Стефанчук зареєстрував законопроект, який очистить законодавство від радянської спадщини

11:24, 30 октября 2020
Дерадянізація законодавства торкнеться двох кодексів, а новий третій планують додатково ухвалити
Стефанчук зареєстрував законопроект, який очистить законодавство від радянської спадщини

Нардеп Руслан Стефанчук зареєстрував законопроект № 4284 «Про дерадянізацію законодавства України». Головним Комітетом для нього визначений Комітет з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.

Згідно з пояснювальною запискою метою проекту Закону України «Про дерадянізацію законодавства України» є відрадянщення актів законодавства України як шляхом внесення відповідних змін до існуючих законів, так і визнанням такими, що не застосовуються на території України деякі нормативно-правові акти (або їх положення) органів державної влади і управління Союзу РСР і Української РСР (Української СРР), які, формально зберігаючи свою чинність, не здійснюють регулюючого впливу або, навпаки, є такими, що донині регулюють певне коло суспільних відносин, хоча і застосовувана термінологія в них та підходи до предметного врегулювання є застарілими, неактуальними й концептуально несумісними із законодавством України.

За словами Стефанчука, підготовка законопроєкту тривала майже рік. За цей час було проаналізовано приблизно 15 000 нормативно-правових актів Союзу РСР і 7 000 актів Української РСР (Української СРР) на предмет виявлення тих, потреба в яких уже давно відпала.

«Так, абсурдним є те, що, наприклад, на 30-му році незалежності України в нас існує Житловий Кодекс УРСР (1983 року), згідно з яким ми досі втілюємо в життя ленінські ідеї побудови комуністичного суспільства. А в Кодексі законів про працю (1971 року) ми декларуємо, що працівники, які звільнені у зв’язку з обранням їх на виборні посади в комсомольських (!) організаціях, можуть мати пільги при поновленні... Чи знали ви, що станом на сьогодні немає жодних актів, якими б скасовувалася чи бодай якимось іншим чином була припинена дія чотирьох Конституцій, що діяли в радянські часи на території України? Як це не дивно, але актів, якими б вони були однозначно скасовані, ми не віднайшли», — наголосив Перший віцеспікер.

Законодавці планують:

  1. Внести зміни до Кодексу законів про працю України, Житлового кодексу Української РСР.
  1. Скасувати дію нормативно-правових актів радянського періоду, визнати такими, що не застосовуються на території України, акти органів державної влади і управління Союзу РСР Української РСР і (Української СРР) за відповідними Додатками № 1, № 2 до проекту Закону, окрім їх положень, що не суперечать Конституції України і Закону України «Про правонаступництво» та стосуються:

а) суверенітету України та її територіальної цілісності в межах існуючого державного кордону України, визначеного Конституцією та законами України, а також міжнародними договорами України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;

б) адміністративно-територіального устрою України;

в) опису, нагородження, вручення, правил носіння та передачі орденів, медалей, орденських стрічок та стрічок медалей на планках, знаків розрізнення, почесних звань, звань СРСР.

В КЗпП замінюються слова «Власник або уповноважений ним орган підприємства, об’єднання, структурного підрозділу» словом «роботодавець».

Слово «трудящих» замінять словом «працівників», а слова «народного господарства» словами «економіки України».

У Житловому кодексі Української РСР замінять назву, виключать преамбулу, приберуть слова «СРСР» (замість яких буде слово «Україна») та назви радянських органів управління. Також зникнуть із тексту Кодексу згадки про «Основи житлового законодавства Союзу РСР і союзних республік законодавством Союзу РСР і Української РСР» райони Крайньої Півночі.

Одночасно парламентарі визначать, що ж регулює держава у сфері житлових відносин:

1) єдність законодавчого регулювання житлових відносин;

2) встановлення загальних засад організації та діяльності органів державного управління житловим господарством;

3) встановлення єдиного порядку державного обліку житлового фонду;

4) встановлення нормативів витрачання фінансових і матеріальних ресурсів на експлуатацію та ремонт державного житлового фонду;

5) встановлення порядку обліку громадян, які потребують поліпшення житлових умов, надання жилих приміщень і користування ними;

6) встановлення порядку і строків внесення квартирної плати та плати за комунальні послуги;

7) встановлення розміру пільг по оплаті жилих приміщень та комунальних послуг;

8) встановлення порядку організації та діяльності житлово-будівельних кооперативів, прав і обов’язків їх членів;

9) встановлення правил і норм технічної експлуатації жилих будинків і правил користування прибудинковими територіями;

10) здійснення державного контролю за використанням і схоронністю житлового фонду;

11) вирішення інших питань загальнодержавного значення у галузі використання і забезпечення схоронності житлового фонду відповідно до законодавства України.

Відповідно до законопроекту, на території України відповідно до пункту 1 розділу XV Конституції України, не застосовуються:

1) акти органів державної влади і управління Союзу РСР (додаток № 1 до законопроекту), окрім їх положень, що не суперечать Конституції України і Закону України «Про правонаступництво» та стосуються:

суверенітету України та її територіальної цілісності в межах існуючого державного кордону України, визначеного Конституцією України та законами України, а також міжнародними договорами України;

адміністративно-територіального устрою України;

опису, нагородження, правил носіння та передачі (в тому числі і через спадкування) орденів, медалей, орденських стрічок та стрічок медалей на планках, знаків розрізнення, почесних звань, звань СРСР;

2) акти органів державної влади і управління Української РСР (Української СРР) (додаток № 2 до законопроекту) до цього Закону, окрім їх положень, що не суперечать Конституції України і Закону України «Про правонаступництво» та стосуються:

суверенітету України та її територіальної цілісності в межах існуючого державного кордону України, визначеного Конституцією України та законами України, а також міжнародними договорами України;

адміністративно-територіального устрою України;

опису, нагородження, правил носіння та передачі (в тому числі і через спадкування) орденів, медалей, орденських стрічок та стрічок медалей на планках, знаків розрізнення, почесних звань, звань УРСР (УСРР).

Таких нормативних актів близько 1500.

Кабінету Міністрів України доручать до 1 червня 2021 року:

  • затвердити план заходів з опрацювання нормативно-правових актів Союзу РСР та Української РСР (Української СРР) з метою визначення положень, котрі доцільно інкорпорувати до законодавства України;
  • подати до Верховної Ради України перелік актів вищих представницьких органів Союзу РСР, Української РСР (Української СРР), що не застосовуються на території України з дня набуття чинності Конституцією України;

- оприлюднити перелік актів центральних органів державної виконавчої влади і управління Союзу РСР, Української РСР (Української СРР), що не застосовуються на території України з дня набуття чинності Конституцією України;

- до 1 січня 2022 року розробити та внести на розгляд Верховної Ради України проекти Житлового кодексу України, Трудового кодексу України та Адміністративного деліктного кодексу України.

 Раніше в Раду внесли законопроект, який передбачає збирання біологічного матеріалу для пошуку злочинців та ідентифікації зниклих безвісти.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Следите за самыми актуальными новостями в наших группах в Viber и Telegram.
Реформа системи оплати праці державних службовців: коментар голови НАДС
Loading...
Сегодня день рождения празднуют
  • Дмитрий Мальцев
    Дмитрий Мальцев
    судья Шевченковского районного суда Киева
  • Любовь Хилько
    Любовь Хилько
    заместитель председателя Кировоградского окружного административного суда
загрузка...