Зміна підходів до оплати праці держслужбовців в проекті Бюджету на 2024 рік – це спроба запустити пілотний проект

14:00, 1 жовтня 2023
Закон стосовно реформи підходів в оплаті праці чиновників не ухвалять в 2023 році, але зарплати в 2024 році будуть рахувати по-новому.
Зміна підходів до оплати праці держслужбовців в проекті Бюджету на 2024 рік – це спроба запустити пілотний проект
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Законопроект 8222, який передбачає нові підходи щодо зарплат держслужбовців на основі класифікації посад, не буде ухвалено у поточному році. Але зарплати чиновникам в 2024 році будуть нараховувати по-новому. Про це розповів заступник голови робочої групи, що працює над реформою оплати праці державних службовців, народний депутат «Слуги народу» Віталій Безгін в інтерв’ю «Голосу України».

«Те, що подав уряд у бюджеті на 2024 рік, — це не впровадження реформи, а спроба запустити пілотний проєкт і подивитися, як це запрацює.

Законопроект № 8222, за нашим прогнозом, не буде ухвалений до кінця року. А він мав би бути раніше за бюджет. Тож думаю, що система має перезавантажитися 2025 року, якщо все буде успішно на фронті», - пояснив Віталій Безгін.

Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» писала, що у проект Держбюджету на 2024 рік заклали кардинально нові правила оплати праці держслужбовців.

Так, поданий до парламенту Кабміном проект Державного бюджету №10000 передбачає, що у 2024 році оплата праці державних службовців здійснюється за новими правилами, на основі класифікації посад. Тобто, бюджет пов’язаний з тими підходами, які закладені у законопроекті 8222.

Також проект доручає Кабміну забезпечити у 2024 році скорочення граничної чисельності працівників органів виконавчої влади.

Прикінцевими положеннями проекту встановлено, що норми Закону «Про державну службу» щодо умов та порядку оплати праці державних службовців застосовуються в частині, що не суперечить закону про Державний бюджет на 2024 рік.

Фактично проект пропонує держорганам якнайшвидше провести класифікацію посад. Для тих же держорганів, які її не проведуть, будуть більш жорсткі правила. Тобто, оплата праці чиновників буде залежати від того, чи здійснять там цю класифікацію.

«Умови оплати праці державних службовців, передбачені Законом про Держбюджет на 2024 рік, не застосовуються для державних службовців у державних органах, що не провели класифікацію посад державної служби. Оплата праці таких державних службовців здійснюється відповідно до умов, встановлених на 2023 рік, при цьому стимулюючі виплати можуть бути нараховані в граничному розмірі до 50% посадового окладу на місяць», сказано у п. 14 Прикінцевих положень проект Держбюджету на 2024 рік.

Що буде для тих, хто проведе класифікацію

П. 18 Прикінцевих положень передбачає, що у державних органах, що провели класифікацію посад державної служби, визначені спеціальними законами підвищувальні коефіцієнти та кратні розміри посадових окладів державних службовців у 2024 році не застосовуються.

У 2024 році заробітна плата державного органу, який провів класифікацію посад державної служби, складається з:

  • Посадового окладу
  • Надбавки за ранг держслужбовця
  • Надбавки за вислугу років
  • Місячної або квартальної премії
  • Компенсації за додаткове навантаження та за вакантною посадою
  • Грошової допомоги, що виплачується з наданням щорічної основної оплачуваної відпустки
  • Матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та інших доплат, передбачених законами України.

Надбавка за вислугу років на державні службі встановлюється на рівні 2% посадового окладу державного службовця за кожний календарний рік стажу державної служби, але не більше 30% посадового окладу.

Грошова допомога, що виплачується державному службовцю при наданні щорічної основної відпустки, визначається у розмірі суми посадового окладу, надбавки за вислугу років та надбавки за ранг державного службовця станом на останній день місяця, що передує першому дню такої відпустки, незалежно від фактично відпрацьованого часу у місяці.

З метою встановлення розмірів посадових окладів у 2024 році державні органи в межах юрисдикції поділяються за типами:

  • Державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України:

Апарат Верховної Ради, секретаріат КМУ, постійно діючий допоміжний, допоміжні, консультативно-дорадчі органи, утворені Президентом, Представництво Президента у АРК, міністерства, з якими обов’язковому погодженню підлягають проекти актів КМУ за результатами розгляду яких оформлюється висновок, апарати (секретаріати) РНБО, ЦВК, Рахункової палати, Омбудсмена, Нацради з питань телебачення, Конституційного Суду України, Верховного Суду, вищих спеціалізованих судів, Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів, Офісу Генпрокурора.

Інші міністерства, держоргани зі спеціальним статусом або діяльність яких спрямовується і координується безпосередньо КМУ, до повноважень яких належить формування держполітики в одній чи кількох сферах, ЦОВВ, діяльність яких спрямовується і координується КМУ через керівника ЦОВВ, що забезпечує формування державної бюджетної політики, НКЦПФР, АРМА, Державна судова адміністрація, центральний орган управління Служби судової охорони

Інші державні органи, юрисдикція яких поширюється на всю територію України, їх апарати та секретаріати, тероргани ЦОВВ, діяльність яких спрямовується і координується КМУ через керівника ЦОВВ, що забезпечує формування державної бюджетної політики, юрисдикція яких поширюється на територію АР Крим, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя

  • Державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію АР Крим, однієї або кількох областей, міст Києва та Севастополя, тероргани ЦОВВ, діяльність яких спрямовується і координується КМУ через керівника ЦОВВ, що забезпечує формування державної бюджетної політики, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення
  • Державні органи, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, районів у містах, міст обласного значення.

Фонд оплати праці в таких державних органах визначається на 2024 рік, виходячи з фактичної чисельності працівників відповідного державного органу станом на 1 липня 2023 року з коефіцієнтом 1,1, але не більше нормативно встановленої чисельності працівників.

При проведенні класифікації посад кількість посад державної служби, які за функціональним розподілом віднесено до сім’ї посад, що здійснює аналіз державної політики та нормотворчу діяльність, становить не більше 30% від загальної кількості прокласифікованих посад.

Нагадаємо, у проекті Держбюджету на 2024 рік Уряд також пропонує зупинити на 2024 рік дію ч. 5 ст. 150 Закону «Про судоустрій і статус суддів» в частині розмірів посадових окладів працівників Державної судової адміністрації України та центрального органу управління Служби судової охорони.

Відповідно до ч. 5 ст. 150 розмір посадового окладу працівника секретаріату Вищої ради правосуддя, Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Державної судової адміністрації України, центрального органу управління Служби судової охорони, посада якого віднесена до найнижчої за умовами оплати праці посади державної служби, установлюється на рівні відповідного працівника апарату Верховного Суду, працівника територіального управління Державної судової адміністрації України, працівника територіального підрозділу Служби судової охорони - на рівні відповідного працівника апарату апеляційного суду.

Автор: Наталя Мамченко

Підписуйтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Інна Богатих
    Інна Богатих
    заступник Міністра юстиції України
  • Ганна Самойлюк
    Ганна Самойлюк
    суддя Одеського окружного адміністративного суду
  • Ольга Шевчук
    Ольга Шевчук
    суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду