Починаючи з 9 березня, українська агропродукція, яку транзитом через Польщу переправляють до польських портів або інших країн, не буде проходити ветеринарний контроль.
Домовленість про скасування ветеринарного контролю для української агропродукції була досягнута під час зустрічі Міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та Віце-прем'єр-міністра, Міністра сільського господарства і розвитку села Республіки Польща Генрика Ковальчика.
У Мінагрополітики пояснили, на які зміни слід чекати автоперевізникам.
Передбачається, що спрощена процедура діятиме у всіх пунктах пропуску на українсько-польському кордоні, які працюють на пропуск вантажного транспорту.
В пункті пропуску представник Держмитслужби України проставлятиме в накладній CMR додаткову печатку у графі 2, у разі якщо такий вантаж слідує транзитом до польських портів чи інших країн.
Необхідність проставлення додаткової печатки визначається представником Держмитслужби України відповідно до переліку товарів (кодів) та одержувача зазначеного в накладній CMR.
Перевізник має пред’являти інспекторам митниці Республіки Польща міжнародну накладну CMR з додатковою печаткою.
Якщо в графі 2 накладної CMR буде відсутня додаткова печатка, а товар підпадає під перелік товарів (кодів) та слідує транзитом через Республіку Польща, польська сторона залишає за собою право повернути таку вантажівку на територію України.
Також, на польській стороні, вантажівки з транзитним товаром після прикордонного і митного контролю будуть опломбовуватись.
Щодо залізничних перевезень, то у разі, якщо в залізничній накладній (SMGS, або CIM, або CIM/SMGS) буде вказано отримувача, що перебуває у порту Гданськ, Гдиня, Свіноуйсьце, Щецин чи в інших країнах членах ЄС, - товар не буде підпадати під ветеринарний контроль зі сторони Республіки Польща.
У разі, якщо товар слідує транзитом через Польщу, але в накладній зазначено отримувача, який здійснює перевантаження на території Польщі з вагонів українського стандарту у європейські, застосування спрощеної процедури можливе при пред’явленні договору (або іншого документа) з європейським перевізником, що засвідчує, що цей вантаж їде транзитом у польські порти чи у інші країни.
Додаткового опломбування вагонів не передбачено. Опломбування вагону, як і раніше, здійснюється відповідно до наявних технічних вимог та умов пломбування.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.