Законопроєкт, що дає можливість зупинити процес реєстрації майна, надійшов у Раду

13:51, 6 июля 2020
В автори законопроєкту, розробленого Мін’юстом, записалися практично всі члени Тимчасової спеціальної комісії Верховної Ради з питань захисту прав інвесторів.
Законопроєкт, що дає можливість зупинити процес реєстрації майна, надійшов у Раду
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Черговий антирейдерський законопроєкт «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству» зареєстрований у Верховній Раді під № 3774.

«Судово-юридична газета» вже писала, що це один із пакету законопроєктів, які нещодавно презентувала Тимчасова спеціальна комісія Верховної Ради з питань захисту прав інвесторів. ТСК, за словами її голови, народного депутата Галини Янченко, вивчатиме усі можливі проблеми, які турбують бізнес, та пропонуватиме їх вирішення у законодавчому та практичному полі.

Зареєстрований законопроєкт має на меті запровадити низку антирейдерських заходів та встановити дієві запобіжники з метою запобігання протиправному захопленню підприємств та незаконному заволодінню нерухомим майном.

«Цей законопроєкт ми напрацьовували у тісній співпраці із Міністерством юстиції України і називаємо його умовно «червоною» кнопкою від рейдерства», - повідомила Галина Янченко.

Основне в законопроєкті 3774 - надання Міністерству юстиції України права забороняти проведення реєстраційних дій на період розгляду скарги на реєстраційні дії (рішення), що дозволить оперативно зупиняти розпочате рейдерське захоплення, блокувати штучне створення фігури добросовісного набувача та забезпечувати належне виконання прийнятого Мін'юстом за результатами розгляду скарги рішення.

Механізм дуже простий: коли до Офісу протидії рейдерству надходить скарга на реєстраційну дію і спеціалісти Мін’юсту бачать, що за всіма ознаками дія незаконна або є обґрунтовані підстави так вважати, то вмикається так звана «червона» кнопка – приймається рішення про заборону подальших реєстраційних дій до моменту завершення розгляду скарги.

Крім того, законопроєктом пропонується:

  • усунути штучні бар'єри для розгляду Міністерством юстиції України по суті скарг на реєстраційні дії (рішення), створивши надійне інституційне підґрунтя для розгляду практично всіх скарг, що містять базову інформацію про скаржника та оскаржувану реєстраційну дію;
  • удосконалити процедуру розгляду скарг, усунути положення, які дозволяли недобросовісним особам блокувати розгляд скарг Міністерством юстиції України, запровадити обов'язковість оприлюднення прийнятих Міністерством юстиції України рішень на офіційному вебсайті;
  • запровадити правило про зупинення перебігу строку на оскарження у разі повернення скаржнику неналежно оформленої скарги (на період між датою подання скарги та датою її повернення);
  • збільшити строк на оскарження реєстраційних дій (рішень) – з 60 календарних днів до 3 місяців із одночасним запровадженням граничного строку (3 роки з дня проведення оскаржуваної реєстраційної дії), після спливу якого право на відповідне адміністративне оскарження не може бути реалізоване;
  • скасувати процедуру зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
  • удосконалити правила підписання рішень загальних зборів учасників юридичної особи, встановивши, що протокол зборів стосовно зміни керівника має бути підписаний учасниками, які голосували за відповідне рішення та голосів яких достатньо для його прийняття;
  • запровадити можливість проведення окремих реєстраційних дій щодо фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб без втручання людини;
  • запровадити правило про те, що правочин про розірвання договору оренди землі сільськогосподарського призначення, за яким орендарем є юридична особа, проголошується за замовчуванням значним, тобто потребує попереднього рішення загальних зборів учасників про надання згоди на його укладення.

Авторами законопроєкту записалися 15 народних депутатів з різних фракцій, і які представляють практично весь склад ТСК. Серед них двоє голів і шестеро заступників голів парламентських комітетів.

Наше видання також писало, що єдина проблема, яку породжує даний законопроєкт, і навколо якої ще тривають дискусії, – побоювання, що Мін’юст перетягує на себе функції суду.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Telegram канал Sud.ua
Ответственности за нарушение правил военного учета не избежать – эфир на Право ТВ
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Руслан Гринчук
    Руслан Гринчук
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Надія Губенко
    Надія Губенко
    суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді