Які вимоги до оформлення скарги у сфері державної реєстрації: роз’яснення Мін’юсту

13:36, 3 липня 2024
Скарга у сфері державної реєстрації подається у письмовій формі та має містити низку відомостей.
Які вимоги до оформлення скарги у сфері державної реєстрації: роз’яснення Мін’юсту
Слідкуйте за актуальними новинами у соцмережах SUD.UA

Міністерство юстиції України нагадало, що оформлення скарги у сфері державної реєстрації без дотримання вимог, визначених законом, є однією з підстав для відмови у задоволенні скарги.

Тож для уникнення таких ситуацій відомство пропонує ознайомитись з обов’язковими реквізитами, які має містити скарга.

Скарга у сфері державної реєстрації подається у письмовій формі та має містити відомості про прізвище, ім’я, по батькові (найменування) скаржника, його місце проживання (місцезнаходження), номер телефону та/або адресу електронної пошти, суть (реквізити) оскаржуваного рішення, дій або бездіяльності, обставини, якими обґрунтовується порушення прав скаржника, а також прохання (вимоги) скаржника та дату складення скарги.

Скарга на рішення державного реєстратора, прийняте всупереч санкціям, застосованим відповідно до Закону України «Про санкції», має містити обставини, якими суб’єкт подання скарги обґрунтовує недотримання чи порушення державним реєстратором відповідних санкцій.

Якщо з дня прийняття оскаржуваного рішення, здійснення дії або бездіяльності спливло більше двох місяців, а у випадку, оскарження рішення територіального органу Міністерства юстиції, - більше одного місяця, скарга має містити також відомості про дату, коли скаржник дізнався про порушення своїх прав.

Скарга на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації прав має бути підписана скаржником або його представником. Така скарга може бути подана в електронній формі за умови підписання її скаржником або його представником з використанням кваліфікованого електронного підпису або застосуванням засобів електронної ідентифікації з високим рівнем довіри відповідно до вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги». До скарги, підписаної представником, додаються докази на підтвердження його повноважень.

До скарги можуть бути додані документи (їх копії), що підтверджують порушення прав скаржника.

Також варто звертути увагу на строки на подання скарги.

Рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України, його територіальних органів особою, права якої порушено, протягом 2 місяців з дня, коли така особа дізналася чи могла дізнатися про порушення своїх прав, та, у випадку подання скарги в сфері державної реєстрації бізнесу, не пізніше 1 року з дня прийняття відповідного рішення, здійснення дії або бездіяльності.

Міністерство юстиції України набуло повноваження в сфері розгляду скарг у сфері державної реєстрації з 1.01.2016. У зв’язку з цим скарги на рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації, що прийняті, вчинені до 1.01.2016, підлягають залишенню без розгляду по суті.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Telegram канал Sud.ua
XX з’їзд суддів України – онлайн-трансляція – день перший
Головне про суд
Сьогодні день народження святкують
  • Андрій Калараш
    Андрій Калараш
    суддя Касаційного цивільного суду у складі Верховного Суду
  • Дмитро Мальцев
    Дмитро Мальцев
    заступник голови Шевченківського районного суду міста Києва
  • Любов Хилько
    Любов Хилько
    голова Кіровоградського окружного адміністративного суду