Поточний рік очевидно стане роком тотальної приватизації

18:45, 5 января 2021
Такий висновок можна зробити з цілого пакету законопроектів, що зареєстрований у Верховній Раді.
Поточний рік очевидно стане роком тотальної приватизації
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

У парламенті збираються системно підійти до наповнення державного бюджету в 2021 році шляхом приватизації залишків державного та комунального майна. Зареєстрований цілий пакет законопроектів №№ 4573-4575, якими збираються створювати сприятливі умови для зрушення процесу приватизації державного і комунального майна, а також посилити адміністративну відповідальність посадових осіб уповноважених органів управління за перешкоджання приватизації, невчасне та недостовірне внесення інформації про об’єкти державного або комунального майна, які підлягають приватизації або можуть бути передані в оренду, до Єдиного державного реєстру об’єктів державної власності.

Зокрема, законопроект № 4573 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального процесуального кодексу України стосовно удосконалення державної політики управління об’єктами державної і комунальної власності» пропонує внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення та доповнити його статтею 164-20 (Порушення порядку використання державного майна).

Цією статтею визначаються розміри штрафів за:

  • неподання інформації про об’єкти державного або комунального майна, які підлягають приватизації або можуть бути передані в оренду, у тому числі про об’єкти, які не використовуються державними або комунальними підприємствами і не пропонуються як потенційні об’єкти оренди або приватизації;
  • укладення балансоутримувачем майна договору оренди щодо об’єкта оренди, загальна площа якого перевищує розмір, визначений Законом України «Про оренду державного та комунального майна»;
  • укладення орендарем договору суборенди з порушенням вимог Закону України «Про оренду державного та комунального майна»;
  • неподання інформації суб’єктами управління об’єктами державної власності розпоряднику Єдиного реєстру об’єктів державної власності відомостей про об’єкти державної власності, які перебувають у сфері їх управління, для формування і ведення зазначеного реєстру;
  • незабезпечення доступу потенційних орендарів до об’єкта оренди орендарем, який має намір продовжити договір оренди нерухомого майна, що підлягає продовженню за результатами проведення аукціону;
  • нерозкриття інформації орендарем, який має намір продовжити договір оренди єдиного майнового комплексу, що підлягає продовженню за результатами проведення аукціону, інформації про об’єкт оренди та/або незабезпечення доступу до такого об’єкту оренди потенційних орендарів у супроводі представника орендодавця;
  • укладення балансоутримувачем майна договорів про передачу права на експлуатацію, зберігання (крім договорів публічного зберігання), якщо місцем зберігання майна третьої особи є індивідуально визначене нерухоме майно державної або комунальної власності, що передбачені Законом України «Про оренду державного та комунального майна».

Суми штрафів, які накладатимуться за порушення на посадових осіб балансоутримувача державного або комунального майна, становитимуть від 250 (4 250 грн) до 2 000 (34 000 грн) неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Також пропонується внести зміни до статті 173 Кримінального процесуального кодексу України щодо недопущення арешту майна (в тому числі майнових прав або інших активів), щодо якого прийнято рішення про приватизацію на конкурентних засадах у формі електронних аукціонів у встановленому законом порядку. Введення цієї норми нівелює можливість зловживання процесуальними правами для зупинення процесу приватизації та дозволить економити кошти державного бюджету на сплату судового збору.

Положеннями, що містяться у законопроекті № 4574 «Про внесення змін до Податкового кодексу України (щодо продажу об’єктів державної та комунальної власності)», пропонується доповнити пункт 92.1 статті 92 Податкового кодексу України нормою, яка уточнює умови продажу об’єктів державної та комунальної власності, що перебувають в податковій заставі. Продаж таких об’єктів шляхом приватизації пропонують здійснювати без згоди контролюючого органу.

Крім того, у статті 95 ПКУ зазначають, що продаж майна, що перебуває у податковій заставі, здійснюється виключно на електронних публічних торгах.

Але, саме головне, даним законопроектом хочуть списати накопичений станом на 01 січня 2021 року податковий борг (у тому числі встановлений судовими рішеннями та реструктуризований) державних та комунальних підприємств, акціонерних товариств, створених у процесі корпоратизації, 100 відсотків акцій (часток) яких перебувають у державній власності, щодо яких органом приватизації прийнято рішення про їх приватизацію.

Законопроект № 4575 «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо коштів від приватизації об’єктів державної власності» сміливо можна назвати стимулятором приватизації, адже пропонується частину коштів, отриманих від приватизації державних підприємств, направляти уповноваженим органам, які управляли цими об’єктами. Автори законопроекту бачать розподіл коштів від продажу наступним чином:

  • 3 % від продажу об’єктів малої приватизації і 2 % від продажу об’єктів великої приватизації – Фонду держмайна на здійснення заходів з підготовки об’єктів до приватизації;
  • 20 % від продажу об’єктів малої приватизації і 10 % від продажу об’єктів великої приватизації – органу управління, тобто, колишньому власнику;
  • 67 % від продажу об’єктів малої приватизації і 88 % від продажу об’єктів великої приватизації – до державного бюджету.

Крім того, з метою зацікавленості регіональної влади в приватизації, пропонується 10 відсотків коштів від продажу об’єктів малої приватизації державної власності, які зареєстровані на території відповідного органу місцевого самоврядування, включити  до надходжень бюджету розвитку місцевих бюджетів.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Telegram канал Sud.ua
Как остановить безосновательное давление на бизнес, выполняет ли свою роль прокуратура и эффективен ли институт следственных судей
Сегодня день рождения празднуют
  • Ірина Гирила
    Ірина Гирила
    суддя Господарського суду Тернопільської області
  • Леонід Лобойко
    Леонід Лобойко
    суддя Верховного Суду у Касаційному кримінальному суді
  • Марія Мартинишин
    Марія Мартинишин
    суддя Франківського районного суду м. Львова
  • Людмила Граб
    Людмила Граб
    суддя Сьомого апеляційного адміністративного суду
  • Ольга Дегтярьова
    Ольга Дегтярьова
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва