Мініфраструктури пропонує дозволити таксистам працювати офіційно лише за 6000 грн на рік

14:47, 3 декабря 2020
Крім того, в українському законодавстві може з’явитися регулювання діяльності додатків для замовлення таксі.
Мініфраструктури пропонує дозволити таксистам працювати офіційно лише за 6000 грн на рік
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Чотири місяці тому – 4 серпня 2020 року – Міністерство інфраструктури опублікувало свої пропозиції щодо змін особливостей перевезення пасажирів на таксі. Законопроєкт передбачав внесення змін до закону «Про автомобільний транспорт» для того, щоб актуалізувати законодавство, яке втратило свою актуальність вже не один рік тому. Разом з тим, урядовці пропонували і свій спосіб легалізації тіньового прошарку водіїв. Проєкт міністерства викликав доволі активне обговорення і зібрав 20 альтернативних пропозицій.

У підсумку, 1 грудня Мінінфраструктури опублікувало новий законопроєкт, який також стосується врегулювання діяльності таксистів. Втім, цей документ є вже більш комплексним – зокрема, містить зміни не лише до закону «Про автомобільний транспорт», але й до інших нормативно-правових актів, які потребували приведення у відповідність з пропонованими новелами у профільному законі.

Так, збереглася одна із ключових інновацій, які і раніше міністерство пропонувало для детінізації перевезень таксі – патенти. Фізичні особи зможуть займатися перевезенням пасажирів у разі придбання патенту. Ціна отримання патенту на рік дорівнюватиме розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня року, коли водій його купує. Тобто, для того, щоб офіційно стати таксистом у 2021 році треба буде заплатити 6000 гривень.

Зберігається також і можливість придбати помісячний патент. Втім, дещо змінився принцип обрахування його вартості. Якщо у попередній редакції його ціна просто складала 1/12 вартості річного, то цього разу урядовці таки вирішили імплементувати принцип «бери більше – плати менше». Вартість місячного патенту складатиме 1/12 річного +5%. Як річний, так і місячний патенти на перевезення будуть удвічі дешевшими для власників електрокарів.

Відповідно до інформації Міністерства інфраструктури, в Україні понад 210000 водіїв, які надають послуги таксі, але ніяк не оформлені у роботодавця або ж «таксують» самі по собі. Якщо припустити, що принаймні половина з них погодиться придбати собі патенти, то наступного року надходження до бюджету збільшаться на понад 600 млн гривень.

Крім того, у новій редакції законопроєкту більш деталізовано становище та особливості функціонування систем замовлення таксі через додаток, а також провайдерів таких послуг. Втім, так само зберігся момент, що провайдер жодним чином не несе відповідальності за те, що робить водій, чи як він поводиться. У підсумку, єдиним заходом впливу на недобросовісних водіїв будуть рейдові перевірки від контролюючих органів. Втім, законопроєкт не передбачає безпосередньої можливості споживача звернутися до контролюючого органу для проведення позапланової перевірки. Отже, такий водій може ще довгий час провадити свою діяльність.

У підсумку, можна сказати, що оновлений законопроєкт дійсно має ряд переваг, порівняно з попередньою редакцією. Втім, питання для опрацювання все ще залишаються.

Раніше «Судово-юридична газета»  повідомляла про нові зміни до Правил дорожнього руху від Міністерства внутрішніх справ.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Рассмотрение законопроекта о мобилизации: электронный учет, пересмотр лиц с инвалидностью и другие правки — прямой эфир на Право ТВ
Рассмотрение законопроекта о мобилизации: электронный учет, пересмотр лиц с инвалидностью и другие правки — прямой эфир на Право ТВ
Сегодня день рождения празднуют
  • Віталій Файдюк
    Віталій Файдюк
    суддя Шостого апеляційного адміністративного суду
  • Михайло Дармін
    Михайло Дармін
    суддя Центрального апеляційного господарського суду
  • Олександр Шляхтицький
    Олександр Шляхтицький
    суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду