Для роботи в ЄСІТС, зокрема в підсистемі «Електронний суд», необхідно отримати електронний ключ (електронний підпис), який дозволятиме ідентифікувати вас як належну сторону та зареєстрованого учасника і надасть можливість подати позовну заяву або інші необхідні для розгляду справи документи до відповідного суду. Про це повідомляє прес-служба П’ятого апеляційного адміністративного суду.
Відповідно до Закону України про електронні довірчі послуги, електронний підпис (ЕП) — це електронні дані, які додаються підписувачем до інших електронних даних або логічно з ними пов’язуються і використовуються як підпис.
Тобто ЕП має всі основні властивості власноручного підпису:
Отримати зазначений ключ фізична або юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК) за умови надання відповідних документів. Перелік центрів можна переглянути за посиланням.
Наприклад, для отримання електронного ключа в АЦСК інформаційно-довідкового департаменту ДФС необхідно надати наступні документи:
Деталі за посиланням.
За загальним правилом, строк дії електронних ключів не перевищує два роки з моменту їх формування. Після закінчення цього строку ключ слід скасувати і отримати новий, пройшовши ту саму процедуру. При отриманні нового ключа попередній скасовується у будь-якому разі, навіть якщо строк його дії не закінчився.
Зверніть увагу: генерація особистих електронних ключів виконується на носії користувача (з'ємні флеш-носії, оптичні носії CD/DVD, захищені носії ключової інформації тощо). До того ж, кожен особистий електронний ключ користувача має бути записаний на окремий носій інформації.
Перевірити строк дії електронного ключа можна:
Нагадуємо, що згідно з п. 6 ст. 18 Кодексу адміністративного судочинства України, в обов’язковому порядку офіційні електронні адреси в ЄСІТС реєструють адвокати, нотаріуси, приватні виконавці, судові експерти, державні органи, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання державного та комунального секторів економіки.
Раніше «Судово-юридична газета» розповідала, як за допомогою ЄСІТС ознайомитися з матеріалами справ у онлайн-режимі. Для зручності використання сервісу процес реєстрації деталізовано в «Електронному кабінеті». Практично слід виконати усього 7 простих кроків.
Також ми повідомляли, що особи, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, можуть подавати процесуальні та інші документи, виконувати інші процесуальні дії в електронній формі виключно за допомогою ЄСІТС з використанням власного електронного цифрового підпису.