Автори законопроекту не пропонують дієвих механізмів боротьби із знеціненням відкладених коштів, — нардеп про пенсійну реформу Третьякової

08:55, 13 декабря 2021
Опоненти пенсійної реформи Третьякової вважають, що окрім відсутності гарантій повернення сплачених внесків, її схвалення призведе до знецінення коштів через інфляцію.
Автори законопроекту не пропонують дієвих механізмів боротьби із знеціненням відкладених коштів, — нардеп про пенсійну реформу Третьякової
Джерело фото: kremen.today
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Законопроект «Про загальнообов’язкове накопичувальне пенсійне забезпечення», реєстр. № 2683, який до парламенту внесла голова Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Галина Третьякова, передбачає, що частина єдиного соціального внеску (ЄСВ) буде відібрана у фондів соціального страхування і на цій основі буде відбуватися нагромадження внесків. При цьому автори законопроекту не пропонують дієвих механізмів боротьби із знеціненням відкладених коштів, називаючи лише один інструмент – це облігації внутрішньої державної позики . Тобто пропонують взяти «пенсійні» гроші та просто перекласти до держбюджету. Про це в коментарі «Судово-юридичній газеті» зазначив депутат, секретар Комітету, голова підкомітету з питань регулювання трудових відносин та зайнятості населення Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів Микола Бабенко.

Нагадаємо, у законопроекті передбачена обов’язкова участь у системі накопичувального пенсійного забезпечення всіх категорій працюючих осіб віком до 55 років та обов’язкова сплата роботодавцями пенсійних внесків на користь таких найманих працівників.

Водночас роботодавці мають сплачувати такий розмір єдиного соціального внеску (ЄСВ): 1% у 2023, 1,5 % у 2024, 2 % у 2025 роках від розміру заробітної плати працівників. З державного бюджету буде іти співфінансування таких внесків на паритетних засадах.

За бажанням працівника розмір його самостійних внесків може бути збільшено. З бюджету будуть співфінансуватися такі внески на паритетних засадах у межах 3 відсотків від розміру середньої заробітної плати за видами економічної діяльності у середньому по економіці.

Законопроектом передбачена комбінована модель функціонування системи накопичувального пенсійного забезпечення, яка передбачає акумулювання внесків в уповноваженому пенсійному фонді, створеному державою, на період до 31.12.2025 року, після чого учасник системи може обрати для себе будь-який авторизований недержавний пенсійний фонд.

Як ви ставитесь загалом до даного законопроекту і до введення накопичувальної пенсійної системи?

Запропонований законопроект, хоч і містить величезні ризики, проте, в цілому я сприймаю його набагато позитивніше порівняно з попереднім проектом закону, який був провалений, зокрема завдяки і моїм зусиллям. Я не вірю в запропоновану «накопичувальну пенсійну систему» насамперед тому, що економічна модель, яка наразі склалася в Україні, не дозволить їй бути реалізованою.

Що саме вам не подобається у запропонованих змінах?

Ключовим питанням, чесна відповідь на яке дозволить розставити всі крапки над «і», є таке: які інвестиційні інструменти в Україні дозволили би Пенсійному фонду хоча би підтримувати розмір пенсійних накопичень на рівні, порівнянному з інфляцією? А вже про те, щоб отримати інвестиційний дохід, навіть не йдеться. Автори законопроекту називають лише один інструмент (який, як на мене, за рівнем інфляції є дуже спірним) – це облігації внутрішньої державної позики. І тут ми потрапляємо на чергове питання: яку проблему насправді покликаний вирішити цей законопроект – невідповідності в накопичувальній пенсії чи питання фінансування держбюджету? Що ми фінансуватимемо за рахунок «пенсійних грошей»? Чергові корупційні побажання державних чиновників? Таким чином, нам пропонують взяти «пенсійні» гроші та просто перекласти до держбюджету. Якщо говорити про те, що колись, через багато років, з’явиться фондовий ринок, який буде функціонувати належним чином, інші інвестиційні інструменти, доступ до західних фінансових ринків тощо, то я вважав би за потрібне говорити про обов’язкову накопичувальну систему. Але, повторюся, лише після того, як з’являться необхідні механізми. І щоб остаточно переконатися у правдивості моїх тверджень, відкрийте статистику приватних пенсійних фондів з 2010-го по 2019 рік, ви побачите, що всі вони дали прибутковість своїм вкладникам нижче рівня інфляції.

Що ви можете сказати про пенсійні фонди, які допускатимуться до українського ринку?

Зазначу, що пропозицію законопроекту передати через кілька років пенсійні гроші до рук приватних фондів – я взагалі залишу без коментарів. У державі, в якій відсутня правозастосовна система в цілому і правоохоронна зокрема, – про це не можна навіть говорити. Тепер повернуся до єдиного позитиву законопроекту. На відміну від попереднього, наповнення пенсійних грошей здійснюватиметься не за рахунок збільшення ставки ЄСВ чи будь-яких інших фінансових обтяжень на бізнес чи фізичних осіб. Нагромадження здійснюватиметься за рахунок існуючого ЄСВ. Таким чином, просто частина єдиного соціального внеску буде відібрана у фондів соціального страхування.

Раніше пенсійну реформу Третьякової розкритикувала Федерація профспілок України. Негативний висновок про законопроект Третьякової надало Головне науково-експертне управління.

Розкритикував її і інший колега по комітету, Михайло Цимбалюк.

Раніше «Судово-юридична газета» проаналізувала пенсійну реформу Третьякової.

 Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВа також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Telegram канал Sud.ua
Нестандартный подход к разделу имущества и получению алиментов при разводе – прямой эфир
Главное о суде