Денис Малюська пояснив, чому зміна моделі існування НАБУ залежить не лише від української влади

17:27, 10 сентября 2020
Міністр юстиції під час засідання КСУ розповів, чому зміна моделі створення НАБУ потребує погодження не лише в українській владі.
Денис Малюська пояснив, чому зміна моделі існування НАБУ залежить не лише від української влади
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Під час засідання Конституційного Суду, який сьогодні, 10 вересня, розглядає конституційність положень Закону «Про Національне антикорупційне бюро» міністр юстиції Денис Малюська пояснив, в чому складність врегулювати питання статусу і функціонування НАБУ у відповідності із Конституцією.

«На жаль, грудневого рішення Конституційного Суду України (де КСУ визначив, що Президенту не варто брати на себе повноваження призначати та звільняти директорів НАБУ та ДБР – прим. ред.) було недостатньо для того, щоб політичні сили об’єдналися навколо єдиного бачення моделі НАБУ.

Зараз ідуть активні дискусії, разом з Офісом Президента. Ми точно відповідний законопроект Офісу Президента, якщо він буде вноситися, підтримаємо, або внесемо свій урядовий, або будемо працювати з депутатами, як тільки дійдемо згоди щодо моделі, яка знайде підтримку всередині парламенту.

Дискусії тривають. Це поки що не формалізовано у фінальний закон, який точно буде погоджено парламентом.

Дійсно, створення НАБУ було предметом обговорення під час надання МВФ траншу 2014 року. Лише юридично це не було вимогою від МВФ. Бо кредитування відбувається трішки іншим чином.

МВФ вимагає, а точніше, просить від України лист з описом реформ, які Україна має намір ініціювати. Тобто, ініціатором реформ, як мінімум, формально, є Україна. Органи державної влади описують, що вони мають робити, МВФ на це дивиться, погоджується або не погоджується. Якщо погоджується – надається кредит.

Втім, хоча ініціатором юридично і є Україна, проте саме під цей опис реформ надаються кредити. Відповідно, перегляд реформ, під які було надано кредитування в разі, якщо такі реформи повертають країну у період доімплементаційний, ставить під ризики співробітництво з МВФ.

Тому у нас ще складніше завдання. Не просто знайти більшість у парламенті, але й зрозуміти, чи пояснити міжнародним експертам модель імплементації незалежної антикорупційної агенції, як це було записано в меморандумі 2014 року.

Коротко – працюємо над ідеєю, намагаємося дійти компромісу між усіма гілками влади», — зазначив Малюська.

Нагадаємо, що Денис Малюска розповів про ключові позиції в діяльності міністерства.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, Малюська не виключає, що КСУ може визнати незаконним введення обмежень.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.

 

 

Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Telegram канал Sud.ua
Закон об усилении мобилизации: военный учет и другие изменения для украинцев за границей
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Сергій Дячук
    Сергій Дячук
    суддя Святошинського районного суду міста Києва
  • Юлія Черняк
    Юлія Черняк
    суддя Верховного Суду у Касаційному цивільному суді