Профільний комітет Ради підтримав законопроект, який регулює трудові відносини між роботодавцем та працівником

08:55, 19 апреля 2021
Законопроект внесений Кабінетом Міністрів, встановлює нові обов’язки роботодавця та забороняє дискримінацію при оголошенні вакансій.
Профільний комітет Ради підтримав законопроект, який регулює трудові відносини між роботодавцем та працівником
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів підтримав на своєму засіданні включення до порядку денного сесії і схвалення за основу законопроекту про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту прав працівників (р. № 5266,  Кабінет Міністрів України).

Новації

У законопроекті, зокрема, передбачено встановити обов'язок роботодавця ознайомлювати працівника не тільки до початку його роботи, а і в подальшому, з текстом укладеного колективного договору, змінами і доповненнями до нього (в тижневий строк), обов'язок сторін договору забезпечити безперешкодний доступ до його тексту, можливість копіювання; 

обов'язок сторін угоди інформувати про укладення та внесення до неї змін; 

- встановити строк дії умов колективного договору не менше року у разі реорганізації, зміни власника юридичної особи, відокремленого структурного підрозділу юридичної особи; 

- встановити зобов'язання для роботодавців надавати повідомлення щодо запланованого масового звільнення профспілковому представнику; 

- посилити відповідальність за порушення порядку повідомлення роботодавцем профспілок про масове звільнення;

- визначити, що таке масове звільнення та його ознаки, тощо.

Варто також відзначити, що вводиться норма стосовно недопущення дискримінації в оголошеннях про працевлаштування. Зокрема, заборонено висувати вимоги за ознаками: раси, кольору шкіри, статі, стану здоров’я тощо. Забороняється пропонувати вакансії лише жінкам або лише чоловікам, за винятком специфічної роботи.

У законопроекті прописано, що не будуть вважатися дискримінацією вимоги, що залежать від властивих певному виду робіт вимог (щодо віку, освіти, стану здоров’я, статі) чи обумовлені необхідністю посиленого соціального та правового захисту деяких категорій осіб.

Також депутати розглянули два законопроекти про заходи щодо упорядкування системи розрахунків розмірів прожиткового мінімуму, соціальних виплат, грошових платежів і стягнень та плати за надання адміністративних послуг (адміністративного збору) (р. № 5045,  Кабінет Міністрів України) та про заходи щодо упорядкування системи розрахунків розмірів прожиткового мінімуму, соціальних виплат, грошових платежів і стягнень та плати за надання адміністративних послуг (адміністративного збору) (р. № 5045-1, н.д. Королевська Н. та інші). За результатами дискусії деякі депутати вказали на необхідність вироблення єдиної стратегії стосовно даного питання. Наталія Королевська наполягала на тому, аби були враховані її зауваження до законопроекту Кабміну. В ході обговорення вирішено було створити робочу групу задля напрацювання єдиного законопроекту.

Особливістю кабмінівського законопроекту є, зокрема, те, що планується прожитковий мінімум визначати, виходячи з вартості наборів продуктів харчування, а також вартості непродовольчих товарів і послуг, в пропорції 50/50 відсотків. Кабінет Міністрів хоче моніторити в динаміці щомісяця вартість продуктів харчування та основні послуги. Перегляд же розміру прожиткового мінімуму буде здійснюватися один раз на рік і закріплюватися Законом України «Про державний бюджет».

Вводиться нове поняття «базова величина для соціальних виплат» — показник для розрахунку встановлених відповідно до законів і нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України щомісячних соціальних виплат (надбавок, підвищень, додаткової пенсії, пенсії за особливі заслуги, різних видів соціальної допомоги), що встановлюються до пенсії, державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю; стипендій; компенсаційних виплат, а також одноразових грошових виплат (допомог).

Її розмір має затверджувати з 2022 року Верховна Рада в законі про Державний бюджет України на відповідний рік.

Які розміри виплат пропонуються

Для військових та їхніх сімей

Одноразова грошова допомога призначається та виплачується в розмірі:

а) 965 або 645 базових величин для соціальних виплат населенню, встановлених на 1 січня відповідного бюджетного періоду, — у разі загибелі (смерті) військовослужбовця, військовозобов’язаного, резервіста;

б) 515 базових величин — у разі встановлення військовослужбовцю інвалідності I групи; 385 базових величин — у разі встановлення військовослужбовцю інвалідності II групи; 320 базових величин - інвалідності III групи.

Розмір одноразової грошової допомоги не може бути меншим за 90 базових величин для соціальних виплат населенню, встановлених на 1 січня відповідного бюджетного періоду.

У разі призову виплачується вихідна допомога в розмірі 2,6 базової величини для соціальних виплат населенню.

Щороку до 5 травня учасникам бойових дій виплачується разова грошова допомога в розмірі 85 відсотків базової величини для соціальних виплат населенню.

Особам з інвалідністю внаслідок війни пенсії або щомісячне довічне грошове утримання чи державна соціальна допомога, що виплачується замість пенсії, підвищуються в таких відсотках базової величини для соціальних виплат населенню: особам з інвалідністю I групи — 50 відсотків, II групи — 40 відсотків, III групи — 30 відсотків.

Щороку до 5 травня особам з інвалідністю внаслідок війни виплачується разова грошова допомога в таких розмірах: особам з інвалідністю I групи — 255 відсотків, II групи — 225 відсотків, III групи — 195 відсотків базової величини.

Особи, які мають трудові заслуги перед Батьківщиною

Надбавки до пенсій, які вони отримують, у розмірі 70 відсотків базової величини для соціальних виплат населенню, фінансування яких здійснюється за рахунок Державного бюджету України, тощо.

Донори крові зможуть отримати надбавку до пенсії у розмірі 13 відсотків базової величини.

На обов'язкове державне пенсійне страхування встановлюються ставки збору в таких розмірах:

3 відсотки – якщо об’єкт оподаткування не перевищує 165 базових величин;

4 відсотки – якщо об’єкт оподаткування перевищує 165, але не перевищує 290 базових величин;

5 відсотків – якщо об’єкт оподаткування перевищує 290 базових величин.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, як зміниться виплата лікарняних українцям вже влітку та кого її позбавлять.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Микола Стефанчук
    Микола Стефанчук
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики
  • Світлана Бакуліна
    Світлана Бакуліна
    суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді
  • Оксана Бірса
    Оксана Бірса
    голова Дніпровського районного суду міста Києва
  • Оксана Терещенко
    Оксана Терещенко
    суддя Східного апеляційного господарського суду