Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства у сфері мисливського господарства та полювання та запобігання незаконному полюванню (реєстр. № 3200), який готували до ухвалення ще весною минулого року, народні депутати спробують просунути знову.
Комітет ВР з питань екологічної політики та природокористування підтримав його змінену редакцію і передасть парламенту для розгляду у першому читанні.
Затримка сталася, як часто це буває, через наявність великої кількості зауважень, зокрема, і щодо присутності корупціогенних факторів. Крім того, Головним науково-експертним управлінням Верховної Ради були вщент розкритиковані пропозиції щодо змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України. Там не зрозуміли юридичних конструкцій та змісту окремих положень.
Скажімо, що слід розуміти під порушенням «правил поводження з мисливськими тваринами при полюванні на них»? У даному випадку йдеться про знущання над відповідними тваринами чи про порушення при транспортуванні або перенесенні добутих тварин без відмітки цього факту в контрольній картці обліку?
«Ми вже розглядали цей законопроект до першого читання, після чого до нас надійшли зауваження від антикорупційного комітету та інших органів. Зауваження були настільки вагомі, що було прийнято рішення – відправити законопроект на доопрацювання», - повідомив голова комітету Олег Бондаренко.
Нині комітет вирішив вчинити кардинально. За результатами розгляду було прийнято рішення щодо вилучення з проекту Закону № 3200 усіх змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України, які пропонувалися раніше.
Щодо невідповідності антикорупційному законодавству, то вона була виявлена переважно у початковій редакції ст. 16 Закону «Про мисливське господарство та полювання».
Антикорупційний комітет у своєму експертному висновку тоді, зокрема, написав: «Нова редакція ч. 1 ст. 16 Закону «Про мисливське господарство та полювання», згідно з якою затвердження лімітів на полювання на парнокопитних та інших зазначених у цій частині тварин на мисливський сезон здійснюється на підставі пропозицій користувачів мисливських угідь Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями за погодженням з органом виконавчої влади з питань лісового та мисливського господарства Автономної Республіки Крим, територіальними органами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства, містить корупційні ризики, оскільки місцеві органи влади наділяються дискреційними повноваженнями на затвердження наведених вище лімітів».
Антикорупціонери радили повернутися до старої редакції, де вказані ліміти затверджувалися на мисливський сезон центральним органом виконавчої влади (ЦОВВ), що забезпечує формування державної аграрної політики за погодженням із ЦОВВ, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища за поданням ЦОВВ, що реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства. Тобто необхідний кількарівневий державний контроль за регулюванням чисельності диких тварин в цілому по Україні.
Щоправда, хаосу додали структурні зміни в уряді, які сталися минулого року. Так, Міністерство аграрної політики було приєднано до Міністерства економіки, а Державне агентство лісових ресурсів України (Держлісагентство), діяльність якого спочатку спрямовувалася і координувалася аграріями, було передано до відання Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів (Міндовкілля).
У екологічному комітеті Ради вирішили піти за такою логікою.
Враховуючи, що Держлісагентство перейшло із підпорядкування Міністерства аграрної політики до Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів, тому ліміти на мисливський сезон мають затверджуватися центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища.
Державне агентство лісових ресурсів України (Держлісагентство) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра захисту довкілля та природних ресурсів і який реалізує державну політику у сфері лісового та мисливського господарства.
Таким чином, у зміненій редакції ст. 16 Закону «Про мисливське господарство та полювання» вирішили записати, що ліміти затверджуються на мисливський сезон центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері лісового та мисливського господарства. На цьому поставити крапку і не розписувати складні конструкції підпорядкування ЦОВВ між собою, щоб не прив’язуватись до конкретних міністерств, які можуть розформовуватись або змінюватись.
А от на присутній у ст. 16 перелік диких тварин, віднесених до державного мисливського фонду, ліміти на відстріл яких, власне, і встановлюються, очевидно, не розповсюджуються корупційні ризики, і його не стали повертати до старої редакції.
Тепер серед мисливських тварин з’явиться борсук.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.