Оборонні закупівлі втратять статус державної таємниці: законопроект

18:13, 9 июля 2021
Законопроектом передбачається, що не становитиме державної таємниці інформація про закупівлі техніки, палива, окрім випадків, коли є обґрунтовані підстави вважати, що розкриття такої інформації призведе до неможливості здійснення закупівлі.
Оборонні закупівлі втратять статус державної таємниці: законопроект
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Депутати від «Слуг народу», серед яких Ігор Копитін, Мар’яна Безугла, Юрій Мисягін та інші, внесли до парламенту законопроект № 5729 про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо здійснення оборонних закупівель, яким унормовуються оборонні закупівлі, передбачається скасування їх належності до державної таємниці та визначається механізм оскарження.

Вказаним законопроектом пропонується внесення наступних змін до Закону України «Про господарську діяльність у Збройних Силах України», Закону України «Про державну таємницю» та Закону України «Про оборонні закупівлі». 

Пропонується прописати, що не відноситься до державної таємниці інформація:

- про найменування, загальну кількість, вартість озброєння, військової техніки, боєприпасів, запасних частин та матеріалів до них, що закуповуються для потреб військових формувань (правоохоронних органів), окрім випадків, коли є обґрунтовані підстави вважати, що розкриття такої інформації призведе до неможливості здійснення закупівлі. При настанні кожного окремого із таких випадків визначений Законом України «Про оборонні закупівлі» головний орган у сфері планування оборонних закупівель подає до Комітету Верховної Ради України, до повноважень якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки, та Ради національної безпеки і оборони України обґрунтування щодо необхідності віднесення такої інформації до державної таємниці строком на один бюджетний рік з можливістю пролонгації цього строку за наявності обґрунтування головним органом у сфері планування оборонних закупівель необхідності продовження віднесення такої інформації до державної таємниці;

- про кількість, строки поставок військовим формуванням чи правоохоронним органам, спеціальним формуванням Міністерства внутрішніх справ України для забезпечення їх боєздатності основних видів пального (мастильних матеріалів), речового майна та продовольства;

- про факт та предмет закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення для забезпечення Збройних Сил України та інших військових формувань та правоохоронних органів (крім випадків, якщо окрема інформація про закупівлю таких товарів, робіт і послуг оборонного призначення, що закуповуються відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі», становить державну таємницю. У такому разі окрема інформація розміщується у додатку до тендерної документації).

Передбачається, що інформація не може бути повторно віднесена до державної таємниці після розсекречення та оприлюднення.

Торги з обмеженою участю здійснюються державними замовниками виключно з урахуванням особливостей, визначених Законом Закон України «Про оборонні закупівлі».

Вводиться поняття неконкурентна закупівля – закупівля, що має винятковий характер через специфіку та/або умови предмета закупівлі, що не дають змоги провести будь-яку іншу конкурентну закупівлю.

За короткострокового бюджетного планування оборонних закупівель державні замовники складають трирічний та річний плани закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення, вносять зміни до них. Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення попередньо погоджується з комітетом Верховної Ради України, до повноважень якого належать питання національної безпеки, оборони та розвідки. Комітет же має і затверджувати плани таких закупівель.

Трирічний план закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення складається у формі відкритих даних і містить інформацію про перелік (номенклатуру), обсяги товарів, робіт і послуг оборонного призначення та обсяги коштів, передбачених на зазначені цілі, доступ до якої не обмежений.

Зміст річного плану закупівель в частині переліку (номенклатури) товарів, робіт і послуг повинен відповідати переліку (номенклатурі) товарів, робіт і послуг, затверджених у трирічному плані закупівель.

Цікавими є норми укладання договорів за закритими закупівлями.  Розрахункова ціна у єдиного виконавця не змінюється у разі:

1) неналежного виконання державного контракту (договору) з вини виконавця;

2) прострочення термінів поставки з вини виконавця;

3) закупівлі фундаментальних наукових, прикладних досліджень, експериментальних розробок, а також науково-дослідних та дослідно-конструкторських робіт, що виконуються згідно з умовами контракту (договору) відповідно до порядку формування та коригування очікуваної вартості товарів, робіт і послуг оборонного призначення, придбання яких здійснюється за неконкурентними закупівлями, визначеним Кабінетом Міністрів України.

Статтю про подання скарг пропонується доповнити нормою, прописавши, що скарги щодо результатів визначення переможця спрощених торгів закупівлі, прийнятих рішень, а також дій та/або бездіяльності державного замовника, що відбулися після закінчення періоду, встановленого для подання цінових пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження протягом чотирьох робочих днів з дня, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що до Верховної Ради внесено законопроект, який регулює обіг конопель у медичних цілях.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергій Дячук
    Сергій Дячук
    суддя Святошинського районного суду міста Києва
  • Юлія Черняк
    Юлія Черняк
    суддя Верховного Суду у Касаційному цивільному суді