Відповідно до Указу Президента від 08.11.2019 № 837/2019 «Про невідкладні заходи з проведення реформ та зміцнення держави» Пенсійним фондом України запроваджується механізм автоматичного, без звернення особи, призначення пенсій за віком при досягнення пенсійного віку. Постановою Кабінету Міністрів України від 27.11.2019 № 1084, затверджено Порядок обліку трудової діяльності працівника, фізичної-особи підприємця, фізичної особи, яка забезпечує себе роботою самостійно, в електронній формі (далі — Порядок) для забезпечення права застрахованих осіб на своєчасне призначення пенсій та для цілей, передбачених законодавством, передає офіційний сайт Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції м. Дніпро.
Впровадження нової системи «Автоматичне призначення пенсії» надає можливість застрахованій особі подати документи для призначення пенсії через особистий кабінет на веб-порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за допомогою кваліфікованого електронного підпису.
Отже, пенсію буде призначено без особистого звернення до територіального органу Пенсійного фонду України на підставі поданих у зверненні документів.
Щодо практичної реалізації, то в особистому документі застрахована особа заповнює та подає «Анкету заявку на автоматичне призначення пенсії». Разом з анкетою додаються файли сканованих документів, що підтверджують набутий трудовий стаж та ідентифікують особу.
Відомості про трудову діяльність працівників також можуть подаватись страхувальником-роботодавцем, що прямо зазначено у пункті 6 Порядку, з обов’язковим накладенням страхувальником кваліфікованого електронного підпис. Для того щоб розпочати облік трудової діяльності працівника, такий працівник має надати страхувальнику-роботодавцю згоду на обробку даних. Сканована копія цієї згоди є невід’ємною складовою відомостей, поданих страхувальником. У разі, якщо відомості про трудову діяльність працівник надає особисто, скан-копія згоди не потрібна.
Електронні копії сторінок трудової книжки та документів про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637, а також згода працівника щодо надання дозволу на обробку його персональних даних виготовляються шляхом їх сканування в кольоровому форматі. Скановані копії, що виготовляються з оригіналів трудової книжки та документів про стаж, мають містити всі сторінки у хронологічному порядку та бути придатні для сприйняття їх змісту. Скануванню підлягають всі заповнені сторінки розділів «Відомості про роботу», «Відомості про нагородження» та вкладиш оригіналу трудової книжки.
Важливо також зазначити, що обов’язковою умовою такого автоматичного призначення пенсії є наявність на дату набуття права на неї електронних відомостей про трудову діяльність застрахованої особи в реєстрі застрахованих осіб.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла про пенсії переселенцям: Верховний Суд зазначив важливі нюанси щодо виплати.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.