У Верховній Раді планують відкрити інформацію про оплату праці в держкомпаніях

12:00, 13 апреля 2021
У разі прийняття документа, держкомпанії будуть щомісяця оприлюднювати відповідну інформацію.
У Верховній Раді планують відкрити інформацію про оплату праці в держкомпаніях

Сьогодні, на пленарному засіданні, Верховна Рада планує розглянути законопроект № 3952 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо забезпечення відкритості інформації про розмір оплати праці в державних компаніях».

Як зазначено у пояснювальній записці, проект закону розроблено з метою підвищення прозорості діяльності органів управління та посадових осіб юридичних осіб публічного права, державних підприємств, державних організацій, що мають на меті одержання прибутку, господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді».

Зокрема, змінами до Закону України «Про доступ до публічної інформації» пропонується передбачити, що визначені у пункті 5 частини першої статті 13 цього Закону державні чи комунальні підприємства, державні чи комунальні організації, що мають на меті одержання прибутку, господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, щомісяця (не пізніше 5 числа наступного місяця) та за підсумками року (не пізніше 1 лютого наступного року) оприлюднюють на своєму офіційному вебсайті інформацію про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника, заступника керівника, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради, із зазначенням дати оприлюднення й оновлення такої інформації.

Також документом пропонується розширити перелік розпорядників інформації, що оприлюднюється цими суб’єктами, та визначити обсяг інформації. До відповідних суб’єктів у тому числі пропонується віднести «юридичних осіб публічного права.

Зокрема встановлюється, що «юридичні особи публічного права, державні/комунальні підприємства або державні/комунальні організації, що мають на меті одержання прибутку, господарські товариства, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток, паїв) прямо чи опосередковано належать державі та/або територіальній громаді, – щодо інформації про структуру, принципи формування та розмір оплати праці, винагороди, додаткового блага їх керівника, заступника керівника, особи, яка постійно або тимчасово обіймає посаду члена виконавчого органу чи входить до складу наглядової ради.

На розпорядників інформації, визначених у пунктах 2, 3, 4 частини першої та в частині другій цієї статті, юридичних осіб публічного права з числа розпорядників інформації, визначених у пункті 5 частини першої цієї статті, вимоги цього Закону поширюються лише в частині надання відповідної інформації за запитами».

Втім, на відповідні зміни у Головному юридичному управлінні Апарату Верховної Ради України зауважили, що зважаючи на термінологію цивільного законодавства, «юридичними особами публічного права» одночасно можуть бути інші, визначені дотепер розпорядники інформації, зокрема «суб'єкти владних повноважень» (центральні органи виконавчої влади), «юридичні особи, що фінансуються з державного, місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим».

До того ж передбачений законом специфічний обсяг оприлюдненої інформації відрізняється ще й за способом її поширення (зважаючи на статус розпорядника інформації та обсяг його повноважень і функцій).

Таким чином, на думку Головного юридичного управління Апарату ВР, у разі прийняття законопроекту як закону на законодавчому рівні діятимуть положення одного закону, що визначатимуть стосовно однієї юридичної особи обов’язки двох і більше розпорядників інформації.

Оскільки Закон України «Про доступ до публічної інформації» не визначає механізми реалізації його положень у подібних нестандартних обставинах, розпорядник інформації на власний розсуд може приймати рішення про свою ідентифікацію як певного (ймовірно одного) розпорядника інформації, а відтак, обсяг відомостей та спосіб їх оприлюднення, що не відповідає вимогам статей 8, 19 Конституції України та правовим позиціям.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Что означает налоговая амнистия для граждан: комментируют народные депутаты
Что означает налоговая амнистия для граждан: комментируют народные депутаты
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Валентина Щепоткіна
    Валентина Щепоткіна
    заступник голови Касаційного кримінального суду у складі Верховного Суду
загрузка...