Рада зробить спробу подолати вето Зеленського на Закон «Про віртуальні активи»

10:50, 19 ноября 2021
Плутанину з визначенням регулятора ринку віртуальних активів депутати намагатимуться усунути при повторному розгляді.
Рада зробить спробу подолати вето Зеленського на Закон «Про віртуальні активи»
Джерело фото: news.dtkt.ua

Верховна Рада сьогодні зробить спробу повторно ухвалити Закон «Про віртуальні активи». Парламент прийняв його 08.09.2021 року, проте Президент України Володимир Зеленський повернув його назад без підпису, але з власними Пропозиціями, в яких зазначено, що цей закон не може бути підписаний з певних підстав. Тобто, наклав на нього вето.

Зеленського засмутили окремі положення Закону. Наприклад, він вважає, що положення Закону не створюють завершених правових механізмів, необхідних для його реалізації, та не відповідають конституційним вимогам щодо правової визначеності як складової принципу верховенства права (стаття 8 Конституції України), а також не забезпечують зрозумілих та прозорих умов для учасників ринку віртуальних активів та інвесторів, що не сприятиме належному забезпеченню їх прав.

Законом визначаються особливості співпраці та координації діяльності між органами, що здійснюють державне регулювання у сфері обороту віртуальних активів (стаття 21).

Президент зауважує, що Законом пропонується здійснювати державне регулювання ринку віртуальних активів різними державними органами залежно від виду віртуальних активів, у тому числі шляхом створення нового центрального органу виконавчої влади.

Проте, створення нового центрального органу виконавчої влади потребуватиме значних видатків з Державного бюджету України, джерела покриття яких не визначені.

Водночас світовий досвід свідчить про те, що регулювання діяльності з організації торгівлі, обміну та зберігання віртуальних активів, які призначені для інвестування, збереження вартості, використання у платіжних або інвестиційних цілях, здійснюється регуляторами фінансових ринків.

Зокрема, у публічних звітах Міжнародної організації комісій з цінних паперів (IOSCO) зазначається, що певні види віртуальних активів за своєю економічною сутністю містять ознаки характерні для фінансових інструментів, регулювання процедур емісії таких видів віртуальних активів має здійснюватися регуляторами фінансових ринків, оскільки ця функція є притаманною саме для них, ураховуючи їх досвід регулювання ринків інших фінансових інструментів (цінних паперів та деривативних контрактів) та нагляду за дотриманням вимог законодавства з метою захисту прав інвесторів, недопущення шахрайства, запобігання використання віртуальних активів у "фінансових пірамідах".

Тому в Офісі Президента виникла ідея залишити лише два регулятори: Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку та Національний банк України.

Пропонується, щоб державне регулювання у сфері обороту віртуальних активів у межах своїх повноважень здійснювали:

- щодо незабезпечених віртуальних активів – Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку;

- щодо забезпечених віртуальних активів – Національний банк України.

Забезпечений віртуальний актив - віртуальний актив, що посвідчує майнові права, зокрема права вимоги на інші об’єкти цивільних прав.

Відповідно, незабезпечений віртуальний актив - віртуальний актив, що не посвідчує жодних майнових або немайнових прав.

Згідно з документом, право власності на віртуальний актив набувається за фактом створення віртуального активу, вчинення та виконання правочину щодо віртуального активу, на підставі норм закону або рішення суду і засвідчується володінням ключа такого віртуального активу.

У разі відсутності рішення суду, яким встановлено інше та яке набрало законної сили в Україні, вважається, що будь-яка особа, якій віртуальний актив належав у минулому, на законних підставах мала та має право власності на цей віртуальний актив протягом усього строку володіння ключем віртуального активу щодо такого віртуального активу.

Закон передбачає, зокрема і можливість накладення штрафів.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обороту віртуальних активів, буде застосовувати до осіб, які провадять діяльність у сфері обороту віртуальних активів, такі фінансові санкції:

1) за провадження діяльності, що має ознаки діяльності постачальника послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, без одержання дозволу на надання послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, - штраф у розмірі від двох тисяч до семи тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

2) за здійснення постачальником послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, іншої діяльності, ніж та, на яку такому постачальнику надано дозвіл відповідно до відомостей Державного реєстру постачальників послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, - штраф у розмірі від однієї тисячі до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

3) за надання завідомо неправдивої або недостовірної інформації у документах, що додаються до заяви про видачу дозволу на надання послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, - штраф у розмірі від п’ятисот до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

4) за порушення строків подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обороту віртуальних активів, інформації про зміну відомостей, внесених до Державного реєстру постачальників послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

5) за неподання або подання не в повному обсязі постачальниками послуг, пов’язаних з оборотом віртуальних активів, звітності та інформації та/або подання недостовірної інформації до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обороту віртуальних активів, - штраф у розмірі до однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

6) за невиконання або несвоєчасне виконання розпоряджень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері обороту віртуальних активів, про усунення порушень законодавства у сфері обороту віртуальних активів - штраф у розмірі від однієї тисячі до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;

7) за невиконання вимог, встановлених статтею 15 цього Закону, - штраф у розмірі від однієї тисячі до п’яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Раніше директор БЕБ заявив про готовність приймати кримінальні провадження та назвав ключову проблему Бюро.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Заседание Этического совета по проверке ВСП, ПРЯМОЙ ЭФИР
Заседание Этического совета по проверке ВСП, ПРЯМОЙ ЭФИР
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Світлана Харченко
    Світлана Харченко
    суддя Київського окружного адміністративного суду
загрузка...