Законодавчі ініціативи із земельних питань мають нести практичний зміст: експерти

13:57, 28 июля 2020
Експерименти щодо кількості голосів депутатів місцевих рад, необхідних для ухвалення земельних питань, визнали малопродуктивними.
Законодавчі ініціативи із земельних питань мають нести практичний зміст: експерти
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Внесений до Верховної Ради цілою групою народних депутатів від «Слуг народу» законопроект про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо розпорядження землями комунальної власності підданий нещадній критиці експертів Асоціації міст України.

Законопроектом пропонується внести зміни у статтю 59 «Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування» Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», якими запровадити прийняття рішень місцевої ради з питань розпорядження землями комунальної форми власності більшістю у дві третини від загального складу ради.

У своєму аналітичному висновку експерти АМУ зазначають, що, по-перше, пропоновані зміни стосуються правовідносин щодо порядку розпорядження виключно землями комунальної власності. А там рішення і так приймається колегіально депутатами, більшістю голосів, що є достатньо відкритим та демократичним способом.

В той же час розпорядження землями державної власності здійснюється одноособово, наприклад головою місцевої державної адміністрації або керівником територіального підрозділу Держгеокадастру. При цьому така особа не є обраною народом, тобто не виступає безпосередньо від імені народу, а такі повноваження здійснюються нею без залучення громадськості, врахування її думки. Але про вирішення цього питання у законопроекті жодного слова.

Отже, на думку експертів, в першу чергу варто забезпечити прозорий та неупереджений механізм розпорядження землями державної власності, наприклад шляхом погодження рішень органів виконавчої влади щодо розпорядження земельними ділянками державної власності органами місцевого самоврядування, які діють від імені територіальних громад та є обраними громадянами.

По-друге, вважають в АМУ, виконати запропоновану законопроектом норму і зібрати 2/3 голосів від загального складу ради для прийняття рішень у земельних питаннях буде складно. Багаторічна практика показує, що будь-який представницький колегіальний орган практично не збирається на свої засідання у повному складі. Більше того, враховуючи безоплатність здійснення депутатами місцевих рад своїх повноважень та поєднання таких повноважень з основною роботою, більшість місцевих рад практично завжди збираються у мінімальній кількості депутатів, необхідній для прийняття рішень.

Таким чином, запровадження «кваліфікованої» більшості для прийняття рішень з земельних питань зупинить процес їх прийняття або призведе до порушення строків розгляду, які визначені Земельним кодексом України. У свою чергу порушення строків розгляду земельних питань призведе до порушення прав фізичних та юридичних осіб щодо користування земельними ділянками.

Асоціація міст України буде наполягати на відхиленні проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» щодо розпорядження землями комунальної власності» (реєстр. № 3801) як такого, що не має практичного сенсу.

Відповідне звернення вже відправлено до Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Інна Богатих
    Інна Богатих
    заступник Міністра юстиції України
  • Ганна Самойлюк
    Ганна Самойлюк
    суддя Одеського окружного адміністративного суду
  • Ольга Шевчук
    Ольга Шевчук
    суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду