Тимчасовий арешт об’єктів незаконного будівництва будуть здійснювати посадові особи без рішення суду

13:30, 9 ноября 2021
Антикоркомітет вирішив, що законопроект про тимчасовий арешт об’єктів незаконного будівництва є прийнятним, хоч і з зауваженнями.
Тимчасовий арешт об’єктів незаконного будівництва  будуть здійснювати посадові особи без рішення суду
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Комітет з питань антикорупційної політики на засіданні 09.11.2021 року визнав таким, що відповідає вимогам антикорупційного законодавства (із зауваженнями), законопроект № 5877 від 01.09.2021 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо посилення відповідальності у сфері містобудівної діяльності».

Відповідно до цього законопроекту заходом забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення стане тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва.

Для цього КУпАП доповнюється статтею 266-1 «Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва».

Згідно з нею, у  разі вчинення порушень законодавства у сфері містобудівної діяльності на об’єкти незаконного (самочинного) будівництва може бути накладено тимчасовий арешт.

Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва буде полягати у тимчасовому позбавленні можливості їх відчуження, користування та розпорядження, з метою припинення адміністративного правопорушення, забезпечення виконання постанов по справах про адміністративні правопорушення, відшкодування заподіяної адміністративним правопорушенням у сфері містобудівної діяльності майнової шкоди громадянинові, підприємству, установі або організації.

Завданням тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва є запобігання можливості їх подальшого використання, експлуатації, будівництва (реконструкції, реставрації, капітального ремонту, демонтажу (знесення) тощо), знищення.

Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва здійснюється посадовими особами, уповноваженими на те виконавчими комітетами (або виконавчими органами, що виконують їх повноваження) органів місцевого самоврядування на підставі рішення органу місцевого самоврядування, прийнятого відповідно до його компетенції.

Про накладення тимчасового арешту на об’єкти незаконного (самочинного) будівництва складається протокол або робиться відповідний запис у протоколі про адміністративне правопорушення.

Порядок тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва буде встановлюватися Кабінетом Міністрів України.

Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва накладається на строк розгляду справи до виконання постанови про адміністративне правопорушення у сфері містобудівної діяльності.

Органи, уповноважені розглядати справи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, одночасно із ухваленням рішення за результатами такого розгляду, зобов’язані вирішити питання про порядок скасування тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва.

Рішення суду про скасування тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва, ухвалені за результатами його оскарження заінтересованою особою, виконується негайно.

Тимчасовий арешт об’єктів незаконного (самочинного) будівництва, може бути оскаржено заінтересованою особою у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) відносно органу (посадової особи), який застосував ці заходи, або до суду.

Оскарження заходів забезпечення провадження у справах про адміністративні правопорушення не зупиняє їх виконання.

Невиконання законних вимог уповноважених посадових осіб органів місцевого самоврядування щодо тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва, створення перешкод у здійсненні уповноваженими посадовими особами органів місцевого самоврядування покладених на них повноважень щодо застосування такого арешту,

- тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двох тисяч до трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян – суб’єктів підприємницької діяльності – від чотирьох тисяч до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Головне науково-експертне управління  з приводу такої новели зазначає, що провадження у справах про адміністративні правопорушення не може передбачати такі заходи його забезпечення, як арешт майна. Такі заходи є доречними і адекватними саме під час розслідування кримінальних правопорушень.

Крім того, незрозуміло, яким чином такий тимчасовий арешт буде здійснюватися посадовими особами, уповноваженими на те виконавчими комітетами (або виконавчими органами, що виконують їх повноваження) органів місцевого самоврядування на підставі рішення органу місцевого самоврядування.

Не досить є зрозумілою необхідність здійснення тимчасового арешту об’єктів незаконного (самочинного) будівництва до ухвалення рішення за результатами розгляду справи про адміністративне правопорушення.

Раніше розповідалося, що стане підставою для конфіскації земельної ділянки.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВщоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Інна Вітюк
    Інна Вітюк
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Тетяна Левченко
    Тетяна Левченко
    суддя Сумського апеляційного суду
  • Олексій Огурцов
    Олексій Огурцов
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Андрій Федорчук
    Андрій Федорчук
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Наталія Шевченко
    Наталія Шевченко
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва