Депутати пропонують розширити контрольні функції за роботою Міністра внутрішніх справ і підстави його звільнення

17:45, 22 вересня 2022
Законопроектом пропонується, щоб рішення Верховної Ради про визнання роботи Міністра внутрішніх справ незадовільною було підставою для рекомендації про звільнення його з посади.
Депутати пропонують розширити контрольні функції за роботою Міністра внутрішніх справ і підстави його звільнення
Фото: zaxid.net

21 вересня у Верховній Раді зареєстрували законопроект про внесення змін до деяких законів України щодо посилення контрольних функцій Верховної Ради України та її комітетів за діяльністю правоохоронних органів 8066 від 21.09.2022, авторами якого виступають депутати різних фракцію, включно зі «Слугою народу».

Як зазначають автори, норми Конституції передбачають функціонування Міністерства внутрішніх справ в системі органів державної влади та надають повноваження Верховній Раді відносно його діяльності здійснювати парламентський контроль.

«Але у чинному законодавстві відсутні важелі впливу Верховної Ради на незадовільну діяльність Міністерства внутрішніх справ України та Міністра, а тому є необхідність для посилення парламентського контролю шляхом внесення змін до законів України «Про комітети Верховної Ради України», «Про Регламент Верховної Ради України», «Про Кабінет Міністрів України».

Беручи до уваги те, що МВС є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у вищевказаних сферах та має підпорядковані й ті, які належать до сфери його управління, органи і установи, зокрема заклади вищої освіти із специфічними умовами навчання, експертну службу МВС тощо, вважаємо за доцільне віднести їх діяльність до предметів відання Комітету», - зазначають ініціатори.

Тому законопроектом пропонується встановити:

  • створення комітету ВР, до предмета відання якого віднесено питання забезпечення контрольних функцій ВР за діяльністю правоохоронних органів та органів прокуратури, його повноваження та особливості формування персонального складу;
  • звіт перед ВР Міністра внутрішніх справ України про результати діяльності МВС та центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовує і координує Міністр за календарний рік, стан виконання покладених на них завдань, додержання законодавства, прав і свобод людини і громадянина, а також напрями та шляхи підвищення ефективності діяльності;
  • за підсумками обговорення звіту Міністра внутрішніх справ України Верховна Рада може прийняти постанову про взяття звіту до відома та визнання роботи Міністра внутрішніх справ України задовільною чи незадовільною;
  • у разі визнання роботи Міністра внутрішніх справ України незадовільною таке рішення Верховної Ради є підставою для рекомендації Прем’єр-міністру України внести у 5-денний строк на розгляд Верховної Ради України подання про звільнення зазначеної особи із займаної посади;
  • У Прикінцевих та перехідних положеннях пропонується встановити набрання чинності з дня, наступного за днем його опублікування, та доручити Кабінету Міністрів України виконати певні заходи, необхідні для реалізації цього Закону.

Зокрема Закон України «Про комітети Верховної Ради України» пропонується доповнити новою статтею 33-3, за якою Комітет більшістю голосів від затвердженого Верховною Радою складу комітету може приймати рішення щодо:

  • надання Верховній Раді України висновку про визнання звітів Директора Державного бюро розслідувань або Міністра внутрішніх справ України задовільним або незадовільним;
  • внесення керівникам правоохоронних органів та органам прокуратури обов’язкових для розгляду письмових рекомендацій;
  • письмового звернення до правоохоронних органів та органів прокуратури із вимогою про проведення перевірки та/або службового розслідування стосовно події або факту, що належать до предмета відання комітету;
  • запрошення на закрите засідання комітету керівників та інших посадових осіб правоохоронних органів та органів прокуратури для обговорення ініційованих комітетом перевірок або службових розслідувань;
  • надання уповноваженим особам письмових пропозицій щодо відсторонення від виконання посадових (службових) обов’язків конкретної посадової особи на час службового розслідування або досудового розслідування в разі оголошення такій особі підозри у вчиненні злочину, а також якщо така посадова особа без поважних причин не з’явилася на запрошення комітету для надання роз’яснень згідно з абзацом четвертим цієї частини;
  • ініціювання питань про притягнення до дисциплінарної відповідальності керівників правоохоронних органів та органів прокуратури, їх перших заступників, заступників та керівників територіальних органів за результатами проведених на вимогу комітету перевірок та/або службових розслідувань;
  • народні депутати України - члени зазначеного у частині першій цієї статті комітету Верховної Ради України з метою реалізації своїх повноважень (обов’язків), пов’язаних із здійсненням нагляду за правоохоронними органами та органами прокуратури, можуть безперешкодно відвідувати такі правоохоронні органи та органи прокуратури, зокрема входити до приміщень Офісу Генерального прокурора, Міністерства внутрішніх справ України, Національної гвардії України (крім військових частин Національної гвардії України), Державної прикордонної служби України (крім прикордонних комендатур, прикордонних застав, контрольно-пропускних пунктів, відділення прикордонного контролю та кораблів Морської охорони), Національної поліції України, Державного бюро розслідувань України та інших правоохоронних органів.

Також пропонується встановити, що за підсумками обговорення звіту Директора Державного бюро розслідувань, Міністра внутрішніх справ України Верховна Рада може прийняти постанову про взяття звіту до відома та визнання роботи Директора Державного бюро розслідувань, Міністра внутрішніх справ України задовільною чи незадовільною.

У разі визнання роботи Директора Державного бюро розслідувань незадовільною таке рішення Верховної Ради є підставою для звільнення зазначеної особи із займаної посади.

У разі визнання роботи Міністра внутрішніх справ України незадовільною таке рішення Верховної Ради є підставою для рекомендації Прем’єр-міністру України внести у п’ятиденний строк на розгляд Верховної Ради України подання про звільнення зазначеної особи із займаної посади.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Info news social link
Зеленський: маємо доповнити діяльність Міжнародного кримінального суду, створивши спецтрибунал
Зеленський: маємо доповнити діяльність Міжнародного кримінального суду, створивши спецтрибунал
Сьогодні день народження святкують
  • Дмитро Татаринов
    Дмитро Татаринов
    суддя Запорізького окружного адміністративного суду
  • Ірина Соломко
    Ірина Соломко
    суддя Чернігівського окружного адміністративного суду
загрузка...