МВС пропонує змінити порядок виробництва та видачі номерних знаків

11:31, 9 октября 2020
Чинний стан справ у міністерстві вважають занадто витратним для бюджету, тому хочуть виключити сервісні центри із процесу вироблення номерів.
МВС пропонує змінити порядок виробництва та видачі номерних знаків
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Міністерство внутрішніх справ виносить на розгляд Кабінету Міністрів законопроєкт про зміну порядку виготовлення та видачі номерів для транспортних засобів.

За чинною процедурою, головний сервісний центр МВС проводить тендер на виготовлення і закупівлю номерів. Після чого необхідно організувати доставку номерів до місцевих сервісних центрів – на що також ідуть бюджетні кошти. За підрахунками МВС, витрати на виробництво і закупівлю номерів складають близько 482,3 млн гривень на рік. При цьому, на доставку  їх у регіони потрібно ще майже 1,5 мільйони – на оплату відряджень та пального.

«Така процедура вкрай громіздка та економічно невигідна, оскільки для отримання кінцевого результату реєстрації транспортного засобу – видачі номерних знаків держава витрачає зі свого бюджету більшу суму коштів, ніж коштує сам номерний знак», – пояснює Арсен Аваков у пояснювальній записці.

Для того, аби вирішити цю проблему, а також нівелювати корупційні ризики та сприяти розвитку малого бізнесу пан Аваков пропонує внести зміни до закону «Про дорожній рух», у якому визначити таке:

  • Кабінет Міністрів визначає порядок виготовлення номерів та порядок обліку підприємств, що їх виробляють;
  • МВС веде облік підприємств, що виробляють номери;
  • Сервісні центри присвоюють номер транспортному засобу, а номерний знак власник повинен купити сам у будь-якого підприємства, що його виробляє.

Погляньмо на фактичні зміни на прикладі тендеру на виробництво номерів від 20 січня 2020 року. Держава закуповує номери гуртом – по 3-4 мільйони штук. Вищезгадані супутні витрати для доставки номерів у регіони (1,5 млн грн) дорівнюють мінімальному кроку пониження ціни на виробництво номерів і складають всього 0,5% від загальної суми. До того ж, логічно, що ці 0,5% мають бути включені у вартість реєстрації та отримання номерного знаку, тобто супутні витрати з бюджету компенсуються надходженнями.

Так, за вищезгаданим тендером на закупівлю 3 333 900 номерів держава планувала витратити 314 050 239 гривень. Виходить, що собівартість одного номера для головного сервісного центру складає близько 94 гривень, і це за умови, що виробники не запропонують нижчу ціну. При цьому у тариф для реєстрації авто ГСЦ закладає ціну номера у розмірі 178,2 гривні. У розрахунку на один номер, це майже 90% прибутку при витратах на доставку у 0,5% від собівартості виробництва. У зв’язку з цим незрозуміло, де МВС знайшло витрати на доставку на «більшу суму коштів, ніж коштує сам номерний знак».

Також варто відзначити, що виробництво місцевими підприємцями може мати ряд недоліків:

  • Гуртове виробництво завжди дешевше, аніж роздрібне, тому собівартість виробництва зросте, що відіб’ється і на ціні номерів для власників авто.
  • Виникає ризик монополізації ринку у певних місцевостях. Може скластися ситуація, коли виробник буде завищувати ціну просто тому, що підприємство з нижчою ціною може знаходитися у сусідньому районі чи навіть іншій області. Особливо високим такий ризик буде на початку роботи нового порядку видачі номерів.

Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що в Україні почали видавати зелені номери для електрокарів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду