До Верховної Ради 20 березня внесено законопроект 7182, яким передбачені зміни до Кримінального кодексу України щодо підвищення ефективності боротьби з кіберзлочинністю в умовах дії воєнного стану.
Як зазначають автори, в умовах військового вторгнення в Україну країни-агресора вкрай необхідною є посилення спроможності захисту нашої країни від постійних кібератак, що по суті є однієї з форм відсічі та стримуванні збройної агресії Російської Федерації.
В останні роки в Україні кіберзлочинність мала тенденцію до зростання, завдаючи значної матеріальної шкоди державним інформаційним ресурсам та об’єктам критичної інфраструктури, підриваючи довіру суспільства до безпечності кіберпростору та використання інформаційних технологій і цифрових послуг у сучасних умовах розвитку України як правової держави.
Наявна ситуація щодо зростання кількості випадків кібератак в Україні вимагає вжиття невідкладних заходів, спрямованих на протидію цьому негативному явищу.
Указом Президента від 1 лютого 2022 року No 37/2022 введено в дію рішення РНБО, відповідно до якого правоохоронними органами та державним органом спеціального призначення з правоохоронними функціями має бути забезпечено спроможності для мінімізації загроз кіберзлочинності, посилено їх технологічний і кадровий потенціал для проведення превентивних заходів і розслідування кіберзлочинів.
Проектом Закону пропонується внести зміни до статей 361, 361-1 Кримінального кодексу України з метою приведення термінології у відповідність з Законом «Про електронні комунікації».
Також пропонується статтю 361 Кримінального кодексу України викласти в новій редакції, якою розмежовується ступінь відповідальності за несанкціоноване втручання в роботу інформаційних (автоматизованих), електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних мереж в залежності від спричинених наслідків, а також посилюються санкції за вчинення відповідного кримінального правопорушення.
Водночас вказана стаття також передбачає, що втручання в роботу інформаційних (автоматизованих), електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних мереж, не вважається несанкціонованим, якщо таке втручання вчинено відповідно до Порядку пошуку та виявлення потенційних вразливостей таких систем чи мереж.
Окрім того, посилено санкцію у статті 361-1 КК, відповідно до змін у яку створення з метою протиправного використання, розповсюдження або збуту шкідливих програмних чи технічних засобів, а також їх розповсюдження або збут може каратися позбавленням волі на строк до трьох років.
Нижче наводимо порівняльну таблицю.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.