Парламент додасть підстав для висловлення недовіри Генпрокурору

17:38, 22 сентября 2020
Разумков, Арахамія, Корнієнко та керівники фракцій внесли законопроект, який вносить додаткову підставу для висловлення недовіри Генеральному прокурору.
Парламент додасть підстав для висловлення недовіри Генпрокурору
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

У парламенті зареєстровано законопроект щодо забезпечення ефективної реалізації парламентського контролю №4131 від 18.09.2020.

Список авторів є більш, ніж солідним: Дмитро Разумков, Давид Арахамія, Олександр Корнієнко, Юрій Бойко, Юлія Тимошенко, Ірина Геращенко, Сергій Рахманін, Анастасія Радіна, Андрій Герус та інші. 

Цим документом пропонується посилити контроль Верховної Ради за виконавчою гілкою влади. Окрім того, вносяться зміни стосовно контролю депутатів за діяльністю силових відомств.

Так, до Регламенту Верховної Ради додається нова стаття 232-3 «Розгляд Верховною Радою звіту Генерального прокурора про діяльність прокуратури».

Відповідно до неї Верховна Рада один раз на рік розглядає звіт Генерального прокурора про діяльність прокуратури.

Звіт Генерального прокурора про діяльність прокуратури не пізніш як за 15 днів до дня розгляду на пленарному засіданні передається до комітету, до предмета відання якого належать питання організації та діяльності органів прокуратури, а також надається народним депутатам.

За підсумками обговорення звіту Верховна Рада може прийняти постанову про висловлення недовіри Верховної Ради Генеральному прокуророві. Таке рішення приймається без додаткового включення цього питання до порядку денного пленарного засідання Верховної Ради.

Прийняття постанови про висловлення недовіри Верховної Ради Генеральному прокуророві здійснюється відкритим поіменним голосуванням більшістю голосів народних депутатів від конституційного складу Верховної Ради і має наслідком його відставку з посади.

Відповідно вносяться зміни і до статті 213 Регламенту, яка наразі регулює порядок висловлення недовіри Генеральному прокуророві. Так, передбачено, що дія статті не поширюється на висловлення недовіри Генпрокурору у випадку, передбаченому новою статтею 232-2. Тобто, немає необхідності для включення до порядку денного сесії Верховної Ради збирати підписи не менш як третини народних депутатів від конституційного складу.

Відповідні зміни з’являються і в законі про прокуратуру:

«2. Генеральний прокурор щороку, до 1 квітня, подає Верховній Раді України звіт про діяльність прокуратури, який повинен містити інформацію про:

 1) статистичні та аналітичні дані про виконання функцій, покладених на прокуратуру;

2) взаємодію з іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями;

3) співпрацю з компетентними органами іноземних держав, міжнародними та іноземними організаціями, укладені міжвідомчі міжнародні договори, виконання у межах компетенції органів прокуратури міжнародних договорів, визначених у статтях 92 і 93 цього Закону;

4) співпрацю з недержавними організаціями і засобами масової інформації;

5) фактичну чисельність органів прокуратури у розрізі чисельності прокурорів, державних службовців, інших працівників, підвищення їхньої кваліфікації, проходження спеціальної підготовки, діяльності Тренінгового центру прокурорів України;

6) забезпечення незалежності прокурорів, зокрема кількість повідомлень про загрозу незалежності прокурора, які надійшли до Ради прокурорів України, та інформацію щодо прийнятих за такими повідомленням рішень;

7) забезпечення законності та доброчесності у діяльності прокуратури, зокрема:

кількість перевірок доброчесності прокурорів, проведених підрозділами внутрішньої безпеки, та інформацію щодо прийнятих за такими перевірками рішень;

кількість проведених службових розслідувань, інформацію щодо приводів і підстав для їх призначення та проведення і прийнятих рішень за результатами проведення таких службових розслідувань;

кількість звернень та судових справ щодо відшкодування державою шкоди, завданої незаконними рішеннями, діями чи бездіяльністю прокурора, та розмір такої шкоди, відшкодований державою за звітний період, а також кількість судових справ щодо зворотної вимоги держави до прокурорів та сума коштів, витребувана за задоволеними судом зворотними вимогами держави;

кількість дисциплінарних скарг щодо прокурорів, інформацію щодо прийнятих рішень за результатами розгляду таких скарг, зокрема кількість рішень про наявність дисциплінарних проступків прокурорів та накладені дисциплінарні стягнення;

8) функціонування прокурорського самоврядування;

9) кошториси органів прокуратури та їх виконання;

10) відомості, зазначені у пунктах 1-9 цієї частини щодо діяльності Спеціалізованої антикорупційної прокуратури;

12) інші відомості, що стосуються результатів діяльності.

Генеральний прокурор особисто звітує про діяльність органів прокуратури перед Верховною Радою України на її пленарному засіданні».

Також до Регламенту ВР додається нова стаття стосовно розгляду Верховною Радою звіту Голови Служби безпеки України про діяльність СБУ, однак ніяких «санкцій» ній не передбачається.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Андрій Іванов
    Андрій Іванов
    суддя Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області
  • Галина Бондаренко
    Галина Бондаренко
    суддя Голосіївського районного суду міста Києва
  • Ольга Кролевець
    Ольга Кролевець
    суддя Верховного Суду у Касаційному господарському суді
  • Сергій Стефанишин
    Сергій Стефанишин
    суддя Хмельницького міськрайонного суду Хмельницької області