Патенти на перевезення та рейдові перевірки — зміни до законодавства про таксі

15:05, 7 сентября 2020
Стати таксистом «по-білому» можна буде без відкриття ФОП лише за 5000 грн на рік.
Патенти на перевезення та рейдові перевірки — зміни до законодавства про таксі
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Світ не стоїть на місці, а разом із ним змінювалася і сфера надання послуг таксі в Україні. Речі, які колись здавалися просто неможливими, сьогодні є частиною буденності для водіїв та пасажирів. Втім, за останні роки в Україні не відбувалося змін у профільному законодавстві, яке регулює цю сферу. Через що не тільки утворився «тіньовий» прошарок, але й немає чіткого юридичного статусу певних явищ. З метою усунення цієї прогалини Міністерство інфраструктури підготувало проєкт змін до Закону України «Про автомобільний транспорт».

Основні ідеї законопроєкту такі:

  • Виведення перевізників з «тіні»

Фізичні особи зможуть займатися перевезенням пасажирів у разі придбання патенту. Ціна отримання патенту на рік дорівнюватиме розміру мінімальної заробітної плати на 1 січня року, коли водій його отримує (для 2020 року – 4783 грн). Для осіб, які не планують займатися перевезеннями цілий рік, є опція отримати патент на місяць, ціна якого складає 1/12 ціни річного – навіть дивно, що посадовці не хочуть вдатися до традиційного для торгівлі принципу «бери більше – плати дешевше», шляхом встановлення дещо більшої ціни на місячний патент. Як річний, так і місячний патенти на перевезення для власників електрокарів будуть удвічі дешевшими.

Відповідно до інформації Міністерства інфраструктури, в Україні понад 210000 водіїв, які надають послуги таксі, але ніяк не оформлені у роботодавця або ж «таксують» самі по собі. Якщо припустити, що принаймні половина з них погодиться придбати собі патенти, то наступного року надходження до бюджету збільшаться приблизно на 500 млн гривень.

  • «Узаконення» провайдерів

За великим рахунком, законопроєктом діяльність цих суб’єктів перевезень майже ніяким чином не регулюється, крім їхнього обов’язку проходити державну реєстрацію, а також обов’язку заносити інформацію про водія та його авто до Реєстру автомобільних перевізників. Відповідальність для них встановлюється лише за надання інформаційних послуг незареєстрованим перевізникам та незареєстрованим провайдерам. Тобто, формально, гнівні пости у фейсбуці про непрофесійних таксистів з теґанням провайдера не матимуть ніякого сенсу – провайдер не несе відповідальності за водіїв. Втім, ніхто не забороняє самому встановити собі правило належним чином реагувати на такі події. Отже, і надалі доброчесні провайдери будуть реагувати, а недоброчесні – ігноруватимуть проблему.

  • Рейдові перевірки

Законопроєкт пропонує запровадити рейдові перевірки перевізників – перевірку транспортних засобів автомобільних перевізників на маршруті руху у будь-який час з урахуванням інфраструктури. У рамках такої перевірки може проводитися перевірка відповідності транспортного засобу та водія даним, що були вказані для отримання патенту. Передбачено, що така перевірка може відбуватися без попередження. Також законопроєкт передбачає зміни до Розділу V закону, у якому йдеться про відповідальність за порушення законодавства у сфері пасажирських перевезень.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Марина Гниличенко
    Марина Гниличенко
    суддя Київського районного суду м. Одеси
  • Віктор Панкулич
    Віктор Панкулич
    суддя Апеляційної палати Вищого антикорупційного суду