Высшая квалификационная комиссия судей Украины обновила разъяснения, предоставленные в разделе «Вопросы-ответы». Информацию обновили для кандидатов в рамках процедуры отбора на должность судьи местного суда, объявленного 11 декабря 2024 года.
Чи буде можливість входу в особистий кабінет учасника за допомогою хмарного ключа SmartID (ПриватБанк)?
На сьогодні відсутня можливість використання електронного підпису SmartID для авторизації в кабінеті суддівської кар’єри.
Яким ключем я маю підписувати документи, подані разом із заявою з електронним цифровим підписом, згенерованим через ПриватБанк або «Алмаз-1К»?
Вимоги до особистого ключа КЕП Комісією не затверджувалися, тип ключа обирається кандидатом на власний розсуд. Для цілей участі у доборі (подання та підписання документів) можна використовувати ключ, за допомогою якого успішно здійснено вхід до особистого кабінету (посилання - ksk.vkksu.gov.ua). Зверніть увагу, що ключ має визначений термін дії і має бути чинним протягом усього строку подання документів.
Як перевірити, чи підходить особистий ключ для подання документів з метою участі в доборі?
Для перевірки придатності ключа спробуйте авторизуватися в особистому кабінеті (посилання - ksk.vkksu.gov.ua). У разі успішного входу Ви зможете використовувати цей ключ для подання та підписання документів. Зверніть увагу, що ключ має визначений термін дії і має бути чинним протягом усього строку подання документів.
Умовами конкурсу передбачено, що документи підписуються КЕП. Чи можна підписувати документи за допомогою електронного підпису, виданого за моїм місцем роботи як помічнику судді?
Для перевірки придатності ключа спробуйте авторизуватися в особистому кабінеті ksk.vkksu.gov.ua. У разі успішного входу Ви зможете використовувати цей ключ для подання та підписання документів. Водночас звертаємо увагу, що службовий КЕП видається для виконання покладених на працівника службових обов'язків, подання документів для участі в доборі не належить до такого переліку.
Чи можна надавати витяг із реєстру територіальної громади, отриманий в електронній формі через портал «Дія», якщо місце реєстрації також було змінене безпосередньо через портал «Дія»?
Витяг із реєстру територіальної громади для підтвердження інформації про місце проживання (перебування) можна згенерувати на порталі «Дія» чи в застосунку «Дія» на смартфоні після електронної ідентифікації та автентифікації.
Чи можна витягом із реєстру територіальної громади, отриманим у порталі «Дія» до 01 березня 2025 року, підтвердити інформацію про місце проживання?
Документ має бути актуальним, відомості, зазначені в ньому, – достовірні на день подання документів до Комісії. Отриманий до 01 березня 2025 року витяг може бути завантажений у разі, якщо місце проживання не змінено.
Якщо місце реєстрації було змінено онлайн (штамп у паспорті у формі книжечки відсутній), витяг із реєстру територіальної громади потрібно подавати разом із паспортом чи в розділ «Інші документи»?
Витяг із реєстру територіальної громади для підтвердження інформації про місце проживання (перебування) можна завантажити в розділі «Інші документи» кабінету суддівської кар’єри. При поданні паспорта у формі книжечки надання витягу не є обов'язковим.
Потрібно сканувати всі сторінки паспорта громадянина України (і порожні) чи тільки ті, на яких є записи?
Сканований примірник паспорта громадянина України у формі книжечки має містити копії всіх сторінок.
Чи можна зберегти в одному файлі PDF паспорт у вигляді ID-картки та витяг з реєстру територіальної громади?
Кожен документ може бути збережений в окремому файлі формату PDF.
Чи можна подавати витяг з демографічного реєстру замість витягу з реєстру територіальної громади, оскільки місце реєстрації – тимчасово окупована територія?
Подання кандидатом витягу з реєстру територіальної громади є обов'язковим при поданні паспорта громадянина України у формі ID-картки.
Як подавати мотиваційний лист кандидата на посаду судді?
Із відеоінструкцією «Як додати мотиваційний лист» можна ознайомитися за посиланням.
Чи розроблялися Комісією правила заповнення мотиваційного листа кандидата на посаду судді або окремих його пунктів?
Комісією не затверджувались правила заповнення мотиваційного листа кандидата. Всі відомості надаються кандидатом на власний розсуд.
Якого розміру має бути фотокартка, що завантажується до Анкети кандидата на посаду судді?
Вимоги до фото Анкети кандидата на посаду судді:
допустимі формати файлу – JPEG, JPG, PNG;
максимальний розмір файлу – 2 МБ;
вид зображення – кольорове;
тип зображення – без оброблення (без фільтрів, ретушу, редагування, коригування);
давність зображення – не більше 6 місяців до дати заповнення анкети.
Зображення голови має займати від 70 до 80% фотокартки, надпліччя – від 20 до 30% (орієнтовно).
Щодо розділу «Загальні відомості анкети» Що таке «Контакти для громадськості»?
Контакти для громадськості – це інформація, яку кандидат на посаду судді зазначає, щоб громадські (правозахисні) організації чи журналісти мали можливість комунікувати з ним. Вказана у цьому пункті анкети інформація буде відкрита для загального доступу.
В яких випадках не заповнюється пункт «Контакти для громадськості»?
Окремі розділи чи пункти анкети кандидата на посаду судді не заповнюються у разі відсутності інформації. Необхідно зазначити «дані відсутні» або «не застосовується».
Чи можна у графі «Адреса для листування» вказати абонентську скриньку?
У цьому пункті зазначаються: індекс, регіон (область), район, населений пункт, вулиця, номер будинку, корпусу та квартири. Поля для інформації про абонентську скриньку не передбачено.
Чи потрібно вказувати населений пункт у разі обрання в «Регіон (область)» значень «м. Київ» або «м. Севастополь»?
Поле «Населений пункт» не є обов’язковим для заповнення та може не заповнюватись у разі обрання значення «м. Київ» або «м. Севастополь» у полі «Регіон (область)» для України.
Про використання яких соціальних мереж мені потрібно повідомити?
Необхідно вказати в анкеті інформацію про використання всіх соціальних мереж.
Чи потрібно повідомляти про сторінку в соціальній мережі, якщо така сторінка мною не використовується?
Необхідно надати інформацію про зареєстровані сторінки у відповідних соціальних мережах (які не видалено).
Щодо заповнення анкети кандидата на посаду судді Які дані щодо дозволу на тимчасове проживання у Великій Британії необхідно вказувати при заповненні Анкети кандидата на посаду судді?
У разі наявності документа, що посвідчує право на постійне або тимчасове проживання за кордоном, необхідно заповнити відповідні поля пункту 1.11 Анкети.
Якщо відстрочка оформлена через Резерв+ (продовжується строк дії відстрочки через Резерв+), який номер і дату документа потрібно вказувати у пункті 1.13 Анкети, адже такого документа немає?
Пункт 1.13 Анкети кандидата на посаду судді заповнюється у разі наявності документа про відстрочку від призову.
З яких документів можна отримати інформацію про місце мого народження для заповнення відповідного пункту анкети кандидата на посаду судді?
Відомості про місце народження зазначені у паспорті громадянина України, свідоцтві про народження тощо.
Чи потрібно вказувати відомості про паспорт громадянина для виїзду за кордон, у якого закінчився строк дії?
Ні. Інформація в анкеті зазначається на підставі дійсних документів.
Щодо трудової діяльності та освіти У який розділ анкети кандидата на посаду судді мають вноситися відомості про навчання в аспірантурі?
Відомості про навчання в аспірантурі можна зазначити в пунктах 3.1.1 або 3.1.2 Анкети залежно від того, чи входить така інформація до стажу у сфері права.
Чи допускається заповнення поля «Місце роботи» у пункті 3.1.1 Анкети, вказавши «Фізична особа – підприємець», якщо я самозайнята особа КВЕД:69.10?
Так. Комісією не встановлено обмежень щодо заповнення відповідного поля Анкети.
У пункті 3.1.1 Анкети потрібно зазначати інформацію про стаж у сфері права після здобуття вищої юридичної освіти?
Так, оскільки для цілей добору стажем професійної діяльності у сфері права є стаж професійної діяльності особи за спеціальністю після здобуття нею вищої юридичної освіти.
За який період необхідно надати інформацію про трудову діяльність?
Необхідно відобразити інформацію про всю трудову діяльність кандидата на посаду судді.
Щодо членів сім’ї. У пункті 9.2 Анкети потрібно вказати фактичне місце проживання члена сім’ї. Якщо чоловік військовослужбовець і фактичне місце перебування постійно змінюється, як заповнювати поле «Фактичне місце проживання»?
У такому разі у відповідних полях групи даних «регіон», «район», «населений пункт» необхідно зазначити «інформація з обмеженим доступом» та «не застосовується» відповідно.
Прошу надати роз’яснення щодо пункту 9 Анкети кандидата на посаду судді, а саме: за який період вказуються відомості?
У розділі 9 Анкети кандидата на посаду судді вказуються сімейний стан, а також члени сім’ї на момент її заповнення.
Як в Анкеті зазначити близьку особу (цивільний шлюб / особа, з якою спільно проживаю та пов’язаний спільним побутом)?
В пункті 9.2 Анкети відсутній відповідний варіант. При заповненні інформації про особу в полі «Ступінь зв’язку» необхідно обрати «Інший».
Як зазначити відомості про місце роботи члена сім’ї, у разі якщо інформація про його (її) посаду (належність до кадрового складу) є інформацією з обмеженим доступом (державною таємницею)?
У такому разі у відповідних полях групи даних «Місце роботи (навчання)» необхідно зазначити «інформація з обмеженим доступом».
Інформацію про кого з моїх родичів необхідно вказувати в цьому розділі?
Необхідно зазначати інформацію про всіх осіб, які належать до категорії «члени сім’ї» відповідно до Закону України «Про запобігання корупції».
Чи потрібно додатково подавати декларацію родинних зв’язків кандидата на посаду судді, чи достатньо вже поданої такої декларації кандидата на посаду судді апеляційного суду?
Декларація подається до Вищої кваліфікаційної комісії суддів України у строк, визначений умовами проведення конкурсу на зайняття посади судді. Відомості в декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді зазначаються за останні п’ять календарних років. Така декларація в межах добору кандидатів на посаду судді місцевого суду, оголошеного 11.12.2024, подається за 2020–2024 роки.
Для участі в конкурсі до апеляційних судів кандидатами на посаду судді подавалася декларація за інший звітний період, а саме за 2018–2022 роки. У разі подання кандидатом на посаду судді апеляційного суду відповідної декларації за 2020–2024 роки до дати подання до Комісії документів для участі в доборі немає необхідності повторно подавати таку декларацію.
Чи допускається в декларації родинних зв’язків вказати дружину, яка отримала адвокатське свідоцтво, одразу ж призупинила його дію та жодного дня не займалася адвокатською діяльністю?
Так.
Кого потрібно зазначати у декларації родинних зв’язків?
Вичерпний перелік осіб, яких потрібно зазначити в декларації родинних зв’язків, визначено пунктом 8 Правил заповнення та подання декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді.
Чи будуть опубліковані на інтернет-ресурсах декларації родинних зв’язків кандидатів?
Законодавчо передбачається, що декларація родинних зв’язків відкрита для загального доступу на офіційному вебсайті Вищої кваліфікаційної комісії суддів України.
Якщо член сім'ї проходить військову службу по мобілізації, чи потрібно зазначати про нього відомості в декларації родинних зв'язків, якщо ми тимчасово спільно не проживаємо?
У разі якщо член сім’ї та/або близька особа кандидата протягом звітного періоду (2020–2024 роки) займала посади, передбачені пунктом 8 Правил заповнення та подання декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді, у декларації має бути зазначена відповідна інформація.
Кого слід вказувати у розділі ІІІ декларації родинних зв’язків?
У розділі ІІІ декларації родинних зв'язків вказуються відомості стосовно всіх осіб, зазначених у розділі II декларації. Зазначається інформація щодо спільного проживання, пов’язаності спільним побутом тощо.
Чи потрібно вказувати в декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді колишню дружину, з якою розірвано шлюб у звітному періоді?
Так, оскільки відомості в декларації родинних зв’язків кандидата на посаду судді зазначаються за останні п’ять календарних років.
До якого числа необхідно подати декларацію родинних зв’язків?
Кінцевий термін подання декларації родинних зв'язків кандидата на посаду судді – 30 березня 2025 року (включно).
Чи потрібно в декларації доброчесності вказувати відомості про штрафи, виписані муніципалітетом за неправильну парковку?
Так, відповідно до пункту 10 Правил заповнення та подання форми декларації доброчесності кандидата на посаду судді твердження у пункті 28 стосується усіх видів юридичної відповідальності.
Чи може Комісія змінити дату проведення тестування для кандидата, якщо він завчасно повідомив про неможливість прибуття та надав підтверджувальні документи?
Комісія за вмотивованим клопотанням учасника, надісланим не пізніше ніж за три робочі дні до дня проведення відповідного етапу іспиту, може визнати зазначені у клопотанні обставини обґрунтованими та змінити дату складання іспиту.
Скільки треба набрати балів для успішного результату складання тестування когнітивних здібностей, з історії української державності та виконання практичного завдання?
Прохідний бал кваліфікаційного іспиту не може бути нижчим за 75 відсотків максимально можливого бала за відповідне тестування (крім тестування когнітивних здібностей) та виконання практичного завдання.
Чи буде оприлюднено перелік питань тестування?
Так, питання тестування будуть оприлюднені на вебсайті Комісії не пізніше ніж за 30 днів до дня проведення кваліфікаційного іспиту.
У разі обрання для кваліфікаційного іспиту трьох спеціалізацій тестування щодо когнітивних здібностей та історії української державності потрібно здавати тричі?
Ні, тестування щодо когнітивних здібностей та історії української державності складатиметься один раз.
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua и на Google Новости SUD.UA, а также на наш VIBER, страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.