Самокати та гіроборди включать в єдину транспортну систему України

08:05, 2 июля 2021
Депутати пояснюють, що включення в транспортну систему України гіророликів та моноциклів сприятиме покращенню якості атмосферного повітря.
Самокати та гіроборди включать в єдину транспортну систему України
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Політики перейнялися самокатами, сігвеями та гіроскутерами та вирішили включити їх в єдину транспортну систему України.

Для цього в Верховній Раді зареєстрований законопроект № 5479 від 11.05.2021 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо включення персонального транспорту до єдиної транспортної системи України та підвищення рівня безпеки дорожнього руху».

Законопроектом пропонується:

1) внести зміни до Закону України «Про дорожній рух», доповнивши повноваження Кабінету міністрів України питаннями щодо розвитку та безпеки дорожнього руху для користувачів персонального транспорту (зокрема, велосипедів, електровелосипедів, самокатів, електросамокатів, сігвеїв, гіробордів, самобалансуючих електричних одноколісних велосипедів (моноколіс), електроскутерів, гіроскутерів, електроскейтів моноциклів, гіророликів тощо);

2) внести зміни до Закону України «Про транспорт», включивши до єдиної транспортної системи України також персональний транспорт (зокрема, велосипеди, електровелосипеди, самокати, електросамокати, сігвеї, гіроборди, самобалансуючі електричні одноколісні велосипеди (моноколеса), електроскутери, гіроскутери, електроскейти, моноцикли, гіроролики тощо), а також поклавши на центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, повноваження стосовно:

- ведення обліку та здійснення аналізу причин аварій, дорожньо-транспортних пригод на автомобільному, міському електричному, залізничному та персональному транспорті;

- розроблення профілактичних заходів щодо запобігання виникненню катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод на автомобільному, міському електричному, залізничному та персональному транспорті та контролює їх виконання;

- проведення технічного розслідування дорожньо-транспортних пригод, катастроф, аварій, подій на автомобільному, міському електричному, залізничному та персональному транспорті.

Необхідність змін автори законопроекту пояснюють тим, що до сьогодні персональний, і, зокрема, велосипедний транспорт не визнано невід’ємною частиною транспортної системи України відповідно до статті 21 Закону України «Про транспорт» і, найголовніше, питання безпеки велосипедистів та інших користувачів персонального транспорту і організації руху велосипедного та інших видів персонального транспорту не віднесено до повноважень жодного центрального органу виконавчої влади.

Прийняття проекту Закону, на їх думку, дозволить:

- визнати на законодавчому рівні факт наявності на дорогах, тротуарах і велосипедних доріжках міст України та щоденного зростання нової групи транспорту – так званого «персонального транспорту»,

- уповноважити відповідні органи державної влади на подальше врегулювання питань безпеки користувачів персонального транспорту, визначення їхніх прав і обов’язків, умов використання наявної дорожньої інфраструктури, розроблення та затвердження нових правил та визначення стратегічних цілей, пов’язаних зі збільшенням обсягів використання цього виду транспорту.

- сприятиме вирішенню покращенню якості атмосферного повітря у великих містах, зменшенню шуму та викидів парникових газів, зменшенню смертності та травматизму серед найбільш незахищених учасників дорожнього руху тощо, скороченню викидів парникових газів у транспортному секторі на 90 % до 2050 року та максимальному переходу на транспортні засоби з нульовим показником викидів.

Депутати скаржаться, що відсутність цих транспортних засобів у Правилах дорожнього руху та стратегіях країни створює правову невизначеність у випадку ДТП та обмежує можливості розвитку для нових видів транспорту, які є екологічно чистими і допомагають містам боротися з заторами.

Отже, допоки до Закону України «Про транспорт» не будуть внесені відповідні зміни, Мінінфраструктури не матиме достатніх правових підстав для забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері розвитку велосипедного руху в Україні та забезпечення безпеки користувачів персонального транспорту.

Комітет Верховної Ради України з питань бюджету на своєму засіданні 16 червня 2021 року зазначив, що реалізація запропонованих вище положень законопроекту може зумовити збільшення видатків державного бюджету для центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті.

Аналогічну думку висловлює і Міністерство фінансів України у своєму експертному висновку до цього законопроекту, відмітивши, що через відсутність відповідних фінансово-економічних розрахунків та обґрунтувань неможливо надати оцінку вартісної величини впливу положень законопроекту на бюджет.

Раніше розповідалося, що пропонується для полегшення доступу до професії приватного виконавця та збільшення їх загальної кількості.

 

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Інна Вітюк
    Інна Вітюк
    суддя Хмельницького апеляційного суду
  • Тетяна Левченко
    Тетяна Левченко
    суддя Сумського апеляційного суду
  • Олексій Огурцов
    Олексій Огурцов
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Андрій Федорчук
    Андрій Федорчук
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва
  • Наталія Шевченко
    Наталія Шевченко
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва