти;

фаховий молодший бакалавр – здобувається на третьому (вищому) рівні ППТО та рівні фахової передвищої освіти за відповідними освітніми програмами, що передбачають здатність особи самостійно виконувати складні спеціалізовані виробничі чи навчальні завдання в окремій галузі професійної діяльності та/або у процесі навчання, нести відповідальність за результати своєї діяльності та діяльності інших осіб у певних ситуаціях.

Професійна (професійно-технічна) освіта здобувається на основі базової або повної загальної середньої освіти. Її отримання здійснюється одночасно зі здобуттям профільної середньої освіти та отриманням відповідного документа про повну загальну середню освіту. Особи мають право безоплатно здобувати першу професійну (професійно-технічну) освіту на кожному рівні ППТО з оплатою за рахунок видатків державного або місцевих бюджетів.

Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня ППТО та на підставі оцінювання результатів навчання здобувачі освіти отримують такі документи про освіту:

сертифікат – документ, який отримують особи, які здобули часткову професійну кваліфікацію, що визначена відповідним стандартом, та пройшли процедуру присвоєння часткової професійної кваліфікації або завершили короткострокові програми підвищення кваліфікації, що не передбачають процедуру присвоєння кваліфікацій;

свідоцтво – документ, який отримують здобувачі освіти, які успішно завершили освітню програму професійного навчання та здобули за результатами оцінювання  професійну кваліфікацію, що відповідає другому-п’ятому рівням Національної рамки кваліфікацій;

диплом – документ, який отримують здобувачі освіти, які успішно завершили освітню програму первинної професійної підготовки і здобули за результатами оцінювання освітню та професійну кваліфікації, що відповідають другому – п’ятому рівням Національної рамки кваліфікацій, або документ, який отримують здобувачі освіти, які успішно завершили освітню програму фахового молодшого бакалавра і здобули за результатом оцінювання освітню та професійну кваліфікації, що відповідають п’ятому рівню Національної рамки кваліфікацій.

Ставка заробітної плати викладача закладу ППТО встановлюється в обсязі 720 годин педагогічного навантаження на навчальний рік. При цьому гарантується автономія закладів профтехосвіти.

До закладів ППТО пропонують віднеси:

професійні ліцеї;

професійні коледжі;

центри професійної (професійно-технічної) освіти;

центри професійного розвитку працівників.

Не забули депутати прописати в проекті, що ті, хто навчаються в таких закладах, зобов’язані дотримуватися академічної доброчесності (тільки не прописано, яким чином це буде перевірятися).

Пропонується, аби закон набрав чинності з 1 січня 2021 року.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Міністерство освіти і науки України опублікувало п’ятірку найбільш популярних професій серед вступників до закладів професійної освіти у 2020 році.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Атестація прокурорів місцевих прокуратур: враження прокурорів від іспиту
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Наталья Панченко
    Наталья Панченко
    судья Киевского окружного административного суда
  • Ирина Пучкова
    Ирина Пучкова
    судья Киевского районного суда Одессы
  • Ирина Шикеря
    Ирина Шикеря
    судья Первомайского районного суда Николаевской области
загрузка...