Профільний комітет Ради визначить долю пенсій працівникам ДБР

15:20, 8 декабря 2021
На сьогодні пенсійне забезпечення працівників ДБР проводиться в порядку, передбаченому законами «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» та «Про державну службу».
Профільний комітет Ради визначить долю пенсій працівникам ДБР
Джерело фото: agropolit.com
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Депутати вирішили створити робочу групу, яка займатиметься вирішенням питання законопроекту про пенсійне забезпечення працівників Державного бюро розслідувань (ДБР). Відповідне рішення схвалив Комітет Верховної Ради з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів.

Проект Закону «Про внесення змін до деяких законів України щодо упорядкування окремих питань пенсійного забезпечення та страхування працівників Державного бюро розслідувань» (р. № 5818, Кабінет Міністрів України) пропонує внести зміни до законів України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб», «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», поширивши норми цих законів стосовно пенсійного забезпечення та загальнообов’язкового державного соціального страхування на осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань.

Як відомо, згідно зі статтею 19 Закону України «Про Державне бюро розслідувань» особи рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань користуються соціальними гарантіями відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» та інших законів України з урахуванням положень, установлених Законом.

Пенсійне забезпечення осіб рядового і начальницького складу Державного бюро розслідувань проводиться в порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб»; пенсійне забезпечення працівників Державного бюро розслідувань, які є державними службовцями, — в порядку та на умовах, передбачених законом України «Про державну службу».

Але при ухваленні Закону України «Про Державне бюро розслідувань» депутати забули внести зміни до інших нормативних актів з питань соціального забезпечення.

Тобто, механізм пенсійного забезпечення працівників ДБР залишився неврегульованим.

Якщо Рада ухвалить запропонований закон, то особи рядового та начальницького складу ДБР:

- стануть платниками ЄСВ;

- будуть підлягати загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню;

- отримають право на призначення дострокової пенсії за віком.

Якщо їх оберуть народними депутатами, то вони отримають право на депутатську пенсію.

Члени сім’ї працівника ДБР отримають можливість претендувати на пенсію в разі втрати годувальника.

Молодший начальницький та рядовий склад Державного бюро розслідувань в разі настання інвалідності отримає шанс на пенсію, мінімальний розмір якої складає 120 відсотків відповідних мінімальних розмірів пенсій, передбачених для осіб з інвалідністю з числа солдатів і матросів строкової служби.

Особи середнього, старшого та вищого начальницького складу ДБР відповідно будуть отримувати 130 відсотків.

Також комітет підтвердив своє попереднє рішення стосовно законопроекту про внесення змін до Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» щодо вдосконалення функціонування Єдиного державного реєстру ветеранів війни та запровадження електронного посвідчення ветерана (р. № 5694), аби парламент схвалив його у другому читанні.

У проекті написано, що з метою формування та актуалізації Реєстру ветеранів війни розпорядник має право на безоплатне отримання інформації, в тому числі такої, що містить персональні дані, з Єдиного державного демографічного реєстру, Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування, Державного реєстру актів цивільного стану громадян та електронної системи охорони здоров’я.

Посвідчення ветеранів можуть відображатися у формі е-Посвідчення ветерана – електронного відображення інформації, що міститься у посвідченні особи разом з унікальним електронним ідентифікатором (QR-кодом, штрих-кодом, цифровим кодом).

Е-Посвідчення ветерана формується безоплатно за бажанням особи, на ім’я якої видано відповідне посвідчення. Воно може пред’являтися особою замість та без додаткового пред’явлення посвідчення.

Е-Посвідчення може пред’являтися особою замість та без додаткового пред’явлення посвідчення. А формується через мобільний додаток.

Для формування е-Посвідчення ветерана використовуються відомості, передані до Єдиного державного вебпорталу електронних даних.

У ГНЕУ звернули увагу, що у проекті не наводиться належного опису процедур «оформлення» та «формування» відповідних посвідчень та аргументації на користь їх опрацювання в окремих інформаційних системах.

Також депутати рекомендували парламенту прийняти за основу проект про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо захисту майнових прав окремих категорій осіб та відшкодування витрат на догляд за такими особами (р. № 6083, Кабінет Міністрів України).

У пояснювальній записці зазначено, що проект акта розроблено з метою запровадження механізму захисту майнових прав осіб похилого віку та удосконалення механізму повернення (компенсації) державі вартості послуг з догляду за особами похилого віку, звільненими за рішенням уповноваженого органу системи надання соціальних послуг від плати за надання їм соціальних послуг з догляду.

Орган опіки та піклування (ОПП) має надавати дозвіл на вчинення правочину щодо нерухомого чи рухомого майна малолітньої, неповнолітньої, недієздатної особи або особи, цивільна дієздатність якої обмежена, з урахуванням стану забезпечення та дотримання прав та інтересів цієї особи.

ОПП можуть відмовити у наданні дозволу на вчинення правочинів щодо такого майна у випадках установлення ним, що:

1) до суду подано заяву про звільнення опікуна або піклувальника такої особи від його обов’язків (або якщо таку заяву подано до органу опіки та піклування);

2) опікун або піклувальник повідомив про себе неправдиві відомості, що мають суттєве значення для вирішення питання про надання дозволу чи відмову в його наданні;

3) між опікунами або піклувальниками немає згоди стосовно вчинення правочину;

4) судом вирішується спір стосовно нерухомого майна, за дозволом на вчинення правочину щодо якого звернувся опікун або піклувальник.

Набувач зобов’язаний забезпечити відчужувача житлом у будинку (квартирі), переданому йому за договором довічного утримання та догляду, якщо такий будинок є у відчужувача єдиним житлом, та утримувати це житло у задовільному санітарному і технічному стані.

Набувач, за погодженням відчужувача, оформленим письмово, може забезпечити третю особу житлом у будинку, переданому йому за договором довічного утримання та догляду, якщо такий будинок (така квартира) є у відчужувача єдиним житлом.

У договорі має бути конкретно визначена та частина помешкання, в якій відчужувач або третя особа має право проживати. У разі відсутності такого визначення відчужувач або третя особа мають право проживати в будинку (квартирі) та користуватись ним (нею) в цілому.

Змінено норми грошового забезпечення за договором довічного утримання та догляду. Таке грошове забезпечення має становити не менше ніж два розміри прожиткового мінімуму для відповідної категорії осіб, якщо інше не встановлено за домовленістю сторін. За рішенням суду особа може бути усунена від права на спадкування за законом, якщо буде встановлено, що вона ухилялася від визначеного законом обов’язку щодо утримання спадкодавця та здійснення догляду за ним.

Передбачено забезпечення надання громадянам похилого віку та особам з інвалідністю безоплатної правової допомоги та правових послуг перед вчиненням такими особами правочинів з нерухомим майном.

Місцеві органи можуть укладати із особами похилого віку договори довічного утримання та догляду.

Спадкоємці, які прийняли спадщину, але не виконували визначеного законом обов’язку щодо утримання отримувача соціальних послуг (спадкодавця) та догляду за ним, зобов’язані відшкодувати надавачу державної чи комунальної власності витрати на утримання, догляд, поховання тощо.

Також депутати рекомендували відправити на доопрацювання законопроект про внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо вдосконалення порядку визнання товарів, виконаних робіт, наданих послуг гуманітарною допомогою (р. № 6204, Кабінет Міністрів України).

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що правоохоронний комітет Ради погодився, що законопроект про право на зброю можна розглядати в першому читанні.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Микола Стефанчук
    Микола Стефанчук
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики
  • Світлана Бакуліна
    Світлана Бакуліна
    суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді
  • Оксана Бірса
    Оксана Бірса
    голова Дніпровського районного суду міста Києва
  • Оксана Терещенко
    Оксана Терещенко
    суддя Східного апеляційного господарського суду