Арахамия предложил рассматривать повышение налогов и закон об олигархах по упрощенной процедуре, ПИСЬМО

11:04, 20 сентября 2021
Давид Арахамия направил письмо на Разумкова, где предложил особую упрощенную процедуру для принятия законов о повышении налогов и об олигархах.
Арахамия предложил рассматривать повышение налогов и закон об олигархах по упрощенной процедуре, ПИСЬМО
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Глава фракции «Слуга народа» Давид Арахамия направил письма на имя спикера Дмитрия Разумкова, первого-вице спикера Руслана Стефанчука, глав фракций и комитетов, где предложил ввести особую упрощенную процедуру для принятия законопроектов о повышении налогов 5600 и об олигархах 5599.

По мнению главы фракции «Голос» Ярослава Железняка, который и разместил данную информацию, создается прецедент, когда такая процедура может быть применена к любому из законопроектов в дальнейшем.

 «Давид утром отправил ряд писем. Если коротко, они про то, чтобы в повестку на четверг вставить #5599 и #5600. Обратился и обратился. Тут особой драмы и нет. Ничего не мешало так же успешно собрать внеочередное заседание, особенно если его инициатор президент. А вот то, на что мало обратили внимание в письмах, это применение новой «спецпроцедуры» по рассмотрению правок в эти два закона (не путать с процедурой, которая была по банковскому законопроекту). Так, сегодня через Согласительный хотят ее запустить, и в зале не будет возможности у депутатов поднять свои отклоненные правки. Например, по 5600 вместо 11 000 голосований будет всего около 120-ти. И никого не волнует, что еще в 2018 году Конституционный Суд дал четкий ответ, что так нельзя (коротко: нельзя ограничить право поднимать правки). И объективно суть даже не в этих двух законах. Тут начинается очень интересный момент для всего Парламента, так как создав прецедент один раз, такая процедура дальше может быть применена к любому из законопроектов», - написал Железняк.

 В письме Давида Арахамии сказано следующее.

«До мене, як до голови депутатської фракції ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ «СЛУГА НАРОДУ» у Верховній Раді України IX скликання, звернувся Голова Комітету Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики Гетманцев Д. О. листом №04-32/01-2021/290095 від 17.09.2021 з наступного питання.

Наразі Комітетом Верховної Ради України з питань фінансів, податкової та митної політики завершується підготовка до 2 читання порівняльної таблиці до проекту Закону України реєстр. № 5600 про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень. До другого читання народними депутатами України подано більше 11 000 пропозицій та поправок.

Враховуючи значну кількість пропозицій та поправок, які подані суб’єктами права законодавчої ініціативи, а також те, що окремі народні депутати – суб’єкти права законодавчої ініціативи подавали кілька десятків варіантів викладення одного та того ж самого положення законопроекту, вважаю за необхідне рекомендувати застосувати право Верховної Ради України на прийняття процедурного рішення про особливий порядок розгляду законопроекту, згідно з частинами другою та третьою статті 119 Регламенту та частиною п’ятою статті 45 Регламенту.

Так, відповідно до частини другої статті 119 Регламенту Верховна Рада може прийняти процедурне рішення про розгляд законопроекту розділами, частинами з проведенням щодо них самостійного обговорення і голосування. Таке процедурне рішення може прийматися після обговорення за скороченою процедурою.

Відповідно до частини третьої статі 119 Регламенту до початку чи у ході обговорення законопроекту в другому читанні може бути внесена пропозиція про обговорення і голосування спочатку тих структурних частин законопроекту, які містять основні, вирішальні або зумовлюючі положення щодо його інших відповідних структурних частин. Така пропозиція обговорюється за скороченою процедурою, після чого приймається процедурне рішення. У разі внесення Погоджувальною радою пропозицій щодо послідовності розгляду структурних частин законопроекту така пропозиція ставиться на голосування без обговорення до початку розгляду законопроекту.

Стаття 49 Регламенту передбачає, що Верховна Рада може прийняти рішення з процедурних питань (далі - процедурне рішення), зазначених у цьому Регламенті (частини друга, третя статті 119), без підготовки в комітетах та включення до порядку денного. Такі рішення приймаються відразу після скороченого обговорення однією третиною голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради. Процедурне рішення приймається відкритим поіменним голосуванням і заноситься до протоколу пленарного засідання Верховної Ради.

Відповідно до частин третьої та п’ятої статті 45 Регламенту перед голосуванням кількох пропозицій і поправок, які виключають одна одну, головуючий на пленарному засіданні послідовно, в порядку внесення, оголошує їх і, якщо до них немає зауважень, ставить на голосування. Прийняття однієї з попередніх пропозицій означає відхилення наступних, які на голосування не ставляться.

Враховуючи викладене вище, вношу пропозицію на Погоджувальну раду визначити структурні частини законопроекту, які містять основні, вирішальні або зумовлюючі положення з першочерговим їх обговоренням та голосуванням, визначивши окремими структурними частинами законопроекту, які містять основні, вирішальні або зумовлюючі положення: пропозиції та поправки до структурних частин, враховані Комітетом, оскільки кожна з цих структурних частин містить взаємопов’язані вирішальні положення щодо оподаткування певним видом податку, встановлення певних ставок податку для окремих об’єктів оподаткування, суб’єктів, об’єктів та бази оподаткування одним податком, а тому такі положення повинні розглядатись (обговорюватись та голосуватись) разом.

Пропонується застосувати окрему процедуру щодо послідовності розгляду структурних частин законопроекту, розглядаючи законопроект визначеними вище структурними частинами, які містять основні вирішальні або зумовлюючі положення, при цьому, враховуючи статтю 45 Регламенту, пропонується спочатку розглянути (обговорити та проголосувати) враховані Комітетом пропозиції та поправки до цих вирішальних структурних частин, які в порівняльній таблиці до 2 читання зазначені як враховані.

При цьому, керуючись ч. 6 статі 33 Регламенту, передбачити обговорення спочатку врахованих комітетом пропозицій та поправок з подальшим голосуванням за них.

Відповідно, на підставі частини п’ятої статті 45 прийняття Верховною Радою України однієї з попередніх пропозицій, які враховані Комітетом і підлягають першочерговому розгляду як вирішальні (зумовлюючі) положення, означає відхилення наступних пропозицій та поправок, що рекомендовані Комітетом для відхилення, без голосування.

Після розгляду основних вирішальних або зумовлюючих положень пропонуємо розглянути пропозиції та поправки народних депутатів України, які подані з порушенням ст. 116 Регламенту та відхилені Комітетом у зв’язку з порушенням порядку їх подання (додаються) як такі, що не стосуються тексту прийнятого за основу законопроекту.

Таким чином, керуючись, ст.ст. 33, 45, 73, 119 Регламенту,

прошу:

винести на Погоджувальну раду питання внесення Погоджувальною радою Верховній Раді України пропозицій щодо послідовності розгляду структурних частин законопроекту реєстр. № 5600 про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень, визначивши такими структурними частинами законопроекту, які містять основні, вирішальні або зумовлюючі положення з першочерговим їх обговоренням та голосуванням пропозиції та поправки, враховані Комітетом в порівняльній таблиці до 2 читання. При цьому, з урахуванням ч. 6 ст. 33, ч. 5 ст. 45 Регламенту прийняття однієї з попередніх пропозицій, які містять вирішальні (зумовлюючі) положення, означає відхилення наступних (взаємовиключних пропозицій та поправок), які на голосування не ставляться».

Подписывайтесь на наш Telegram-канал и на Twitter, чтобы быть в курсе самых важных событий.

 

Статус ограничено пригодных отменят: как это повлияет на мобилизацию
Telegram канал Sud.ua
Статус ограничено пригодных отменят: как это повлияет на мобилизацию
Сегодня день рождения празднуют
  • Ірина Гирила
    Ірина Гирила
    суддя Господарського суду Тернопільської області
  • Леонід Лобойко
    Леонід Лобойко
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді
  • Марія Мартинишин
    Марія Мартинишин
    суддя Франківського районного суду м. Львова
  • Людмила Граб
    Людмила Граб
    суддя Сьомого апеляційного адміністративного суду
  • Ольга Дегтярьова
    Ольга Дегтярьова
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва