З травня в Києві з’явиться медична авіація: деталі

16:27, 31 марта 2021
Експериментальний проект стартує у Львівській області з 1 квітня по 31 грудня 2021 року і в Київській області з 1 травня по 31 грудня 2021 року.
З травня в Києві з’явиться медична авіація: деталі
Джерело фото:ЛЦЕДМК
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Кабінет Міністрів України підтримав ініціативу МОЗ щодо створення єдиного аеромедичного простору та аеромедичної евакуації. Відповідну постанову № 262 про Порядок надання такої повітряної допомоги було зареєстровано 17 березня 2021 року. Документ з'явився на сайті Кабміну.

Дія Порядку поширюється на заклади охорони здоров'я державної, комунальної та приватної форми власності - приватні медустанови також беруть участь у програмі, за умови укладення з НСЗУ договорів про медичне обслуговування населення.

В яких випадках буде задіяна авіація?

Експериментальний проект передбачає виконання наступного:

  • надання екстреної медичної допомоги людині у невідкладному стані або в разі загрози здоров'ю, якщо перевезення повітряним транспортом скорочує час до моменту госпіталізації до відділення екстреної медичної допомоги або в спеціалізований медичний центр і може вплинути на лікування пацієнта;
  • перевезення повітряним транспортом між закладами охорони здоров'я пацієнтів, які потребують обов'язкового медичного супроводу;
  • якщо перевезення наземним транспортом утруднені і можуть привести до погіршення стану здоров'я;
  • перевезення повітряним транспортом пацієнтів з гірських або важкодоступних районів у зв'язку з погодними або іншими несприятливими умовами - у разі, коли перевезення наземним транспортом неможливе;
  • надання екстреної медичної допомоги та перевезення повітряним транспортом пацієнтів, які потребують обов'язкового медичного супроводу;
  • транспортування донорського серця / донорського серця разом з іншими донорськими органами / реципієнта, що вимагає обов'язкового медичного супроводу;
  • у разі надходження в центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Львівської або Київської області запиту від спеціалізованої державної установи «Український центр трансплант-координації».

Завдання диспетчера

Диспетчер центрів екстреної медичної допомоги може ініціювати питання про аеромедичну евакуацію у разі:

  • коли у пацієнта діагностовано або є підстави обґрунтовано підозрювати один із таких невідкладних станів - гостру зупинку кровообігу, гострий розлад серцево-судинної системи (у тому числі гострий коронарний синдром, розлади ритму серця, які впливають на гемодинаміку і т.д.),
  • гостре порушення мозкового кровообігу,
  • опік II-III ступеня понад 20 відсотків поверхні тіла або опік електричним струмом або опік верхніх дихальних шляхів,
  • травми хребта з ознаками параплегії, тетраплегії або латералізації,
  • проникаюче поранення шиї, грудної клітки, черевної порожнини,
  • травматичну ампутацію кінцівки або кінцівок,
  • перелом двох і більше трубчастих кісток, істотне пошкодження кісток таза, політравму, черепно-мозкову травму, яка вимагає невідкладного нейрохірургічного втручання, загальну гіпотермію;
  • коли пацієнт потребує медичної допомоги у зв'язку з утопленням, падінням із висоти, дорожньо-транспортною пригодою, сходженням сніжної лавини або зсувом;
  • надходження запиту про можливість аеромедичної евакуації від установи охорони здоров'я, розташованої на території Львівської / Київської областей або Києва;
  • надходження запиту від керівника центру екстреної медичної допомоги або уповноваженої особи центру екстреної медичної допомоги про можливість аеромедичної евакуації.

Про необхідність вильоту диспетчер повідомляє командиру чергового екіпажу повітряного судна та керівника чергової бригади екстреної медичної допомоги, залученого до проекту.

Готовність екіпажу

Готовність екіпажу і бригади до вильоту складає незалежно від пори року:

  • до 5 хвилин у денний час - для викликів у радіусі 100 кілометрів;
  • до 15 хвилин у денний час - для викликів у радіусі більше 100 кілометрів;
  • до 15 хвилин у нічний час - для викликів у радіусі 100 кілометрів;
  • до 30 хвилин у нічний час - для викликів у радіусі більше 100 кілометрів;
  • у разі вильоту в гірські або інші важкодоступні райони час готовності може бути збільшено, але не більше ніж на 15 хвилин.

Хто буде в бригаді?

До складу бригади входять:

  • лікар фахівець у медицині невідкладних станів або лікар-анестезіолог, або лікар-анестезіолог дитячий;
  • фельдшер із медицини невідкладних станів або парамедик, або сестра медична-анестезист.

Всі члени бригади для участі в експериментальному проекті зобов'язані успішно пройти курс зі спеціалізованих реанімаційних заходів для дорослих.

Рішення про виконання зльоту, посадки повітряного судна, зміни маршруту або відмови від виконання завдання, передбаченого експериментальним проектом (далі - завдання), з об'єктивних причин (технічні можливості і стан повітряного судна, погодні умови, стан покриття аеродромів / вертодромів / злітно-посадкових майданчиків і т.п.) приймає командир екіпажу враховуючи пріоритетне значення збереження життя і здоров'я екіпажу і бригади.

Командир екіпажу має право змінювати маршрут польоту, в тому числі відмовитися від подальшого виконання завдання, якщо під час виконання завдання виникли обставини, які унеможливлюють його продовження або роблять таке продовження небезпечним для екіпажу, бригади і пацієнта. У разі, якщо стан пацієнта погіршується під час транспортування, керівник бригади може прийняти рішення про зміну маршруту аеромедичної евакуації і госпіталізації пацієнта до найближчої установи охорони здоров'я, де йому може бути надано належну медичну допомогу.

Остаточне рішення щодо зміни маршруту приймає командир екіпажу. Про рішення щодо зміни маршруту або неможливості продовження виконання завдання командир екіпажу / керівник бригади повідомляє диспетчеру центру екстреної медичної допомоги.

Хто надасть повітряний транспорт?

Національна поліція в рамках експериментального проекту забезпечує: надання вертольотів Н145 і підтримання льотної придатності повітряних суден, спорядження і майна в справному стані, а також підготовку своїми силами і засобами та залучення до реалізації експериментального проекту льотного та інженерно-технічного персоналу в кількості, необхідній для виконання задач у цілодобовому режимі.

МОЗ у рамках експериментального проекту забезпечує навчання медичних працівників, відшкодування витрат на паливно-мастильні матеріали і часткове відшкодування витрат на підтримання льотної придатності вертольотів Н145.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, що в Україні планують запровадити постковідну терапію.

А також ми повідомляли, яким чином Рада врегулює раптово виниклу проблему з виплатою лікарняних.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Петро Ковзель
    Петро Ковзель
    суддя Окружного адміністративного суду міста Києва