Велика Палата Верховного Суду визначила юрисдикцію справ щодо оскарження рішень тендерного комітету департаменту обласної державної адміністрації з питань будівництва та архітектури.
Суд виходив із того, що орган виконавчої влади чи місцевого самоврядування у відносинах щодо організації та порядку проведення торгів (тендеру) діє як суб’єкт владних повноважень, і спори щодо оскарження рішень чи бездіяльності цих органів до виникнення договірних правовідносин між організатором та переможцем цього тендеру належать до юрисдикції адміністративних судів. Водночас після укладення договору між організатором конкурсу та його переможцем спір щодо правомірності рішення тендерного комітету підлягає розгляду в порядку цивільного або господарського судочинства, оскільки фактично зачіпає майнові інтереси переможця торгів.
Така правова позиція відповідає висновкам ВП ВС, викладеним у постанові від 29 січня 2019 року у справі №819/829/17 (К/9901/42669/18) (провадження №11-757апп18).
У справі №918/843/17 тендерний комітет департаменту облдержадміністрації до укладення відповідного договору прийняв рішення, яким цінову пропозицію ТОВ було визнано такою, що не відповідає вимогам тендерної документації. Договірні правовідносини між переможцем тендеру та замовником не виникли. Зважаючи на це, Велика Палата Верховного Суду дійшла висновку, що спір у цій справі за характером правовідносин підлягає вирішенню за правилами адміністративного судочинства.
З повним текстом постанови Великої Палати Верховного Суду від 14 травня 2019 року у справі №918/843/17 (провадження №12-287гс18) можна ознайомитися за посиланням.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що ВП ВС визначила юрисдикцію справ щодо оскарження повідомлення про підозру за дорученням генпрокурора.