Експерти пояснили, чому ухвалені ВР закони так довго не вступають в силу

14:55, 20 июля 2020
Визначені Конституцією України терміни для реакції президентської влади на ухвалений закон часто не дотримуються.
Експерти пояснили, чому ухвалені ВР закони так довго не вступають в силу
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Закон, ухвалений Верховною Радою, може бути знівельований довгим очікуванням на остаточне рішення Президента України. Зокрема, Закон України № 728-ІХ «Про внесення змін до Кодексу України з процедур банкрутства, щодо недопущення зловживань у сфері банкрутства на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникнення і поширення коронавірусної хвороби (COVID-19)», відомий як законопроект № 3322, був прийнятий більше місяця тому, але в силу так і не вступив. На це звернув увагу відомий спеціаліст у сфері банкрутства, доктор юридичних наук, президент ГО «Всеукраїнська самоврядна організація фахівців конкурсного процесу» Олександр Бірюков.

«Прикро, що прийнятий закон, який мав би встановити, дещо, новий режим застосування процедур банкрутства на період карантину, так довго не вступає в силу», — зауважив він.

Зазначений закон запроваджує тимчасовий мораторій на відкриття за ініціативою кредиторів проваджень у справах про банкрутство юридичних осіб, дозволяє дистанційне проведення комітету кредиторів, а також пропонує тимчасово, на період дії карантину, звільняти арбітражних керуючих від відповідальності за невчинення дій, передбачених Кодексом з процедур банкрутства, якщо вони не можуть бути вчинені в умовах карантину.

Проте, не всі ці положення викликали однозначне сприйняття у правничому середовищі і, навіть, у Міністерстві юстиції, яке виступило з закликом ветувати прийнятий закон. Позицію правників, а також Мін’юсту «Судово-юридична газета» вже наводила у своїх матеріалах.

У будь-якому разі потрібна була реакція голови держави на ухвалений 18 червня 2020 року Верховною Радою законодавчий акт.

У статті 94 Конституції України зазначено таке:

«Закон підписує Голова Верховної Ради України і невідкладно направляє його Президентові України.

Президент України протягом п'ятнадцяти днів після отримання закону підписує його, беручи до виконання, та офіційно оприлюднює його або повертає закон зі своїми вмотивованими і сформульованими пропозиціями до Верховної Ради України для повторного розгляду.

У разі, якщо Президент України протягом встановленого строку не повернув закон для повторного розгляду, закон вважається схваленим Президентом України і має бути підписаний та офіційно оприлюднений.

Якщо під час повторного розгляду закон буде знову прийнятий Верховною Радою України не менш як двома третинами від її конституційного складу, Президент України зобов’язаний його підписати та офіційно оприлюднити протягом десяти днів. У разі, якщо Президент України не підписав такий закон, він невідкладно офіційно оприлюднюється Головою Верховної Ради України і опубліковується за його підписом.

Закон набирає чинності через десять днів з дня його офіційного оприлюднення, якщо інше не передбачено самим законом, але не раніше дня його опублікування».

На сайті Верховної Ради зазначено, що закон відправлений на підпис Президенту України 23 червня 2020 року. Тобто, 15-денний термін порушений.

«У цивілізованих країнах у таких випадках законодавчий орган дає розпорядження друкувати прийнятий закон, що є завершальною стадією прийняття закону і обов’язковою умовою його вступу в законну силу.

Прикро, що як і раніше, президентською владою (якої у ст. 6 Конституції поруч з законодавчою, виконавчою та судовою не передбачено) не виконуються вимоги закону. Виходить, знову прийняті закони у сфері банкрутства чекають підпису до півроку»,

̶  наголошує Олександр Бірюков.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Сегодня день рождения празднуют
  • Павло Григорович
    Павло Григорович
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва