Реєстр боржників замість вебсайту: Кабмін схвалив зміни до Кодексу з процедур банкрутства

19:55, 18 ноября 2020
Практика застосування Кодексу виявила ряд технічних неузгодженостей, недоліків та суперечностей, які треба виправити.
Реєстр боржників замість вебсайту: Кабмін схвалив зміни до Кодексу з процедур банкрутства

Кабінет Міністрів України 18 листопада схвалив проект Закону про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства, розроблений робочою групою при Міністерстві юстиції з метою виправлення низки технічних неузгодженостей, недоліків та суперечностей, виявлених за рік дії Кодексу.

Запропоновані законопроектом зміни приводять положення Кодексу з процедур банкрутства у відповідність до Господарського процесуального кодексу, Законів України «Про запобігання корупції», «Про управління об’єктами державної власності», «Про судовий збір», «Про органи та осіб, що здійснюють виконання судових рішень і рішень інших органів», та стосуються, в першу чергу, уніфікації та усунення розбіжностей в термінології.

Крім того, «легалізується» автоматизована система «Банкрутство та неплатоспроможність», що забезпечує програмно-технічними засобами збирання, зберігання, облік, пошук, узагальнення та надання відомостей про хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) та фінансово-економічні показники боржника. До складу системи входить Єдиний реєстр боржників, Єдиний реєстр арбітражних керуючих та електронний кабінет арбітражного керуючого.

Автоматизована система замінила спеціалізовану сторінку вебсайту, бо та була технічно неспроможною накопичувати та зберігати значний обсяг інформації.

Уточнена підсудність справ про банкрутство (неплатоспроможність)

Справи про неплатоспроможність боржника-фізичної особи дозволено розглядати у господарських судах не тільки за місцезнаходженням, але й за місцем проживання такого боржника. Одночасно приведена у відповідність термінологія, оскільки відносно боржників-фізичних осіб відкриваються справи не про банкрутство, а про неплатоспроможність.

Не менш важливим є внесення уточнення, що провадження у справі про неплатоспроможність боржника-фізичної особи може бути відкрито у господарському суді лише за заявою боржника. На відміну від боржників-юридичних осіб, де таке право має також кредитор.

Чимало змін внесено у положення Кодексу про права та обов’язки арбітражного керуючого. Зокрема, той тепер зобов’язаний подавати відомості про фінансовий стан боржника та хід провадження у справі про банкрутство (неплатоспроможність) до Єдиного реєстру боржників.

Розширене поняття «незалежність арбітражного керуючого». Тепер у статті 13 КУзПБ чітко вказано, що ця незалежність АК забезпечується:

  • Особливим порядком їх призначення, притягнення до відповідальності та припинення повноважень;
  • Гарантуванням винагороди та відшкодуванням витрат;
  • Функціонуванням органів саморегулівної організації арбітражних керуючих.

Практика застосування Кодексу показала також необхідність змін у процедуру призначення та відсторонення арбітражного керуючого. Тепер, окрім визначення АК шляхом автоматизованого відбору із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, право подавати кандидатуру АК до суду отримали ініціюючий кредитор та боржник-фізична особа. Арбітражний керуючий окремою заявою має підтвердити свою згоду.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Реформа системи оплати праці державних службовців: коментар голови НАДС
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Светлана Харченко
    Светлана Харченко
    судья Киевского окружного административного суда
загрузка...