Чи можна використовувати назву «Сан-Франциско» для аеропорту — Окленд просить суд США скасувати заборону

19:18, 18 листопада 2025
Порт Окленда оскаржує рішення, яке заборонило перейменувати місцевий аеропорт через ймовірну плутанину з Міжнародним аеропортом Сан-Франциско.
Чи можна використовувати назву «Сан-Франциско» для аеропорту — Окленд просить суд США скасувати заборону
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Порт Окленда звернувся до колегії суддів Апеляційного суду Дев’ятого округу США з вимогою скасувати рішення федерального суду, який заборонив перейменування місцевого летовища на «Міжнародний аеропорт Окленда затоки Сан-Франциско». Про це повідомляє Courthouse News.

Попередньо суд дійшов висновку, що включення назви «Сан-Франциско» може нашкодити репутації більш відомого та високо оціненого Міжнародного аеропорту Сан-Франциско.

Позиція Окленда: це лише географія

Адвокат Тімоті Берґ, який представляє Порт Окленда, наполягає: нова назва не порушує торговельної марки Сан-Франциско.

«Мета використання фрази затока Сан-Франциско перед Оклендом — описати, де розташований аеропорт», — пояснив Берґ.

Оригінальна назва аеропорту — «Міжнародний аеропорт Метрополітан Окленда». Проте у квітні 2023 року порт оголосив про плани змінити її на «Міжнародний аеропорт Окленда затоки Сан-Франциско».

Президентка Ради комісарів порту Барбара Леслі тоді повідомила, що нова назва підсилить впізнаваність серед іноземних мандрівників.

Сан-Франциско подає позов і перемагає перший раунд

Місто Сан-Франциско подало позов, заявивши, що така назва:

  • порушує торговельну марку,
  • створює ризик плутанини,
  • може нашкодити іміджу їхнього летовища.

У листопаді Федеральний магістрат-суддя Томас Гіксон підтримав позов і заборонив Окленду використовувати нову назву.

«Використання «Сан-Франциско» у назві аеропорту, який не має з містом жодного зв’язку, суперечить усталеним нормам найменування аеропортів у США та є дуже заплутаним», — заявив Гіксон.

Аргументи сторін у Дев’ятому окрузі

Під час слухання суддя Даніель Бресс зазначив, що навіть добрі наміри Окленда не знімають ризику плутанини.

Берґ відповів, що йдеться не про купівельні рішення, адже пасажири купують квитки до міста, а не у власника аеропорту.

«Люди купують квиток, щоб потрапити в конкретне місто. Їх не хвилює, хто володіє аеропортом», — сказав Берґ.

Представник Сан-Франциско Боббі Ґаджар наголосив, що плутанина можлива, і це може:

  • негативно вдарити по репутації Міжнародного аеропорту Сан-Франциско,
  • перекласти на нього асоціації з «нижче ранжованим» аеропортом Окленда.

«Це шкодить Сан-Франциско, впливає на фінанси й відбирає контроль над брендом, який будувався десятиліттями», — наголосив він.

Географічна точність чи привласнення бренду?

Берґ стверджує, що назва — це лише спосіб чітко описати розташування аеропорту:

«Багато людей за межами США не знають, що Окленд — частина затоки Сан-Франциско. У цьому немає нічого поганого».

Однак Ґаджар зазначив: «Порт не описує місцезнаходження. Він створює новий бренд, що замінює «Міжнародний аеропорт Окленда» на назву, пов’язану з Сан-Франциско».

Окленд уже змінив назву ще раз — але суперечка триває

У липні Рада комісарів порту ухвалила іншу назву — «Аеропорт Окленда затоки Сан-Франциско».

Та й вона викликає заперечення Сан-Франциско.

Заступник прессекретаря міського прокурора Алекс Барретт-Шортер заявив: «Перейменування вводить мандрівників в оману та загрожує репутації, яку Міжнародний аеропорт Сан-Франциско створював десятиліттями».

Порт Окленда, своєю чергою, відповів: «Ми задоволені, що Дев’ятий округ уважно вивчив матеріали. Плутанини щодо місця розташування нашого аеропорту бути не повинно».

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший