НАДС затвердило методику оцінювання результативності професійного навчання держслужбовців

12:50, 8 февраля 2021
Методика визначає єдині підходи до проведення оцінювання результативності професійного навчання державних службовців.
НАДС затвердило методику оцінювання результативності професійного навчання держслужбовців
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Національне агентство України з питань державної служби наказом N 226-20 затвердило Методику оцінювання результативності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування.

Методика дозволить з’ясувати практичну цінність професійного навчання, а також його вплив на ефективність і результативність службової діяльності.

МЕТОДИКА
оцінювання результативності професійного навчання державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування

I. Загальні положення

1. Ця Методика визначає єдині підходи до проведення службами управління персоналом державних органів, структурними підрозділами з питань кадрового забезпечення органів місцевого самоврядування (далі - служба управління персоналом) оцінювання результативності професійного навчання державних службовців, які займають посади державної служби категорії "Б" та "В", посадових осіб місцевого самоврядування, посади яких віднесені до четвертої - сьомої категорії посад в органах місцевого самоврядування (далі - учасники професійного навчання), узагальнення його результатів, та прийняття відповідних управлінських рішень щодо їхнього професійного навчання.

Методика є складовою системи управління якістю діяльності державного органу, органу місцевого самоврядування та застосовується за рішенням суб'єкта призначення на посади державної служби, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради.

2. У цій Методиці терміни вжито в таких значеннях:

анкета - документ встановленої форми для проведення опитування учасника професійного навчання та його безпосереднього керівника, що містить перелік тверджень, необхідних для оцінювання результативності професійного навчання учасника професійного навчання;

відповідні управлінські рішення - результат вибору суб'єктом призначення на посади державної служби, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради способу дій, спрямованих на забезпечення належного керування процесом планування та організації професійного розвитку учасників професійного навчання;

внутрішнє навчання - навчання учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування з метою набуття та/або вдосконалення їх професійних знань, умінь та навичок, що проводиться працівниками відповідного державного органу або органу місцевого самоврядування або зовнішніми експертами (фахівцями) та не передбачає розроблення та затвердження спеціальної короткострокової програми підвищення кваліфікації;

загальна результативність та практична цінність професійного навчання - формула, для обчислення значення якого кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, професійне навчання яких у звітному році було успішним і результативним, ділиться на загальну кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, які пройшли професійне навчання у звітному році, обраховується у відсотках;

звітний рік - період з 01 січня по 31 грудня року, в якому відбувалося професійне навчання учасників професійного навчання та/або виконувалися індивідуальні програми підвищення рівня професійної компетентності/індивідуальні програми професійного розвитку державних службовців (далі - індивідуальна програма професійного розвитку);

інструменти проведення оцінювання результативності професійного навчання - методи, засоби і процедури оцінювання результативності професійного навчання його учасників;

коефіцієнт - числовий коефіцієнт, що відображає значимість, відносну важливість певного показника результативності професійного навчання порівняно з іншими показниками, які впливають на процес оцінювання результативності професійного навчання;

оцінювання результативності професійного навчання - процес управління професійним розвитком учасників професійного навчання, що застосовується службами управління персоналом для визначення рівня досягнення результативності професійного навчання на основі зібраних, оброблених та проаналізованих фактичних даних (відомостей);

показники результативності професійного навчання - показники, які відображають ступінь реалізації запланованої діяльності з професійного навчання та досягнення запланованих результатів (поставлених цілей) професійного навчання учасниками професійного навчання, визначаються ними та їхніми безпосередніми керівниками, а також на основі яких встановлюються (обраховуються) рівень особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання та загальна результативність і практична цінність професійного навчання учасників професійного навчання в цілому на рівні державного органу або органу місцевого самоврядування;

результативність професійного навчання учасників професійного навчання - ступінь реалізації запланованої діяльності з професійного навчання та досягнення запланованих результатів учасниками професійного навчання, застосування ними набутих під час такого навчання нових та/або вдосконалення раніше набутих професійних знань, умінь та навичок, що забезпечує відповідний рівень професійної кваліфікації для їх професійної діяльності;

рівень особистої результативності - показник, що визначається службою управління персоналом шляхом співставлення розрахованого показника особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання зі шкалою показників рівня особистої результативності професійного навчання державних службовців, посадових осіб місцевого самоврядування.

Інші терміни, які використано у цій Методиці, вжито у значеннях, наведених у Законах України "Про державну службу" та "Про службу в органах місцевого самоврядування", Положенні про систему професійного навчання державних службовців, голів місцевих державних адміністрацій, їх перших заступників та заступників, посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевих рад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06 лютого 2019 року N 106.

II. Мета, завдання та принципи оцінювання результативності професійного навчання

1. Метою оцінювання результативності професійного навчання є визначення актуальності, дієвості та практикоорієнтованості професійного навчання учасників професійного навчання відповідно до їх посадових обов'язків, встановлених завдань і ключових показників ефективності, результативності та якості службової діяльності (у разі їх встановлення державним службовцям), стратегічних цілей і завдань державного органу або органу місцевого самоврядування для ефективного планування й організації професійного навчання.

2. Основними завданнями оцінювання результативності професійного навчання є:

1) встановлення рівня результативності професійного навчання учасниками професійного навчання, зокрема застосування ними набутих та/або вдосконалених знань, умінь та навичок у службовій діяльності для належного виконання посадових обов'язків, а також їх відповідності потребам та очікуванням учасників професійного навчання;

2) встановлення в якій мірі набуті та/або вдосконалені учасниками професійного навчання знання, уміння та навички забезпечують підвищення рівня ефективності, результативності та якості їхньої службової діяльності, досягнення цілей та результатів діяльності структурного підрозділу державного органу або органу місцевого самоврядування, в якому працює учасник професійного навчання, стратегічних цілей та завдань державного органу або органу місцевого самоврядування в цілому;

3) удосконалення процесу планування та організації професійного навчання.

3. Оцінювання результативності професійного навчання учасників професійного навчання проводиться з дотриманням таких принципів:

достовірності - для досягнення мети та завдань оцінювання результативності професійного навчання використовується виключно достовірна і точна інформація;

добросовісності - всі суб'єкти оцінювання результативності професійного навчання на всіх етапах його проведення дотримуються доброчесної поведінки;

комплексності - оцінювання результативності професійного навчання здійснюється після успішного завершення професійного навчання учасниками професійного навчання з урахуванням особливостей різних його видів та тривалості, у взаємозв'язку з цілями та результатами діяльності структурного підрозділу, в якому працює учасник професійного навчання, стратегічними цілями та завданнями державного органу або органу місцевого самоврядування, а також на основі систематичного вивчення та узагальнення потреб у професійному навчанні учасників професійного навчання;

прозорості - чітке визначення мети, завдань, інструментів та строків проведення оцінювання результативності професійного навчання;

професіоналізму - об'єктивне та неупереджене виконання усіх етапів проведення оцінювання результативності професійного навчання суб'єктами оцінювання результативності професійного навчання.

III. Основні засади проведення оцінювання результативності професійного навчання

1. Суб'єктами оцінювання результативності професійного навчання є:

учасник професійного навчання;

безпосередній керівник учасника професійного навчання;

служба управління персоналом.

У разі потреби до проведення оцінювання результативності професійного навчання можуть залучатися зовнішні експерти (фахівці), юридичні особи як виконавці проведення оцінювання результативності професійного навчання.

2. Оцінювання результативності професійного навчання проводиться за такими видами професійного навчання (у разі їх успішного завершення/проходження стажування учасниками професійного навчання):

підготовка (у рік присвоєння кваліфікації магістра за спеціальністю, необхідною для професійної діяльності на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування);

підвищення кваліфікації;

стажування;

самоосвіта.

Оцінювання результативності професійного навчання може проводитися у розрізі категорій посад державної служби або служби в органах місцевого самоврядування, окремих структурних підрозділів державного органу або органу місцевого самоврядування.

3. Оцінювання результативності професійного навчання проводиться службою управління персоналом за звітний рік на основі таких показників результативності:

результативність професійного навчання учасника професійного навчання, що визначається учасником професійного навчання (РПНі);

результативність професійного навчання учасника професійного навчання, що визначається безпосереднім керівником учасника професійного навчання (РПНк).

Оцінювання результативності професійного навчання державного службовця здійснюється в межах виконання ним індивідуальної програми професійного розвитку. У разі, якщо індивідуальна програма професійного розвитку державному службовцю не складалася або втратила свою актуальність, оцінювання результативності професійного навчання проводиться за тими видами професійного навчання, які успішно виконані/завершені державним службовцем протягом звітного року.

4. Під час оцінювання результативності професійного навчання на основі зібраних, оброблених та проаналізованих даних (відомостей) за показниками РПНі та РПНк визначається:

особиста результативність професійного навчання учасника професійного навчання;

загальна результативність та практична цінність професійного навчання учасників професійного навчання в цілому на рівні державного органу або органу місцевого самоврядування відповідно.

5. Визначення особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання здійснюється згідно з додатком 1 до цієї Методики на основі показників РПНі (значення рядка 17.9 додатку 3 до цієї Методики) та РПНк (значення рядка 10.6 додатку 4 до цієї Методики) з урахуванням їх коефіцієнту.

6. Визначення загальної результативності та практичної цінності професійного навчання учасників професійного навчання здійснюється службою управління персоналом згідно з додатком 2 до цієї Методики за формулою:

К1/К2 х 100 %, де

К1 - кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, професійне навчання яких у звітному році було успішним і результативним (у разі, якщо показник рівня особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання є "високим" або "належним");

К2 - загальна кількість учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, які пройшли професійне навчання у звітному році.

7. Основними методами збору даних (відомостей) є опитування, проведення індивідуальної співбесіди (у разі потреби).

Опитування проводиться шляхом заповнення:

учасником професійного навчання анкети зворотного зв'язку від учасника професійного навчання за формою згідно з додатком 3 до цієї Методики;

безпосереднім керівником учасника професійного навчання анкети опитування безпосереднього керівника учасника професійного навчання за формою згідно з додатком 4 до цієї Методики.

Учасник професійного навчання в анкеті зворотного зв'язку від учасника професійного навчання оцінює за шестибальною шкалою результативність свого професійного навчання.

У анкеті опитування безпосереднього керівника учасника професійного навчання безпосередній керівник оцінює за шестибальною шкалою результативність та практичну цінність професійних знань, умінь та навичок учасника професійного навчання, набутих та/або вдосконалених ним під час професійного навчання, їх вплив на ефективність, результативність та якість його службової діяльності, досягнення цілей, результатів діяльності структурного підрозділу, в якому працює учасник професійного навчання, стратегічних цілей та завдань державного органу або органу місцевого самоврядування в цілому.

Безпосередній керівник учасника професійного навчання у разі потреби може провести індивідуальну співбесіду з учасником професійного навчання з метою обговорення та конкретизації якою мірою набуті та/або вдосконалені професійні знання, уміння та навички вплинули на його службову діяльність, належне виконання посадових обов'язків та встановлених завдань.

IV. Оцінювання результативності професійного навчання

1. Планування, організацію та проведення оцінювання результативності професійного навчання забезпечує служба управління персоналом.

2. Оцінювання результативності професійного навчання здійснюється відповідно до програми проведення оцінювання результативності професійного навчання, яка розробляється службою управління персоналом та затверджується суб'єктом призначення на посади державної служби, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради.

Програма проведення оцінювання результативності професійного навчання складається у довільній формі та передбачає визначення мети і завдань оцінювання результативності професійного навчання, суб'єктів, методів, умов, процедури, етапів оцінювання результативності професійного навчання та строків їх проведення, строків та форм узагальнення результатів оцінювання результативності професійного навчання та підготовки відповідних висновків і рекомендацій.

У разі потреби до програми проведення оцінювання результативності професійного навчання додається графік проведення оцінювання результативності професійного навчання.

3. Оцінювання результативності професійного навчання проводиться у такі етапи:

1) збір даних (відомостей), що передбачає:

збір статистичних даних щодо планування та організації професійного навчання учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування;

збір даних щодо моніторингу виконання індивідуальних програм професійного розвитку у разі проведення;

опитування учасників професійного навчання та їх безпосередніх керівників;

збір інших необхідних даних (відомостей) у разі потреби;

2) обробка й аналіз даних (відомостей) для визначення:

особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання за кожним видом професійного навчання, який успішно завершив учасник професійного навчання за звітний рік, що розраховується згідно з додатком 1 до цієї Методики;

особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання за усіма видами професійного навчання, які успішно завершив учасник професійного навчання за звітний рік, що розраховується відповідно до пункту 1 "Особиста результативність професійного навчання учасників професійного навчання" додатку 2 до цієї Методики;

загальної результативності та практичної цінності професійного навчання учасників професійного навчання в цілому на рівні державного органу або органу місцевого самоврядування за звітний рік, що розраховується відповідно до пункту 3 "Загальна результативність та практична цінність професійного навчання учасників професійного навчання" додатку 2 до цієї Методики;

3) підготовка висновків щодо оцінювання результативності професійного навчання та рекомендацій щодо планування та організації професійного навчання учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування, а також вжиття заходів щодо підвищення результативності професійного навчання;

4) підготовка згідно з додатком 5 до цієї Методики звіту про оцінювання результативності професійного навчання учасників професійного навчання в державному органі або органі місцевого самоврядування та подання його на розгляд суб'єкту призначення на посади державної служби або сільському, селищному, міському голові, голові районної, районної у місті, обласної ради для ухвалення відповідних управлінських рішень.

4. Опитування (анкетування) учасника професійного навчання та його безпосереднього керівника проводиться службою управління персоналом на періодичній основі:

анкетування учасника професійного навчання та його безпосереднього керівника проводиться не раніше ніж через два місяці після успішного завершення ним навчання за відповідною програмою підвищення кваліфікації, проходження стажування, а у разі завершення навчання за освітньо-професійною програмою підготовки магістрів за спеціальністю, необхідною для професійної діяльності на державній службі або службі в органах місцевого самоврядування, - не раніше ніж через три місяці;

анкетування учасника професійного навчання та його безпосереднього керівника щодо результатів самоосвіти проводиться у грудні місяці року, за який проводиться оцінювання результативності професійного навчання.

5. Опитування (анкетування) учасника професійного навчання та його безпосереднього керівника може проводиться з використанням електронних форм анкет, програмного забезпечення, Інтернет-платформ для адміністрування опитувань (Google Forms, SurveyMonkey, Online Test Pad, MySurveyLab тощо).

У разі використання паперових форм анкети зворотного зв'язку від учасника професійного навчання та анкети опитування безпосереднього керівника учасника професійного навчання заповнені анкети зберігаються в службі управління персоналом до завершення оцінювання результативності професійного навчання.

6. Обробка та аналіз даних (відомостей) здійснюється службою управління персоналом на підставі анкет зворотного зв'язку від учасника професійного навчання та анкет опитування безпосередніх керівників учасників професійного навчання.

7. Звіт про оцінювання результативності професійного навчання учасників професійного навчання подається службою управління персоналом на розгляд суб'єкту призначення на посади державної служби, сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради не пізніше ніж до 15 квітня року, що настає за звітним, який на підставі нього ухвалює управлінські рішення щодо планування та організації професійного навчання.

8. Оригінали форми визначення особистої результативності професійного навчання учасника професійного навчання (додаток 1 до цієї Методики) і форми визначення загальної результативності та практичної цінності професійного навчання учасників професійного навчання (додаток 2 до цієї Методики), а також висновки щодо оцінювання результативності професійного навчання та рекомендації щодо планування та організації професійного навчання, програми проведення оцінювання результативності професійного навчання та звіт про оцінювання результативності професійного навчання учасників професійного навчання (додаток 5 до цієї Методики) зберігаються в службі управління персоналом.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Національне агентство України з питань державної служби розробило роз’яснення щодо процедури вивільнення державних службовців районної державної адміністрації у зв’язку з її припиненням.

Також ми писали, як організувати роботу держслужбовців за межами адмінбудівлі.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Наталія Сидор
    Наталія Сидор
    суддя Львівського окружного адміністративного суду