Комітет з питань фінансів, податкової та митної політики погодив законопроект про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо платіжних послуг) № 4366 від 12.11.2020. Його розглянуть в першому читанні.
Сплату податків та зборів дозволять здійснювати не тільки в готівковій або безготівковій формі, а й з використанням електронних грошей, крім випадків, передбачених Податковим Кодексом або законами з питань митної справи (зміни до п. 35.2 статті 35 ПКУ).
Крім того, платники єдиного податку першої - третьої груп отримають право здійснювати розрахунки за відвантажені товари (виконані роботи, надані послуги) з використанням електронних грошей, які погашаються в безготівковій формі (зміни до п. 291.6. статті 291 ПКУ).
Проти цих норм повстало ГНЕУ, яке у висновку до законопроекту зазначило, що викликає застереження безумовне, без будь-яких обмежень, застосування для цілей сплати податків, інших обов’язкових платежів, що зараховуються до відповідних бюджетів, електронних грошей, враховуючи особливості їх використання, зокрема, погашення.
Тут треба звернути увагу, що Законом України «Про платіжні послуги» передбачено використання як засобу платежу не тільки електронних, але й окремо цифрових грошей (електронна форма грошової одиниці України, емітентом якої є Національний банк України).
Але про цифрові гроші автори законопроекту тут чомусь забули.
Якщо Закон ухвалять, він набере чинності та буде введений в дію одночасно з набранням чинності та введенням в дію Закону України «Про платіжні послуги».
Останній був ухвалений Верховною Радою 30.06.2021 буде введений в дію 01.08.2022 року.
Одночасно, на розгляді Верховної Ради знаходиться проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо адміністративної та кримінальної відповідальності за порушення, пов'язані з платіжними послугами № 6295 від 08.11.2021, яким пропонується визнати злочинними окремі операції з електронними грошима.
Законопроектом пропонується врегулювати такі основні питання:
1) запровадити адміністративну відповідальність за порушення порядку зайняття діяльністю на платіжному ринку та наділити уповноважених посадових осіб Національного банку України повноваженнями складати протоколи про такі адміністративні правопорушення, а розгляд справ цієї категорії віднести до повноважень судів;
2) посилити кримінальну відповідальність за незаконні дії з платіжними інструкціями, платіжними інструментами та іншими засобами доступу до банківських та/або платіжних рахунків, електронних гаманців;
3) встановити кримінальну відповідальність за здійснення операцій з електронними грошима особами, які не пройшли авторизацію діяльності відповідно до законодавства України.
Кримінальний кодекс доповнять статтею 2001 «Незаконні дії з електронними грошима», яка передбачає кримінальну відповідальність за надання послуг з випуску електронних грошей та виконання платіжних операцій із електронними грошима, у тому числі відкриття та обслуговування електронних гаманців особами, які не пройшли авторизацію діяльності.
Покарання за такі операції буде передбачати штраф від трьох до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до двох років.
За ті ж самі дії, вчинені повторно або за попередньою змовою групою осіб, покарають штрафом від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Досудове розслідування у таких справах буде провадити, найімовірніше, Бюро економічної безпеки України (в оригіналі законопроекту зазначено, що вони розслідуються слідчими органів, що здійснюють контроль за дотриманням податкового законодавства).
Крім того, за основу ухвалено законопроект, який визначає, що таке вища юридична освіта та фінансові піраміди.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua, на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.