Офіс Омбудсмана України оприлюднив важливе роз’яснення щодо права на призначення житлової субсидії у випадку наявності заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг. Інформацію оприлюднили на офіційному сайті Офісу.
Законодавче регулювання
Положення про порядок призначення житлових субсидій, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 25.10.1995 № 848 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 14 серпня 2019 р. № 807), зі змінами (підпункт 5 пункту 14, абзац 19 пункту 14 та пункт 15).
Призначення на загальних підставах
У разі надання підприємствами-надавачами житлово-комунальних послуг структурним підрозділам з питань соціального захисту населення даних про наявність у споживача простроченої понад три місяці заборгованості з оплати послуг строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 20 неоподатковуваних мінімумів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії, житлова субсидія не призначається.
Виключенням є наявність заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв’язку з приведенням об’ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов, а також заборгованості, що виникла у зв’язку з тим, що управитель, об’єднання, виконавець комунальних послуг не уклали договору з АТ «Ощадбанк» (його установами) для перерахування сум житлових субсидій у грошовій безготівковій формі.
Призначення у разі сплати заборгованості, її реструктуризації чи оскарження
Житлова субсидія може бути призначена з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості, укладення договору її реструктуризації або її оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку – з місяця, що настає за тим, в якому до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).
Призначення у виключних випадках
Рішення про призначення житлової субсидії у виключних випадках може прийматись комісіями, утвореними районними, районними у мм. Києві та Севастополі держадміністраціями, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад (далі – комісії), на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства з урахуванням конкретних обставин, що склалися.
Для цього особі потрібно у заяві, що подається до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення, зазначити прохання про розгляд заяви комісією (шляхом підкреслення відповідного варіанту у формі у графі «У разі якщо прийняття рішення щодо моєї заяви потребує окремого рішення місцевих органів виконавчої влади/органів місцевого самоврядування або утвореної ними комісії, прошу розглянути/не розглядати мою заяву відповідними органами або утвореною ними комісією»).
Призначення за інших підстав
Житлову субсидію за наявності заборгованості з оплати окремих житлово-комунальних послуг може бути призначено на ті послуги, за якими заборгованість відсутня.
Для цього до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення подається заява про призначення житлової субсидії послуг, де зазначаються лише дані про послуги, за якими немає заборгованості. Доцільно зазначити, що у такому житлова субсидія на послуги, за якими обліковується заборгованість, не нараховуватиметься.
Оскарження рішення про не призначення
Рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення про не призначення житлової субсидії може бути оскаржено до відповідної комісії чи до суду. Рішення комісії про не призначення житлової субсидії може бути оскаржено виключно до суду.
Повідомлення про прийняте рішення
Про прийняте рішення про призначення житлової субсидії структурний підрозділ з питань соціального захисту населення протягом трьох календарних днів повідомляє заявника. При цьому орган соціального захисту населення самостійно обирає форму такого повідомлення (в паперовому або електронному (за наявності адреси електронної пошти) вигляді або смс-повідомлення).
У разі прийняття рішення про відмову в призначенні житлової субсидії структурний підрозділ з питань соціального захисту населення протягом трьох календарних днів повідомляє про це заявника, при чому здійснює це виключно в паперовому вигляді з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення.
Раніше «Судово-юридична газета» розповідала, що у Мінфіні прокоментували зменшення видатків на субсидію.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.