Нова структура зарплати державних службовців: в Кабміні готують реформу

08:20, 15 мая 2020
Як збираються реформувати систему оплати праці державних службовців.
Нова структура зарплати державних службовців: в Кабміні готують реформу
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Офіс реформ Кабінету Міністрів та Нацагентство з питань державної служби опублікували проект розпорядження КМУ «Про схвалення Концепції реформування системи оплати праці державних службовців та затвердження плану заходів з її реалізації», а також відповідну Концепцію.

«Представники НАДС, СКМУ, міністерств та залучені експерти розробили проєкт Концепції реформування системи оплати праці державних службовців та оголосили проведення електронних консультацій з громадськістю.

Нова система оплати праці передбачає:

  • зменшення змінної складової заробітної плати (премії) державних службовців до 30% та посилення фіксованої частки - не менше 70%;
  • залежність змінної складової (премії) від результатів роботи державного службовця;
  • створення каталогу типових посад та впровадження системи грейдів;
  • встановлення посадових окладів на посадах державної служби на основі їх цінності, що позбавить необхідності додаткового поділу державних органів на різні рівні;
  • встановлення додаткових коригуючих коефіцієнтів для державних органів або за функціональним напрямом діяльності на посаді;
  • забезпечення проведення справедливого і прозорого розподілу (перерозподілу) фондів оплати праці в державних органах

Електронні консультації триватимуть до 21 травня. Долучайтесь!», — зазначається в повідомленні.

Наразі НАДС спільно із представниками заінтересованих державних органів, громадськості та міжнародних експертів програми ЄС «Підтримка комплексної реформи державного управління в Україні» напрацьовуються та узгоджуються відповідні зміни, які обумовлюють:

  • підвищення конкурентоспроможності заробітної плати на посадах державної служби – впродовж п'ятирічного строку досягти від 70 до 90% розміру заробітної плати на посадах аналогічного рівня складності та відповідальності у приватному секторі (використовуючи середні показники оплати праці у приватному секторі);
  • подальше посилення ролі посадового окладу (на думку авторів Концепції) шляхом оптимізації структури заробітної плати державного службовця наступним чином:

– перегляд стимулюючих виплат (залишення лише квартальної та річної премії, які обмежені у розмірі виплат);

– скасування надбавки за ранг;

– зменшення максимальної надбавки за вислугу років до 30% (за умови підвищення посадових окладів) або врахування «ефективної вислуги» як кроків в системі грейдів;

– обмеження розміру премії за результатами щорічного оцінювання ефективності, результативності та якості службової діяльності державного службовця до 100% його посадового окладу;

– перегляд співвідношення між мінімальним розміром посадового окладу на найнижчій посаді державної служби у державних органах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення та максимальним розміром посадового окладу на найвищій посаді державної служби у державних органах, юрисдикція яких поширюється на всю територію України;

– вдосконалення принципів формування схеми посадових окладів шляхом впровадження класифікації посад державної служби.

Цінність посади державної служби планується визначати за такими критеріями:

  • необхідні знання та навички для ефективного виконання завдань закріплених за посадою (фактично – це рівень інвестицій щодо освіти та досвіду роботи, які має особа для того, щоб відповідати вимогам до посади);
  • мета діяльності (формування політики, реалізація політики, надання послуг, забезпечення роботи профільних структурних підрозділів державного органу);
  • складність та нестандартність (рутинна робота згідно встановлених правил або повна трансформація та розбудова нових процесів);
  • рівень відповідальності та прийняття рішень, в тому числі самостійність в прийнятті рішень;
  • складність завдань з управління персоналом;
  • складність комунікацій та взаємодії з іншими органами влади, заінтересованими сторонами та суспільством.

Відмітимо, що строками реалізації цієї Концепції є 2020-2022 роки, впродовж яких передбачається низка швидких кроків у даному часовому проміжку, що визначатимуться планом заходів до неї.

На першому етапі (травень – жовтень 2020 року):

  • розроблення та затвердження в установленому порядку класифікації посад державної служби (каталогу типових посад державної служби в державних органах з урахуванням функціональної спрямованості, визначення «сімей» посад, мети та цінності кожної з типових посад);
  • розробка та затвердження в установленому порядку методології оцінки цінності посади державної служби в державних органах, тобто критеріїв віднесення існуючих посад державної служби до типових посад, зважаючи на критерії, що наведені нижче;
  • проведення оцінки цінності кожної посади державної служби в державному органі на підставі розробленої методології;
  • проведення аналізу вакантних посад державної служби у державних органах, гранична чисельність яких визначається Кабінетом Міністрів України, підготовка пропозицій щодо перегляду граничної чисельності працівників, у тому числі за рахунок скорочення вакантних посад державної служби;
  • внесення необхідних змін до актів Кабінету Міністрів України, зокрема, до постанов КМУ від 05 квітня 2014 р. № 85 «Деякі питання затвердження граничної чисельності працівників апарату та територіальних органів центральних органів виконавчої влади, інших державних органів» (Офіційний вісник України, 2014 р., № 29, ст. 814), від 12березня 2005 р. № 179 «Про упорядкування структури апарату центральних органів виконавчої влади, їх територіальних підрозділів та місцевих державних адміністрацій» (Офіційний вісник України, 2005 р., № 11, ст. 522);
  • затвердження Порядку формування фонду оплати праці у державних органах (встановлення єдиних підходів до планування і розподілу видатків на оплату праці на основі фактичної чисельності, з урахуванням складових заробітної плати, передбачених законодавчими актами);
  • впровадження пілотного проекту класифікації посад державної служби в НАДС, Секретаріаті КМУ, Мінфіні, Мінінфраструктури та Мінцифри;
  • внесення під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на 2021 рік пропозицій щодо підвищення фонду посадових окладів державних службовців на основі проведеного аналізу видатків на оплату праці державних службовців з урахуванням необхідності припинення дії тимчасової норми щодо встановлення керівниками державної служби у межах фонду економії оплати праці стимулюючих виплат (пункт 14 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону) та пропозицій щодо оптимізації граничної чисельності працівників.

На другому етапі (жовтень 2020 року – грудень 2021 року):

  • підготовка, схвалення Урядом та супровід до прийняття проекту Закону України щодо внесення змін до Закону України «Про державну службу» стосовно зміни системи і підходів до регулювання оплати праці передбачених цією Концепцією;
  • прийняття інших актів законодавства, необхідних для реалізації цієї Концепції;
  • впровадження класифікації посад державної служби в усіх міністерствах;
  • проведення аналізу впливу на державний бюджет України та визначення схеми посадових окладів на посадах державної служби під час підготовки проекту закону про Державний бюджет України на 2022 рік з урахуванням вимог Закону, яка передбачатиме встановлення посадових окладів з урахуванням класифікації посад.

На третьому етапі (починаючи з січня 2022 року):

  • впровадження класифікації посад державної служби в усіх державних органах;
  • підготовка, схвалення Урядом та супровід до прийняття проекту Закону України щодо внесення змін до деяких законів України, що регулюють питання оплати праці в інших державних органах (в тому числі антикорупційних), з метою їх узгодження із Законом в частині уніфікації підходів до визначення рівня оплати праці.

З проектом Концепції та планом заходів можна ознайомитись за посиланням.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей