Верховна Рада України ухвалила в другому читанні закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оптимізації мережі та функціонування центрів надання адміністративних послуг та удосконалення доступу до адміністративних послуг, які надаються в електронній формі» № 2679 від 26.12.2019.
Законом вносяться зміни:
(До речі, правильно зазначати саме «вебпортал», а не «веб-портал», оскільки саме така правка була внесена в законопроєкт до другого читання та врахована при голосуванні).
Що саме змінюється цим Законом, розповіла в соцмережах заступниця міністра цифрової трансформації України, дружина міністра юстиції Дениса Малюськи, Людмила Рабчинська.
Аналогічні враження від ухваленого закону і у нардепа Лариси Білозір.
«Судово-юридична газета» раніше розповідала, що законопроєкт № 2679 був покликаний вирішити низку проблем, зокрема розширити переліки адміністративних послуг, розширити мережу ЦНАПів, надати можливість отримувати результати адміністративних послуг не лише рекомендованим листом, а й іншими видами поштових відправлень.
Додатково, до другого читання депутати запропонували внести в законопроєкт чимало поправок, частину з яких було в результаті відхилено. Проте іншу частину врахував Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, а потім підтримала Верховна Рада.
Так, окремо від найменування та символіки ЦНАПи мають право використовувати позначення «Центр Дії».
Закон передбачає, у тому числі, створення пересувних робочих місць адміністраторів.
Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, буде визначатися органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.
Серед запропонованих поправок в законопроєкт, є і такі що стосуються режиму робочого часу. Наприклад, прийом суб’єктів звернення в усіх центрах надання адміністративних послуг буде здійснюватися без перерви на обід, а в центрах надання адміністративних послуг, утворених Київською, Севастопольською міською, районною у місті Києві, Севастополі державною адміністрацією, міськими, селищними радами, - не менше одного дня на тиждень до двадцятої години.
В останніх випадках ЦНАП буде працювати не менше шести днів на тиждень та семи годин на день.
Утворення ЦНАПів буде здійснено в такі строки.
Міські, селищні, сільські ради, що представляють інтереси територіальних громад з населенням:
1) понад 10 тисяч мешканців - утворять центри надання адміністративних послуг до 1 січня 2023 року;
2) менше 10 тисяч мешканців - утворять центри надання адміністративних послуг (у разі виділення відповідного державного фінансування на будівництво, реконструкцію, облаштування приміщень та забезпечення обладнанням таких центрів) до 1 січня 2024 року.
При цьому зазначені органи місцевого самоврядування можуть утворювати такі центри за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету та інших незаборонених законодавством джерел без урахування таких строків.
Міські та селищні ради, що здійснюють свої повноваження в населених пунктах – адміністративних центрах районів (станом на 1 січня 2020 року), незалежно від кількості мешканців територіальної громади, зобов’язані утворити центри надання адміністративних послуг та прийняти (за потреби) майно центрів надання адміністративних послуг, утворених при районних державних адміністраціях, що ліквідуються, до 1 січня 2022 року.
За рішенням органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг, окремими завданнями адміністратора, пов’язаними з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, можуть наділятися старости.
Переведення державних службовців з посад адміністраторів, державних реєстраторів місцевих державних адміністрацій, які ліквідуються, на такі ж посади в органах місцевого самоврядування може здійснюватися за згодою сторін без проведення конкурсу. Спеціальна перевірка діяльності державного реєстратора у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань у такому випадку не здійснюється.
Раніше «Судово-юридична газета» розповідала яким депутати бачать державний нагляд за місцевим самоврядуванням.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.