Як відомо, нещодавно набрали чинності зміни до Правил дорожнього руху, які стосуються водіїв, пасажирів, велосипедистів та пішоходів. Відповідні зміни внесені постановою КМУ №1105 до Правил дорожнього руху.
Так, для пішоходів:
Тепер пішоходи обов'язково мають використовувати світлоповертальні елементи у темну пору доби та в умовах недостатньої видимості.
У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи, які рухаються проїжджою частиною чи узбіччям, повинні використовувати світлоповертальні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи. Це зазначено в п. 4.4 ПДР України.
Для водіїв та пасажирів:
Якщо раніше водії та пасажири таксі могли не пристібатися під час руху в населеному пункті, а інструктори з водіння і за його межами, то тепер всі вони повинні бути пристебнуті. Це правило зобов'язує водіїв таксі забезпечити наявність ременів безпеки як на передньому, так і на задньому сидінні і нагадувати пасажирам про необхідність їх використовувати.
Не пристібатися в населеному пункті дозволяється лише водіям і пасажирам з інвалідністю, якщо це фізіологічно неможливо, а також водіям і пасажирам оперативних та спеціальних транспортних засобів.
Також забороняється змінювати розміри, форму, позначення, колір і розміщення номерних знаків, наносити на них додаткові позначення або закривати їх, вони повинні бути чистими і достатньо освітленими.
Для велосипедистів:
Велосипедистам дозволений рух смугою для маршрутних транспортних засобів.
Зміни до ПДР прокоментував голова Постійної комісії Київської міської ради з питань екологічної політики Костянтин Яловий.
«Великі гроші з «ковідного» фонду йдуть на будівництво доріг, а облаштуванням самої інфраструктури ніхто не займається. Днями в країні оновили Правила дорожнього руху, але зробили це через «одне місце».
Читаємо нову вимогу для пішоходів. У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи обов'язково повинні використовувати світловідбивні елементи: стрічку, наклейку, жилет, або бути в одязі зі світловідбивними елементами. Це стосується пішоходів, які йдуть близько до проїздної частини чи по узбіччю.
Звісно, що ці елементи збільшують зону видимості пішохода з 30 до 100 і більше метрів.
Але в мене одразу кілька питань. Згідно з ПДР ця вимога для пішохода є обов'язковою для виконання, але хто буде її контролювати? Хто стягуватиме штраф у розмірі... 5 гривень (!) за відсутність світловідбивного елемента?
Жилет потрібно цілий день носити з собою якщо вийшов з дому вранці, а повертаєшся ввечері. А якщо це мама з двома дітьми? Плюс три жилети у сумку?
У черговий раз влада перекладає провину за ДТП на людей. ЧОМУ?
Все дуже просто. При скоєнні ДТП до нововведень у всьому були винні водії, а тепер і пішоходи.
А насправді в нас немає відповідної інфраструктури для безпеки пішоходів - часто на переходах стара розмітка, яку практично не видно, погано працює освітлення, інколи дорожні знаки встановлені так, що їх просто не видно. Недостатньо навіть «лежачих поліцейських» у тих місцях, де вони б мали бути.
При всьому тому, гроші на облаштування цієї інфраструктури є. Запущений у 2018 році Дорожній фонд отримує кошти від акцизного збору на паливо. У 2020 році, бюджет фонду - 69,7 млрд, з них 3,2 млрд на заходи забезпечення безпеки руху. Невже 3 мільярдів у рік недостатньо для облаштування розмітки та встановлення знаків?
Влада підсвічує людей, а треба підсвітити пішохідні переходи», - зауважив він.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.