Чи має право орган місцевого самоврядування оскаржити рішення, дію або бездіяльність суб’єкта владних повноважень

11:10, 4 марта 2020
Органи місцевого самоврядування мають не тільки право, але й обов’язок звертатися до суду з позовом з метою захисту інтересів територіальної громади.
Чи має право орган місцевого самоврядування оскаржити рішення, дію або бездіяльність суб’єкта владних повноважень
Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Facebook , Telegram и Google Новости SUD.UA

Право органу місцевого самоврядування на звернення до суду з адміністративним позовом у разі, якщо протиправними рішенням, дією або бездіяльністю суб’єкта владних повноважень порушено інтереси територіальної громади, закріплено у Конституції України, міжнародних договорах, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України (Європейській хартії місцевого самоврядування, Всесвітній декларації місцевого самоврядування, Угоді про Асоціацію між Україною з однієї сторони та Європейським союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами з іншої сторони) та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні».

До такого висновку дійшла колегія суддів Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду, розглянувши адміністративну справу № 813/52/13-а за позовом Департаменту містобудування Львівської міської ради до ДАБІ України про визнання недійсним дозволу на виконання будівельних робіт та зобов'язання вчинити дії.

У цій справі позивач обґрунтував право звернення до суду тим, що надання дозволу на виконання будівельних робіт без отримання від відповідного органу місцевого самоврядування містобудівних умов та обмежень є протиправним та порушує інтереси відповідної територіальної громади.

Суд першої інстанції у задоволенні адміністративного позову відмовив, виходячи з того, що Департамент містобудування Львівської міської ради не довів, що надання дозволу на виконання будівельних робіт обмежує права територіальної громади.

Водночас судом апеляційної інстанції скасовано рішення суду першої інстанції та прийнято нову постанову про задоволення адміністративного позову, виходячи з того, що Департамент містобудування Львівської міської ради наділений повноваженнями на звернення до адміністративного суду із позовом з метою, зокрема, захисту інтересів територіальної громади. Верховний Суд погодився з такими висновками суду апеляційної інстанції.

До того ж Верховний Суд виходив з того, що наданням Інспекцією ДАБК у Львівській області третій особі дозволу на виконання будівельних робіт без отримання від виконавчого комітету Львівської міської ради містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки порушено інтереси територіальної громади. Мова йде про недотримання вимог містобудівної документації на місцевому рівні під час визначення планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень та властивостей об’єкта містобудування.

На цій підставі Верховний Суд зазначив: «Оскільки містобудівні умови та обмеження є видом містобудівної документації та визначають комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва, дотримання яких є обов’язковим для всіх суб’єктів містобудівної діяльності, здійснення будівництва без їх отримання порушує інтереси відповідної територіальної громади. У свою чергу, зважаючи на представницьку природу органів місцевого самоврядування, яка визначена Конституцією України, міжнародними договорами та законами України, останні мають не тільки право, але й обов’язок звертатися до суду з позовом з метою, зокрема, захисту інтересів територіальної громади у сфері містобудівної діяльності».

 Раніше «Судово-юридична газета» розповідала про неналежне повідомлення особи про розгляд справи про притягнення до адміністративної відповідальності.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Съезд ученых избирает члена Высшего совета правосудия
Съезд ученых избирает члена Высшего совета правосудия
Главное за день
Сегодня день рождения празднуют
  • Павло Павліш
    Павло Павліш
    заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань правової політики