Затримання особи без рішення суду: які «пожежні» законопроекти підтримала Рада

15:45, 26 января 2021
Запропоновані кардинальні санкції в разі перешкоджання уповноваженим посадовим особам робити перевірку стану техногенної та пожежної безпеки об’єкту.
Затримання особи без рішення суду: які «пожежні» законопроекти підтримала Рада
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Два законопроекти, що стосуються посилення рівня відповідальності за порушення вимог техногенної та пожежної безпеки та за перешкоджання у проведенні перевірок уповноваженим державним органом (реєстр. №№ 3931, 4157), були 26 січня підтримані Верховною Радою у першому читанні.

Законопроекти, зазначені як урядові, були розроблені в Міністерстві внутрішніх справ, у сфері відання якого знаходиться Державна служба з надзвичайних ситуацій. Саме ця служба здійснює державний нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки і виписує штрафи за порушення встановлених вимог.

Розмір цих штрафів давно не переглядався і становив іноді смішні суми, наприклад, - 0,5 неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, тобто вісім з половиною гривень. Керівникам підприємств було простіше сплатити максимальний розмір штрафу, ніж докласти зусиль і виділити певні кошти на забезпечення належного рівня безпеки.

Крім того, прикриваючись пропагованим державою курсом на зменшення тиску на бізнес, деякі підприємці взагалі перестали допускати на свої об’єкти службовців ДСНС. 30 тисяч недопусків інспекторів пожежної безпеки за минулий рік, - назвав таку цифру заступник міністра внутрішніх справ Антон Геращенко.

Після жахливих за наслідками пожеж в Одеській та Харківській областях питання контролю за встановленими законодавством вимогами техногенної та пожежної безпеки набуло надзвичайно актуального значення.

Основна мета законопроектів - внесення змін до існуючих статей Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині збільшення розміру штрафів. Штрафи накладатимуть, як на громадян, так і на посадових осіб та фізичних осіб-підприємців. Штрафуватимуть традиційно за:

  • порушення встановлених законодавством вимог техногенної та пожежної безпеки;
  • здійснення суб’єктом господарювання господарської діяльності без декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства у сфері пожежної безпеки;
  • невиконання приписів, розпоряджень та постанов посадових осіб центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки;
  • завідомо неправдивий виклик спеціальних служб: аварійно-рятувального формування, поліції, екстреної медичної допомоги.

Порушникам доведеться викласти від 30 до 600 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (510-10 200 грн.)

Проте законопроектом № 3931 пропонується доповнити Кодекс України про адміністративні правопорушення ще й новою статтею 185-14 «Створення перешкод для діяльності уповноважених посадових осіб центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, у тому числі пов’язаної з проведенням перевірок». Санкції цієї статті – від 1 000 до 3 000 неоподатковуваних мінімумів (17-51 тис. грн). На розмір штрафу впливає повторне протягом року створення перешкод для діяльності уповноважених посадових осіб ДСНС при проведенні перевірок.

«Збільшення штрафів, з одного боку, це добре, а з іншого – це додатковий тиск на бізнес. Бо де штрафи – там ризик корупції. Треба боротися з причинами, а не наслідками», - так прокоментував збільшення адміністративного тиску народний депутат від «Слуги народу», заступник голови Комітету Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування Олександр Качура.

Втім, найбільшу загрозу парламентарії побачили у новій редакції ст. 262 КУпАП «Органи (посадові особи), правомочні здійснювати адміністративне затримання», яка міститься у законопроекті № 3931. Зокрема, в разі перешкоджання уповноваженим посадовим особам робити перевірку стану техногенної та пожежної безпеки об’єкту, новою редакцією статті пропонується надати їм можливість викликати поліцейських, щоб ті проводили адміністративне затримання до встановлення особи правопорушника.

«Виходить, що ДСНС отримає право застосовувати адміністративний арешт без відкриття адміністративної справи і вирішуватиме це питання замість суду», - сприйняв нововведення народний депутат Григорій Мамка.

«Адміністративний арешт – неспівмірна санкція щодо даного суспільно небезпечного діяння», - погодився з колегою народний депутат Сергій Алексєєв.

Проте представники монобільшості, що підтримали зазначені законопроекти, пообіцяли ще попрацювати над ними до другого читання.

 Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Рассмотрение законопроекта о мобилизации: электронный учет, пересмотр лиц с инвалидностью и другие правки — прямой эфир на Право ТВ
Рассмотрение законопроекта о мобилизации: электронный учет, пересмотр лиц с инвалидностью и другие правки — прямой эфир на Право ТВ
Сегодня день рождения празднуют
  • Віталій Файдюк
    Віталій Файдюк
    суддя Шостого апеляційного адміністративного суду
  • Михайло Дармін
    Михайло Дармін
    суддя Центрального апеляційного господарського суду
  • Олександр Шляхтицький
    Олександр Шляхтицький
    суддя П'ятого апеляційного адміністративного суду